3

ماجرای رقص عربی شاهنشاه آریامهر!+تصویر

  • کد خبر : 62220
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳

شاه در یک مصاحبه با یکی از جراید اروپایی خود را فرمانده کل قوا و پادشاه خواند. پاسخ مردم کوچه و خیابان به شاه را بخوانیم : ” شاه رفته به مصر عربی برقصه // واق واق بکنه سادات برقصه // شاه رفته به مصر عربی..

در هجدهم بهمن سال ۱۳۵۷، بختیار در شعار خشمگنانه مردم سراسر ایران اسلامی، نوکر بی اختیار است؛ اما فکر می کند مرکز همه تحولات شده است، در حالی که ملت ایران وی را به طنز تیز ی به تمسخر می گیرد، “بختیار بختیار منقل تو نگهدار”. اما امام خمینی، زعیم عالیقدر و هوشیار ملت ایران پی در پی با فوج فوج دلباختگان و فداییان راه و منش خود دیدار می کند و با آنان با زبان روشن و قابل فهم همگان و بی تکلف و تصنع سخن می گوید و راه را برای روز های آینده روشن می کند.

 امام خمینی در مدرسه علوی تهران در جمع سیصد تن از قضات دادگستری و وکلا با تشریح خیانت های پنجاه ساله رژیم پهلوی تاکید کردند: ما پنجاه سال است که هیچ چیز آزاد نداشتیم، همه شما می دانید از آن وقتی که رضا شاه آمد تا الانی که من این جا نشسته ام ما غیر از الان هیچ چیز آزاد نداشتیم، نه مطبوعات آزاد، نه یک دادگستری مستقل داشتیم و نه یک کانون وکلای مستقل.

همه اش آنها تصرف داشته اند. یک دانشگاه درست نداشته ایم که جوانهای ما را تربیت صحیح کنند… اینها ما را عقب نگه داشتند. فرهنگما یک فرهنگی است که بچه های ما را به طرف عقب برمی گرداند. یک باب مفصلی است این که راجع به فرهنگ، اینها چه کردند … لکن شما آقایان بدانید که اینها رفتند و یک مملکت خراب برای ما گذاشتند. یک مملت که همه چیزش ریخته است. هر جا دست بگذارید فساد هست…

 ایشان همچنین در سخنرانی جداگانه ای برای عموم مردم با اشاره به استفاده های نامشروع رژیم فاسد از رسانه های گروهی، تصریح کردند: دستگاههایی که در این مملکت بوده و هست، بایستی در خدمت مردم می بودند ولی رژیم غاصب و فاسد در گذشته از آنها در راه هدف های نا مشروع خود و گسترش فساد استفاده کرده است.

امام خمینی همچنین در جمع اهالی کردستان با تشریحنقشه هایشیطانی استعمار گران در اختلاف شیعه و سنی خاطر نشان کردند: ما با هم یکی هستیم و ما جدا نیستیم. اختلاف، اختلاف دو تا مذهب است، این اختلاف نباید اسباب این معنا بشود که ما در اساس اسلام اختلاف کنیم. ما که می بینیم الان اسلام در معرض خطر است،بر همه ما لازم است که دست به دست هم بدهیم و از آن اشتباهاتی که در سابق بوده دست برداریم ، دست هایی که مثل سابق (می خواهند) ما را از هم جدا کنند قطع کنیم.

کارمندان وزارتخانه ها و سازمانها از، کارمندان نخست وزیری و مردم شهر های مختلف کشور نیز با بر پایی تظاهراتو راهپیمایی های مختلف از دولت مهندس بازرگان حمایت کردند و لبه تیز حملات راهپیمایان فقط متوجه بختیار بود و همچنین دولت انقلابی، وزارتخانه ها را توسط کارمندان به دست می گیرد.

 مهندس بازرگان، نخست وزیر دولت موقت در چنین روزی اظهار کرد مطالعه او درباره وزراء پایان یافته است و به زودی اعلام خواهد کرد.

دکتر سنجابی رهبر جبهه ملی اعلام کرد : تبادل نظر میانشاپور بختیار و رییس دولت موقت برای حل و فصل مسالمت آمیز مسایل فعلی ایران ادامه دارد.

عده زیادی از افسران بازنشسته و اخراجی از ارتش وفاداری خود را نسبت به امام خمینی ابراز داشتند .

شاه در یک مصاحبه با یکی از جراید اروپایی خود را فرمانده کل قوا و پادشاه خواند و شعارها و این تکه های عجیب و تکاندهنده و راست و روشنمردم است که بهترین پاسخ را بهشاهی می دهد که با اشک و گریه فرار کرده و حالا در سوی دیگر از جهانخود را فرمانده کل قوا می خواند. پاسخ مردم کوچه و خیابان را بخوانیم : ” شاه رفته به مصر عربی برقصه // واق واق بکنه سادات برقصه // شاه رفته به مصر عربی برقصه // سادات بزنه فرح برقصه .”

انور سادات رییس جمهوری مصر از شاه خواست تا هواپیماهای مدرن اف ۱۴ ایران را به مصر منتقل کنند.روز نامه واشنگتن پست نوشت: انور سادات رییس جمهور مصر به دولت آمریکا اطلاع داده است که حاضر است سلاحهای حساسی نظیر جنگنده های اف ۱۴ را که آمریکا به ایران فروخته است به خاطر امنیت آنها به مصر انتقال دهد. وی این مطلب را در دیدار اخیر خودبا شاه ایران نیز در میان گذاشته است.

 مقام های آمریکایی در پاسخ به این موضوع اظهار نظر کردند که اگر جنگنده های اف ۱۴ ایران به مصر منتقل شوند این عمل با واکنش اسراییل روبرو خواهد شد. این جنگنده ها مجهز به موشک های پیچیده فونیکس و سایر تجهیزات سری است که اگر این سلاح ها به دست شوروی بیفتد، لطمه بزرگی به اسرار نظامی غرب وارد خواهد شد.
در هیاهوی برپا شده و نزدیکتر شده لحظه به لحظه به جشن انقلاب دولتها به پیروزی انقلاب یقین بیشتری پیدا می کردند و به دنبال حمایت بعضی از دولتها از انقلاب ایران، مطبوعات شوروی نیز بازرگان را تایید کردند.

بی باک

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62220

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر