2

افشای اسامی نویسندگانی که از شاه پول گرفتند

  • کد خبر : 62656
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۹:۳۷

وزارت ارشاد ملی اسناد مربوط به نمایندگان وسایل ارتباط جمعی خارجی را که در رژیم گذشته هدایایی دریافت کرده و در مدح و ثنای رژیم شاه مخلوع قلم فرسایی کرده اند انتشار داد .

این اسناد نمایانگر آنست که هزاران نفر از روزنامه نگاران آمریکایی انگلیسی هر یک به فراخور، هدایایی از شاه گرفته و یا مقرری ماهانه دریافت کرده اند .

خبرگزاری فارس: نویسندگانی که از شاه پول گرفتند

چکیده

آیت الله قدوسی درباره بازداشت و آزادی میناچی وزیر ارشاد ملی گفت :  توقیف میناچی بدون هماهنگی صورت گرفته و با موازین منطبق نبود در نتیجه ما همان شب وی را آزاد کردیم.
دادستان کل انقلاب اظهار داشت : مقدم مراغه ای و نزیه فراری هستند و هر ازگاهی تماس می گیرند و می گویند وکیل می گیریم و دفاع می کنیم.
دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در یک مصاحبه مطبوعاتی آزاد شدن میناچی را دخالت قوه مجریه در کار قوه قضائیه خواندند .
سخنگوی دانشجویان گفت : صدا و سیما مستقل بوده و می تواند از دستور شورای انقلاب تبعیت نکند در نتیجه حتی اگر جلوی افشاگری های ما از طریق رادیو و تلویزیون گرفته شود ما از طریق بلندگو جلوی لانه جاسوسی این اسناد را برای مردم خواهیم خواند .
وزارت ارشاد ملی اسناد مربوط به نمایندگان وسایل ارتباط جمعی خارجی را که در رژیم گذشته هدایایی دریافت کرده و در مدح و ثنای رژیم شاه مخلوع قلم فرسایی کرده اند انتشار داد .
وزارت کشور جدول حوزه های انتخاباتی مجلس شورای ملی را منتشر کرد . به موجب همین جدول مجموع نمایندگان مراکز استان ها و شهرها و بخش ها و مناطق مختلف کشور ۲۷۰ نفر برآورد شده است .
اجتماع هواداران سازمان چریک های فدایی خلق در بروجرد به خشونت گرائید و طی آن چند تن کشته و مجروح شدند .
سازمان چریک های فدایی خلق امروز اعلام کرد که از کاندیداهای مجاهدین خلق[منافقین ] در انتخابات مجلس حمایت خواهد کرد .
رضا سلیمی معاون سابق وزارت امور اقتصاد و دارایی در امور سرمایه گذاری ها و وام ها از سوی بنی صدر رئیس جمهور و با تائید شورای انقلاب به سرپرستی وزارت اقتصاد و دارایی منصوب شد .
از ساعت ۱۷دیروز یکبار دیگر مهاجمانی از عراق پاسگاه های مرزی ایران در کردنو را زیر آتش گرفتند که نیروهای مرزی ایران به این تهاجم پاسخ گفتند .

توضیحات دادستان کل در مورد دستگیری و آزادی میناچی

آیت الله قدوسی درباره بازداشت و آزادی میناچی وزیر ارشاد ملی گفت : ما یک مقام قضایی هستیم و مقام قضایی اگر اعلام جرم یا شکایتی از کسی شد آنوقت باید ادله طرفین را بگیرد و بعد مطالعه بکند و با توجه به ادله طرفین زمینه را ببیند که آیا باید او را بازداشت بکند یا نه . وی بر همین اساس یادآور شد که توقیف میناچی بدون هماهنگی صورت گرفته و با موازین منطبق نبود در نتیجه ما همان شب وی را آزاد کردیم .

پرونده هزاران صفحه ای یک متهم

دادستان کل انقلاب در مورد محاکمه مقدم مراغه ای ، نزیه و امیر انتظام نیز گفت : مقدم مراغه ای و نزیه فراری هستند و هر از گاهی تماس میگیرند و میگویند وکیل میگیریم و دفاع میکنیم در حالی که ابتدا باید خود را معرفی کنند ، پرونده نزیه از هزاران برگ تجاوز کرده است و به محض دستگیری محاکمه خواهد شد .وی در مورد امیر انتظام نیز گفت : مسئله امیر انتظام با میناچی فرق دارد و مدارکی جهت ارائه به دادگاه وجود دارد و موارد اتهامی مشخص است .
دانشجویان مسلمان پیرو خط امام: از نظر ما هر فرد ایرانی موظف است که خط مشی امام را که انقلابی ترین و مکتبی ترین خط مشی موجود است را رعایت کنند و همه ارگانها موظف هستند از همین خط مشی پیروی کرده و آنرا پیاده کنند . نظر امام در مورد جاسوسان آمریکایی روشن است ایشان فرموده اند تا استرداد شاه امکان آزادی گروگانها وجود ندارد .

گروه فرقان هیچ فرد موثری دیگر ندارد

آیت الله قدوسی در مورد اعضای فرقان نیز گفت : تمامی اعضای درجه یک و دو و حتی سه فرقان دستگیر شده اند و گروه فرقان هیچ فرد موثری در میان مردم ندارد و خوشبختانه اکثر اینها اعتراف کرده اند که مااین قتلها را انجام داده ایم و خیلی از آنها هم اظهار ندامت کرده اند . (۱)

آزادی میناچی دخالت قوه مجریه در کار دستگاه قضا بود

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در یک مصاحبه مطبوعاتی آزاد شدن میناچی را دخالت قوه مجریه در کار قوه قضائیه خواندند .سخنگوی دانشجویان در پاسخ به این سوال که واکنش آنها به این احتمال که بنی صدر دستور آزادی گروگانها را صادر کند چیست گفت : از نظر ما هر فرد ایرانی موظف است که خط مشی امام را که انقلابی ترین و مکتبی ترین خط مشی موجود است را رعایت کنند و همه ارگانها موظف هستند از همین خط مشی پیروی کرده و آنرا پیاده کنند . نظر امام در مورد جاسوسان آمریکایی روشن است ایشان فرموده اند تا استرداد شاه امکان آزادی گروگانها وجود ندارد .

اسناد را ما افشا کنیم یا دادستانی فرقی نمی کند !

سخنگوی دانشجویان در مورد اینکه چرا اسناد را به دادستانی تحویل نمی دهید گفت : اگر این اسناد قرار است افشا نشوند مردم ناراضی خواهند شد و اگر قرار است منتشر شوند چه فرقی می کند ما منتشر کنیم یا آنها ! وی همچنین آزادی میناچی به دستور بنی صدر را دخالت قوه مجریه در کار دستگاه قضا دانست و گفت : اگر میناچی به دست دادستانی دستگیر شده باید از سوی دادستانی نیز آزاد شود نه اینکه قوه مجریه وی را آزاد کند .

افشاگری ها ادامه می یابد حتی با بلندگو

سخنگوی دانشجویان همچنین گفت : صدا و سیما مستقل بوده و می تواند از دستور شورای انقلاب تبعیت نکند در نتیجه حتی اگر جلوی افشاگری های ما از طریق رادیو و تلویزیون گرفته شود ما از طریق بلندگو جلوی لانه جاسوسی این اسناد را برای مردم خواهیم خواند . (۲)

افشای اسامی نویسندگانی که از شاه پول گرفتند

وزارت ارشاد ملی اسناد مربوط به نمایندگان وسایل ارتباط جمعی خارجی را که در رژیم گذشته هدایایی دریافت کرده و در مدح و ثنای رژیم شاه مخلوع قلم فرسایی کرده اند انتشار داد . این اسناد از سفارت ایران در واشنگتن بدست آمده و در اختیار وزارت ارشاد ملی گذارده شده است .
دادستان کل انقلاب: مقدم مراغه ای و نزیه فراری هستند و هر از گاهی تماس میگیرند و میگویند وکیل میگیریم و دفاع میکنیم در حالی که ابتدا باید خود را معرفی کنند ، پرونده نزیه از هزاران برگ تجاوز کرده است و به محض دستگیری محاکمه خواهد شد .مسئله امیر انتظام با میناچی فرق دارد و مدارکی جهت ارائه به دادگاه وجود دارد و موارد اتهامی مشخص است .

این اسناد نمایانگر آنست که هزاران نفر از روزنامه نگاران آمریکایی انگلیسی و نمایندگان سایر وسایل ارتباط جمعی کشور های سرمایه داری که بنحوی از انحا دست اندرکار جعل اخبار واقعی ایران بودند هر یک به فراخور، هدایایی از شاه گرفته و یا مقرری ماهانه دریافت کرده¬اند . در میان این اسناد نام چهار خبرنگار آمریکایی که اخیرا به وسیله دولت به دلیل گزارش اخبار دروغین اخراج شده اند دیده می شود . (۳)

تعداد نمایندگان شهرها در مجلس شورای ملی اعلام شد

وزارت کشور جدول حوزه های انتخاباتی مجلس شورای ملی را منتشر کرد . در این جدول بطور کلی ضمن معرفی ۲۱۲حوزه انتخابیه در سراسر کشور تعدادنمایندگانی نیز که به نسبت جهت هر حوزه برگزیده می شوند اعلام شده است . به موجب همین جدول مجموع نمایندگان مراکز استان ها و شهرها و بخش ها و مناطق مختلف کشور ۲۷۰نفر برآورد شده است . (۴)

درگیری و خشونت در بروجرد

اجتماع هواداران سازمان چریک های فدایی خلق در بروجرد به خشونت گرائید و طی آن چند تن کشته و مجروح شدند . سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه ای با اعلام اینکه عده ای در شهر شایعه کرده اند که تیراندازی از سوی سپاه صورت گرفته است تاکید کرد سپاه در این درگیری هیچگونه دخالتی نداشته است .حسین غلامی فرماندار این شهر نیز اعلام کرد مسببین این حادثه درگیر و اعدام خواهند شد . وی افزود در این درگیری ها ۱۵نفر از افراد چریک های فدایی خلق دستگیر شده اند . (۵)

راهپیمایی امروز چریک های فدایی لغو شد

خبر دیگر اینکه امروز سازمان چریک های فدایی خلق با انتشار اعلامیه ای راهپیمایی امروز که قرار بود ساعت ۳ بعد از ظهر از دانشگاه تهران بسوی لانه جاسوسی برگزار شود به دلیل حوادث گنبد و بروجرد لغو کرد . (۶)
هادی غفاری ، هاشمی رفسنجانی ، اسدالله لاجوردی ، جواد منصوری و عبدالمجید معادیخواه نامزدهای جدید حزب جمهوری اسلامی از شهر تهران هستند . جامعه زنان نیز ضمن اعلام مخالفت با دو مرحله ای شدن انتخابت دکتر علی گلزاده غفوری ، محمد جوادباهنر ، مجتهد شبستری ، دکتر حسن حبیبی ، دکتر کاظم سامی ، حبیب الله پیمان ، عزت الله سحابی ، محمد توسلی را به عنوان نامزدهای خود برای انتخابات معرفی کرد .

آخرین تحولات در انتخابات مجلس شورا

سازمان چریک های فدایی خلق امروز اعلام کرد که از کاندیداهای مجاهدین خلق[منافقین ] در انتخابات مجلس حمایت خواهد کرد . آیت الله خلخالی نیز در مصاحبه ای اعلام کرد از شهر قم نامزد انتخابات مجلس خواهد شد . احزاب و گروههای متعدد از جمله حزب جمهوری اسلامی و جامعه زنان نیز نامزدهای خود را برای انتخابات مجلس شورا معرفی کردند .

هادی غفاری ، هاشمی رفسنجانی ، اسدالله لاجوردی ، جواد منصوری و عبدالمجید معادیخواه نامزدهای جدید حزب جمهوری اسلامی از شهر تهران هستند . جامعه زنان نیز ضمن اعلام مخالفت با دو مرحله ای شدن انتخابت دکتر علی گلزاده غفوری ، محمد جوادباهنر ، مجتهد شبستری ، دکتر حسن حبیبی ، دکتر کاظم سامی ، حبیب الله پیمان ، عزت الله سحابی ، محمد توسلی و…را به عنوان نامزدهای خود برای انتخابات معرفی کرد . (۷)

درگیری شدید در مرز ایران و عراق

از ساعت ۱۷دیروز یکبار دیگر مهاجمانی از عراق پاسگاه های مرزی ایران در کردنو را زیر آتش گرفتند که نیروهای مرزی ایران به این تهاجم پاسخ گفتند . سرهنگ اخیانی فرمانده ناحیه ژاندارمری کرمانشاه گزارش داد که درگیری در منطقه مرزی کردنو همچنان ادامه دارد .

گزارش های رسیده حاکی است بعلت درگیری شدید امکان برآورد تلفات ، خسارات و احیانا مجروحانی که به طرفین وارد آمده است میسر نیست . از سوی دیگر فرمانده سپاه پاوه نیز اعلام کرد وضع منطقه آرام بوده و راه کرمانشاه-پاوه باز و رفت و آمد بطور عادی در جریان است . (۸)

سرپرست جدید وزارت اقتصاد و دارایی مشخص شد

رضا سلیمی معاون سابق وزارت امور اقتصاد و دارایی در امور سرمایه گذاری ها و وام ها از سوی بنی صدر رئیس جمهور و با تائید شورای انقلاب به سرپرستی وزارت اقتصاد و دارایی منصوب شد . (۹)

پی نوشت :

۱- اطلاعات ، ۲۱بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۲

۲- اطلاعات ، ۲۱بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱۲

۳- اطلاعات ، ۲۰بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۲

۴- اطلاعات ، ۲۱بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱

۵- اطلاعات ، ۲۱بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۲

۶- اطلاعات ، ۲۱بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۲

۷- اطلاعات ، ۲۱بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۳

۸- اطلاعات ، ۲۱بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۳

۹- اطلاعات ، ۲۱بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۳

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر