1

شاهزاده خانم شکنجه گر محاکمه می شود+تصویر

  • کد خبر : 61266
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰:۵۰

“نوره بنت ابراهیم آل خلیفه” شاهزاده بحرینی،به اتهام شکنجه دو پزشک و یک شاعر زن در جریان اعتراضات مسالمت آمیز مردم در سال ۲۰۱۱ محاکمه می شود.

ضرب و شتم و بازداشت دختر بحرینی
 “نواف حمزه” رییس واحد بازجویی دادستانی بحرین اعلام کرد: نوره همچنین به طور جداگانه درباره شکنجه فیزیکی خانم آیات القرمزی شاعر و فعال معارض بحرینی در دوره بازداشت محاکمه خواهد شد. وی “زهره السماک” و “خلود الدرازی” از دیگر فعالان مخالف بحرینی را به زور و تهدید به اعتراف به جنایت وادار کرده است.
در حالی که مردم بحرین امیدی به عدالت دستگاه قضایی ندارند و نهادهای مدافع حقوق بشر نیز درباره نحوه محاکمه بسیاری از انقلابیون معترض هستد، افکار عمومی به روند محاکمه شاهزاده بحرینی خوش بین نیست.
وکیل مدافع السماک تأکید کرد: شکنجه در ماههای مارس و آوریل ۲۰۱۱ و هنگام اعتراضات مسالمت آمیز مردم و درخواست آنها برای تغییرات دموکراتیک در بحرین بود، صورت گرفته است.

فرید غازی وکیل نوره نیز خاطرنشان کرد: موکلش همه اتهامات وارده را رد می کند.

بر اساس یکی از تحقیقات مستقل، ۳۵ تن در جریان انقلاب مردمی مسالمت آمیز کشته شدند، اما انقلابیون بحرین این رقم را بیش از ۸۰ نفر می دانند. دولت این ارقام را رد کرده و گروههای معارض را به ارتباط با خارج متهم می کند.

رسانه های گروهی اعلام کردند: نوره ۲۹ ساله یکی از اعضای خاندان حاکم است که در دستگاههای دولتی دارای سمت است.

وکیل این شاهزاده اعلام کرده که وی در زمان آغاز اعتراضات بحرین در سال ۲۰۱۱ در واحد مبارزه با مواد مخدر پلیس خدمت می کرده؛ اما پس از آن به اداره ای دیگر منتقل شده است.

“سمیره رجب” وزیر اطلاع رسانی بحرین گفت که نوره به خاطر دو پرونده محاکمه می شود.

فرید غازی وکیل نوره نیز اظهار داشت: محاکمه این شاهزاده بحرینی به خاطر موضوع دو پزشک در نوامبر ۲۰۱۲ آغاز شد و جلسه بعدی آن سوم فوریه ۲۰۱۳ برگزار خواهد شد.
ریم خلف وکیل مدافع القرمزی گفت: محاکمه نوره به اتهام ضرب و جرح القرمزی ژوئن ۲۰۱۲ آغاز شد و جلسه بعدی آن هفتم فوریه ۲۰۱۳ برگزار می شود.
پایگاه خبری شبکه العالم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61266

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر