2

انگلستان از اتحادیه اروپا خارج می شود

  • کد خبر : 57584
  • ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹

جرج اوسبورن، وزیر دارایی انگلستان تهدید کرد انگلستان از اتحادیه اروپا خارج می شود.

افق نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو، جرج اوسبورن، وزیر دارایی انگلستان در مصاحبه ای با روزنامۀ آلمانی دای ولت با لحن تهدیدآمیزی گفت: “من امیدوارم انگلستان همچنان عضوی از اتحادیه اروپا باشد، اما برای اینکه کشورمان در اتحادیه باقی بماند، این نهاد اروپایی باید تغییر کند.” اظهارات اسبورن که اولتیماتومی از سوی اتگلستان به اتحادیه اروپا بود، بیانگر تشدید لحن دولت بریتانیا در مقابل تصمیمات این نهاد اروپایی است.
این در حالی است که دیوید کامرون روز ۲۲ ژانویه خود را آمادۀ ایراد یک سخنرانی پیرامون روابط انگلستان و اتحادیه اروپا می‌کند. گفته می‌شود نخست وزیر انگلستان به شدت تحت فشار برخی از هم حزبی‌های محافظه کار خود برای برگزاری رفراندومی با موضوع باقی ماندن انگلستان در اتحادیه اروپاست.
اما این موضع انگلیسی‌ها چندان مورد استقبال آمریکا نیست. فیلیپ گوردون، مشاور وزیر خارجۀ آمریکا در امور اروپا با هشدار به انگلستان در خصوص برگزاری این رفراندوم اعلام کرده است که حضور انگلستان در اتحادیه اروپا برای آمریکا مهم است. اما ژان کریستوف گری، سخنگوی کامرون در این مورد می گوید: موضع نخست وزیر هنوز تغییر نکرده است و او خواهان مذاکره مجدد پیرامون حضور انگلستان در اتحادیه اروپاست. این در حالی است که بسیاری از چهره های برجسته انگلستان از جمله ریچارد برنسون و مارتین سورل، نسبت به خروج انگلستان از اتحادیه و پیامدهای آن هشدار داده اند.
اسبورن در مصاحبه با دای ولت گفته است: “بریتانیایی‌ها نسبت به اتحادیه اروپا دلسرد شده اند و احساس می‌کنند از تصمیماتی که در بروکسل گرفته می‌شود، بسیار دور هستند و این پرسش را از خود مطرح می‌کنند که آیا اتحادیه اروپا می‌تواند مشکل آنها در مدت زمان کوتاهی حل کند، برای آنها شغل ایجاد کند و سطح زندگی آنها را تأمین کند”. اسبورن افزود: ما از اتحادیه اروپا می ‌خواهیم که اقدامات بیشتری در زمینه بازار داخلی، انرژی، تبادل با ایالات متحده آمریکا، ژاپن و سایر کشورهای جهان انجام دهد.

خبرآنلاین

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57584

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر