1

الزام قطعه سازان به تضمین کیفیت

  • کد خبر : 59178
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای تامین خواست و ارتقای رضایت مشتریان، قطعه سازان زنجیره تامین خود را ملزم کرده تا کیفیت قطعات را در فرایندهای تولید، فروش و خدمات پس از فروش مطابق با تعهدات خودروساز به مشتریان تضمین کنند.

مهندس جوادنجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: ضمانت دو ساله  قطعات از سوی سازندگان، از الزامات تعیین شده در این زمینه است.

وی افزود: تامین کنندگان قطعات و مجموعه های خودرو موظف به تضمین قطعات تعویضی در شبکه خدمات پس از فروش خودرو در دوره گارانتی هستند و ایران خودرو سیستم ردیابی محصولات خود را به گونه ای به کار می برد که شناسایی و ردیابی قطعه و سازنده ممکن و از ورود قطعه یا مجموعه معیوب به خطوط تولید خودرو جلوگیری شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: رسید قطعی قطعه یا مجموعه در خودروساز پس از تایید نهایی بر روی خودروی تجاری شده انجـــــام می گیرد.

نجم الدین با تاکید بر اهمیت رتبه سیستمی و فرایندی قطعه ساز و مجموعه ساز، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی ها و در چارچـــــوب الزامات ISO TS16949 و الزامات خاص هر خودروساز، امتیاز سیستمی و فرآیندی سازندگان رتبه آ. بی. و سی. به ترتیب بیش از ۹۰ ، ۷۵ تا ۹۰ و ۵۰ تا۷۵ تعیین شده است.

وی افزود: ارتقای یک مرتبه ای کیفیت تمامی محصولات ایران خودرو که در سال ۹۰ اتفاق افتاد و امسال نیز تمامی خودروهای سواری در رده کیفیتی خوب و خیلی خوب قرار دارند.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو حد مجاز شاخص کیفیت خودروها سه ماه پس از تحویل به مشتری ( C/100 ) را برای خودروهای جدید با نشان تجاری داخلی که یک سال از عرضه آن ها گذشته، ۲۰ ذکر کرد و گفت: این میزان در ایران خودرو نیز برای سال ۹۲ هدف گذاری شده که نشان دهنده دست یابی به استاندارد مربوط به آن است.

نجم الدین با اشاره به نظرسنجی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کیفیت اولیه پیمایش تا چهار هزار کیلومتر یا گذشت سه ماه از تاریخ تحویل خودرو و کیفیت دوام ۱۵ ماه بعد از دوره کیفیت اولیه و انتشار نتایج مربوطه، گفت:‌ ایران خودرو به گونه ای عمل می کند که میزان رضایت مشتریان از کیفیت دوام نسبت به کیفیت اولیه هر محصول بیش از پنج درصد کاهش نیابد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59178

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر