2

سربازی که در سایه ی عشق ۲۰ ساله اش شیعه شد+تصویر

  • کد خبر : 57853
  • ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۷

راگنار تصمیم گرفت اسلام آورده و مذهب تشیع را اختیار کند تا بدین ترتیب عشق بیست ساله خود را از دست ندهد؛ این تصمیم با استقبال خانواده نجاح و خویشاوندان وی روبرو شد.

«راگنار» جوان نروژی که در سال ۱۹۸۱میلادی در قالب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب به این کشور آمده بود، در دوران مأموریت خود با «نجاح هاشم» دختر شیعی ساکن روستای «… تبنین» در جنوب آشنا می‌شود.

 این سرباز نروژی سال‌های طولانی را در کنار خانواده نجاح سپری کرد ولی زمانی فرا رسید که می‌بایست به کشورش نروژ باز می‌گشت. او که درک کرده بود که قادر به تأمین زندگی و ازدواج با نجاح نیست لذا تصمیم گرفت رابطه خود را با نجاح قطع کند و به کشورش بازگردد.

 راگنار بعد‌ها فهمید که پدرش که چندان از ایجاد رابطه پسرش با یک دختر شیعی جنوب لبنان راضی نبوده، از مسئول وی در یونیفل خواسته بود، او را به نروژ بازگرداند. این قطع رابطه که ۱۵ سال به طول انجامید، سرانجام با بازگشت راگنار به لبنان از سر گرفته شد و عشق بیست ساله این نظامی نروژی دوباره زنده شد.

 راگنار تصمیم گرفت اسلام آورده و مذهب تشیع را اختیار کند تا بدین ترتیب عشق بیست ساله خود را از دست ندهد؛ این تصمیم با استقبال خانواده نجاح و خویشاوندان وی روبرو شد.

 نجاح هاشم قبل از ازدواج درباره نظر پدرش با ازدواج وی با یک جوان خارجی و غیر مسلمان گفت: مدت زمان زیادی طول کشید که پدرم با ازدواج من موافقت کند ولی او می‌خواست من با مردی شیعی و لبنانی ازدواج کنم.

 وی ادامه داد: هنگامی که آشنایان و اقوام از وجود رابطه من با یک سرباز خارجی با هدف ازدواج، استقبال کردند؛ پدرم نیز راضی به ادامه رابطه ما شد.

 «تمیور غوکسل» که به عنوان مشاور در نیروهای یونیفل در جنوب لبنان در دهه‌های ۸۰ و ۷۰ میلادی مشغول به خدمت بود، درباره ایجاد این نوع رابطه‌های عاشقانه میان سربازان یونیفل و ساکنان محلی مناطق جنوب لبنان گفت: اینگونه رابطه‌ها اتفاق افتاده ولی زیاد رایج نشده است و من داستان‌هایی درباره سربازان نروژی که با دختران ساکن در منطقه مأموریت خود ازدواج کرده‌اند؛ به خاطر دارم و الان این خانواده‌ها در نروژ زندگی می‌کنند.

شفاف

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57853

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر