2

با تصویب هیأت وزیران اعضای شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار معرفی شدند

  • کد خبر : 5958
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱

با تصویب هیأت وزیران، محمدرضا پورابراهیمی، غلامرضا زال‌پور و محمدرضا مقدسی به عنوان اعضای شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار، موضوع بند (۸) ماده (۳) قانون بازار اوراق بهادار تعیین شدند. بر این اساس، مرجان فقیه‌نصیری به عنوان عضو شورای مذکور موضوع بند (۹) قانون یادشده تعیین شد. ‌بر اساس ماده (۳) قانون بازار اوراق بهادار، […]

با تصویب هیأت وزیران، محمدرضا پورابراهیمی، غلامرضا زال‌پور و محمدرضا مقدسی به عنوان اعضای شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار، موضوع بند (۸) ماده (۳) قانون بازار اوراق بهادار تعیین شدند.

بر این اساس، مرجان فقیه‌نصیری به عنوان عضو شورای مذکور موضوع بند (۹) قانون یادشده تعیین شد.

‌بر اساس ماده (۳) قانون بازار اوراق بهادار، شورای عالی بورس و اوراق بهادار بالاترین رکن بازار اوراق بهادار است که تصویب سیاست‌های کلان آن بازار را بر عهده دارد که اعضای شورا شامل وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر بازرگانی، رئیس‌کل بانک مرکزی، رؤسای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اتاق تعاون، رئیس سازمان، دادستان کل کشور و معاون وی، یک نفر نماینده از طرف کانون‌ها است.

همچنین بر اساس بندهای (۸) و (۹) این ماده، سه نفر خبره مالی منحصراً از بخش خصوصی با مشورت تشکل‌های حرفه‌ای بازار اوراق بهادار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیأت وزیران و یک نفر خبره منحصراً از بخش خصوصی به پیشنهاد وزیر ذی‌ربط و تصویب هیأت وزیران برای هر بورس کالایی از دیگر اعضای شورای عالی بورس و اوراق بهادار هستند.
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر