2

مورینتس: رائول اسطوره زنده است

  • کد خبر : 62756
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷

مهاجم سابق رئال‌مادرید رائول را “اسطوره زنده” می‌داند و معتقد است، تیم ملی فوتبال اسپانیا می‌تواند در جام‌جهانی ۲۰۱۴ از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

فرناندو مورینتس به ستایش از رائول گونسالس، مهاجم کنونی السد قطر پرداخت و او را “اسطوره زنده” لقب داد.

مورینتس که با تیم جوانان رئال در قطر به سر می‌برد، در گفت‌وگو با سایت الکاس قطر گفت: “بازی در کنار رائول و رونالدو افتخار بزرگی برای من است. رابطه بسیار خوبی با رائول داشتم. سبک بازی رونالدو و رائول با هم تفاوت داشت. هر دوی آنها بازیکنان بزرگی بودند و بازی در کنارشان باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح کیفی هر بازیکنی می‌شد. رونالدو بازیکنی خاص با توانایی کیفی بالایی بود. رائول از نظر فنی کامل، دوست صمیمی برای من و در خارج زمین هم چهره خوبی بود و هر بازیکنی آرزوی بازی در کنار او را داشت. او آرام و خوش‌اخلاق و عاشق چالش و مبارزه‌طلبی بود. اطمینان داشتم که پیشنهاد السد را قبول می‌کند. امیدوارم که فوتبال قطر از رائول استفاده کند. رائول اسطوره‌ای زنده و عاشق موفقیت است. با او در رده‌های سنی مختلف همبازی بودم. دوست داشتم همانند او باشم. مقایسه رائول با هر بازیکنی غیرعادلانه است. او از نظر ذهنی فوق‌العاده است و توانایی بدنی بالایی هم دارد. احساس می‌کردم که پس از رئال باید خداحافظی می‌کرد اما نشان داد که همچنان از نظر ذهنی و بدنی آماده است.”

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا درباره خاطرات خود از فوتبال گفت: “از همان دوران کودکی عاشق فوتبال بودم. برای تبدیل شدن به بازیکنی حرفه‌ای تلاش زیادی کردم. خوشبختانه کارنامه‌ای درخشان دارم به ویژه با رئال‌مادرید که سال‌های خوبی را در آن سپری کردم. برای تیم‌های زیادی از جمله رئال‌مادرید، لیورپول، موناکو و والنسیا بازی کرده‌ام. بهترین دورانم با رئال بود که سرشار از موفقیت و کسب جام بود. از این‌که پیراهن تیم بزرگی چون رئال‌مادرید را به تن کردم، احساس افتخار می‌کنم. در سانتیاگوبرنابئو احساس آرامش می‌کردم. پس از رئال به طور قرضی به موناکو رفتم. در فرانسه هم نمایش خوبی داشتم. بلافاصله بعد از یک سال به رئال برگشتم. در آن زمان تیم پر از ستاره بود و قرار گرفتن در ترکیب اصلی بسیار سخت. به همین خاطر ترجیح دادم، به فوتبال انگلیس بروم و لیورپول را انتخاب کنم. سبک بازی لیورپول را دوست داشتم. فوتبال انگلیس بر پایه قدرت بدنی بالاست. کنار آمدن با فضای انگلیس سخت بود. تلاش کردم تا خود را با شرایط وفق دهم اما موفق نشدم. وقتی با پیشنهاد والنسیا مواجه شدم، ترجیح دادم که به فوتبال اسپانیا برگردم. والنسیا تیم بزرگی بود و در لیگ اروپا بازی‌های زیبایی را به نمایش گذاشتم.”

مورینتس هر چند در دوران فوتبالی خود بازیکنی کامل بود اما هرگز نتوانست در تیم ملی اسپانیا موفق کار کند. خود او دراین‌باره گفت: “نتوانستم موفقیت چندانی را در تیم ملی به دست آورم. بازی برای تیم ملی همیشه مایه افتخار است. از این‌که موفق شدم با پیراهن اسپانیا گلزنی کنم، احساس خوبی دارم. نسل کنونی اسپانیا بسیار خوب است و موفقیت‌های زیادی در چند سال اخیر به دست آورده. همه ما از یکه‌تازی اسپانیا احساس افتخار می‌کنیم. بر این باورم که می‌توانیم در جام‌جهانی برزیل از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم. رمز موفقیت اسپانیا کاملا روشن است. دلیل آن حضور بازیکنان شایسته و بزرگ و برنامه‌ریزی بلندمدت فدراسیون فوتبال است. فدراسیون در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری می‌کند و این بسیار خوب است. نسل کنونی فوتبال ما هر اسپانیایی را به وجد می‌آورد. همه ما احساس افتخار می‌کنیم. مربی بزرگی چون دل‌بوسکه را داریم و می‌توانیم همچنان با موفقیت کار کنیم.”

مهاجم سابق رئال‌مادرید در حال حاضر هدایت جوانان این باشگاه را بر عهده دارد که در آن بازیکنانی چون پسر زیدان هم وجود دارند: “از این‌که پسر زیدان شاگردم است، احساس افتخار می‌کنم. با این حال با او همچون دیگر بازیکنان برخورد می‌کنم. انزو بازیکنی خوب و بااخلاق است. او شاخصه‌های تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ را دارد.”

مورینتس در ادامه سخنان خود به ستایش از بارسلونا، رقیب سنتی رئال پرداخت و گفت: “بارسلونا تیمی بزرگی با سبک بازی خاص است. بازیکنان این تیم سال‌هاست که در کنار هم بازی می‌کنند و از هماهنگی کامل برخوردارند. نمایش خوب آنها نشان می‌دهد که این تیم در مسیر درستی گام برمی‌دارد. در بارسا بازیکن بزرگی چون مسی توپ می‌زند که به تنهایی نتایج بازی‌ها را تغییر می‌دهد.”

او در پایان درباره ژوزه مورینیو گفت: “مورینیو شخصیتی قوی و درک عمیقی از فوتبال دارد. او در تمام تیم‌هایی که در آنها حضور داشته، خوب نتیجه گرفته است. مورینیو سه سالی است که در رئال مربیگری می‌کند و نتایج خوبی را کسب کرده است. هدف او در این فصل قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست.”

ایسنا

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر