2

تصویربردار نابغه سالن تئاتر را بهم ریخت

  • کد خبر : 59920
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸

در حین اجرای نمایش «عروسک‌های سکوت» به کارگردانی سمانه‌زندی‌نژاد در چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر یک تصویربردار با دوربین خود به وسط صحنه نمایش رفت که این کار همهمه‌ای را در سالن به راه انداخت.

افق(ofoghnews.ir) در چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر ۱۴ نمایش صحنه‌ای در تالار های مختلف شهر تهران اجرا شدند.

* صدور کارت‌های VIP بیش از حد انتظار

روز گذشته بخش تئاتر خیابانی جشنواره در تئاتر شهر با استقبال مردم مواجه شد. نمایش‌های صحنه‌ای نیز با استقبال مخاطبان مواجه بود البته ازدحام در مقابل تالارهای نمایشی بی‌نظمی‌هایی را نیز به همراه داشت. از طرف دیگر به دلیل انتشار بیش‌ از حد کارت VIP مشکلاتی را به همراه داشت، به این دلیل که افرادی که دارای این کارت‌ها بودند در جای افرادی که بلیت با شماره صندلی داشتند، می‌نشستند که موجب سردرگمی تماشاگران تئاتر شده بود اگرچه افرادی که در واحد تالارها فعالیت می‌کنند، سعی بر ساماندهی داشتند اما این موضوع به دلیل بی‌برنامگی در صدور کارت مهمان بی‌نتیجه بود.

* تصویربردار نابغه که به دنبال نمای بسته از بازیگران یک تئاتر بود

نمایش «عروسک‌های سکوت» به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد یکی از آثاری بود که با اقبال تماشاگران مواجه شد اما در حین اجرای اول این نمایش اتفاقی نادر در تئاتر افتاد. تصویربردار رسانه ملی که برای تصویربرداری از نمایش وارد سالن شده بود پس از دقایقی فیلمبرداری، دوربین خود را از روی سه پایه برداشت و به وسط صحنه رفت که این اتفاق همهمه‌ای را در سالن به راه انداخت و با ‌اعتراض تماشاگران مواجه شد اما این پایان کار این تصویربردار نبود. فرد دومی که با این تصویربردار نابغه بود به او پیشنهاد داد تا به عمق صحنه برود، تصویربردار نیز که علاقه زیادی به گرفتن نمای بسته بازیگران داشت،‌ در ادامه پس از عبور از جلوی تماشاگران به عمق صحنه رفت اما با تلاش مسئولین تئاتر شهر این فرد ناآشنا با تئاتر از سالن خارج شد.

 *درگیری فیزیکی تماشاگران منتظر

این نمایش حاشیه دیگری هم داشت، زمانی که تماشاگران پشت در سالن قشقایی در انتظار ورود به سالن بودند، به دلیل درگیری لفظی دو تن از تماشاگران، تنشی صورت که به درگیری فیزیکی نیز ختم شد.

* داوری که قوانین دیدن نمایش را رعایت نکرد

اجرای اول این نمایش همچنین میزبان داوران بخش مسابقه ایران بود به دلیل تاخیر داوران در ورود به سالن با ۳۵ دقیقه تاخیر آغاز شد. پس از آغاز نمایش تاجبخش فنائیان یکی از داوران به تنها مسئله‌ای که دقت نمی‌کرد نمایش بود، خوانش پیام کوتاه،‌ صحبت کردن با دیگران شرایط دیدن تئاتر را برای افراد اطراف خود دشوار ساخت.

* مسئولان به دیدن آثار شهرستانی‌ها رفتند

همچنین روز گذشته حمید شاه‌آبادی معاون امور هنری و قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «۷+۷» از کشور لبنان و «هفت دریا شبنمی» به کارگردانی رضا حسینی از مشهد نشستند، این اولین نمایش شهرستانی بود که مسئولان تئاتر به دیدنش رفتند.

* داوری که به دیدن نمایش پسرش نرفت/ دبیری که داور شد

نمایش «پروانگی» به کارگردانی عامر مسافرآستانه جزء آثاری بود که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت،‌ شب گذشته این نمایش میزبان داوران بخش سوم جشنواره بود که حسین مسافرآستانه به دیدن این اثر نرفت و سعید کشن‌فلاح دبیر جشنواره تئاتر فجر باردیگر به عنوان داور به دیدن یک نمایش رفت.

فارس

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59920

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر