1

کلیدواژه‌های «انتخابات آزاد» و «تحریم» دو لبه قیچی فتنه آینده

  • کد خبر : 63230
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه عده‌ای بذر تردید در دل مردم می‌افکنند تا بستر فتنه آینده را فراهم کنند، گفت: رواج ساختارشکنی با طرح شعارهای شائبه‌دار، نشان آشکاری است از یک طراحی جدید برای آینده.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز سه‌شنبه مجلس با یادآوری اینکه اینک در طلیعه سی و پنجمین سال رستاخیز بیداری بزرگ و بی‌نظیر مردم ایران در بهمن ۵۷ هستیم، گفت:  انقلاب اسلامی تبلور اراده ملی بر خواست نظام اسلامی بود تا “جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد” پا بگیرد و استقلال، آزادی و پیشرفت بر بستر مفاهیم الهی محقق شود.

وی ادامه داد: ۳۴ بهار از بهمن ۵۷ گذشت و اینک ما به افتخار و احترام جامه وکالت مردم که حقیقتا نشانه بی‌بدیل از نمود مردم سالاری برآمده از دین است، در خانه ملت حضور داریم. در آغاز این سالگشت تاریخی، اینجانب به عنوان یکی از منتخبین ملت شریف ایران به جای پرداختن به “آنچه می‌خواهیم‌ها” و “آنچه کردهایم‌ها”، می‌خواهم از منظری ملموس‌تر به آنچه در صحنه سیاست داخلی می‌گذرد، اشاره‌ای کنم تا “آنچه ما انجام می‌دهیم” اندکی برجسته تر شود و این بار ما مسئولان نسبت به عملکرد خودمان در قابل انقلاب اندکی تامل کنیم.

بذرپاش با طرح این سوال که به راستی اکنون ما با نظاممان و انقلابمان چه می‌کنیم؟ رفتار ما با انقلاب و نظام دینی برآمده از انقلاب چگونه است؟ گفت: بگذارید وضع امروز را در فضای سیاسی و انتخاباتی کمی مرور کنیم تا ببینیم برخی سیاسیون بر کدام سبیل حرکت می‌کنند و اصلاحات چگونه با انقلاب تا می‌کنند.

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه اکنون همه گزاره‌های یک موقعیت تاریخ ساز و کم نظیر در مسیر انقلاب پیش روی ماست و هندسه نوین جهانی با نقش آفرینی محوری ایران در حال تکوین است، گفت: شواهد این مساله هر روز از روز قبل مشهودتر و پررنگ تر است. آخرین نمونه آن راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن و لبیک بزرگ جمهوری به رهبر بود.

 

* لبیک ملت به ندای رهبر  انقلاب

وی افزود: ملت ۳ روز پس از ندای رهبرشان به میدان آمدند تا آنها هم لبیک سر دهند که “ما هم انقلابی هستیم” خروش ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال حجت را بر همه تمام کرد. ملت با مشاهده حوادث داخلی و خارجی، به میدان آمدند تا نشان دهند انقلاب اسلامی در آغاز سی و پنجمین سال خود همچنان منبع فخر و عزت مردم ایران است و فشارهای خارجی و بداخلاقی‌های داخلی نمی‌تواند میان آنها و این منبع پرفیض فاصله‌ای بیندازد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مردم روز ۲۲ بهمن آمدند تا به رهبر حکیم انقلاب در قبال مسائل مهم کشور اعم از داخلی و خارجی لبیک بگویند، تاکید کرد:‌ اینک با این پیام صریح و روشن مردم کاملا مشخص است که ذائقه حداکثری مردم در موضوعات داخلی و خارجی چگونه است و قاعدتا این موضوع لبیک به رهبر انقلاب و مسئولان دلسوز نظام برای ایستادگی و مقاومت مقابل زیاده خواهی‌های خارجی و بد اخلاقی های داخلی است.

بذرپاش تصریح کرد: باید دست این مردم را بوسید و ما خادمان ملت باید همه ملت خود را در مسیر خدمت به این مردم شریف و رفع مشکلات اقتصادی آنان بسیج کنیم. این مردم ولی نعمتان ما هستند. آنها همواره در هر زمانی که به حضورشان نیاز بوده در صحنه حاضر شده‌اند، پس باید به نحو شایسته‌ای قدردان آنها باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در این شرایط باید گفت در پیچ تاریخی جهان، همه ما در آستانه یک تصمیم بزرگ هستیم، تصمیمی که مختصات عملیات دشمن روی آن را در قالب برخی پروژه‌ها و گزاره‌های آشکار در فضای سیاسی کشورمان می‌توان یافت.

 

* انتخابات آزاد گزاره اول دشمن

وی با اشاره به دو گزاره کلیدی مد نظر دشمنان، “انتخابات آزاد” را به عنوان گزاره اول تشریح کرد و گفت: درباره “انتخابات آزاد” یا تعبیری دیگر آن “انتخابات در چارچوب استانداردهای جهانی” روشنگری‌های بجایی انجام شد اما این توطئه‌ هماهنگ با طرف خارجی آنچنان عمیق است که برای پیشگیری از فتنه‌ای جدید ما نمایندگان مردم در پیشگاه خداوند مکلفیم بارها و بارها روشنگری کنیم و پیرامون مقاصد جدید فتنه‌گران هشدار دهیم.

بذرپاش با طرح این سوال که چه انگیزه و مجموعه اهدافی سبب شده است برخی سیاسیون و از جمله با سابقه‌ها تلاش کنند در آستانه انتخابات ۹۲، شائبه “آزاد نبودن انتخابات” را مطرح کنند؟ و طرح شعار انتخابات آزاد در شرایط فعلی درصدد القای چیست؟ گفت: پاسخ واضح است، طراحان این کلید واژه در هدف کوتاه مدت خودشان دنبال ناامنی روانی برای افکار عمومی و سلب اعتماد عمومی از مجموعه نظام در انتخابات آتی هستند.

وی با اشاره به اینکه شعار انتخابات آزاد عمدتا از سوی عوامل، همراهان و حامیان فتنه ۸۸ مطرح می‌شود، افزود: همین موضوع نشان می‌دهد منشا و خاستگاه طرح شعار انتخابات آزاد و انتخابات در چارچوب استانداردهای جهانی، دقیقا منطبق بر خاستگاه فتنه ۸۸ است. آیا غیر از این است؟ چه کسی می‌تواند ادعا کند عوامل، حامیان و همراهان فتنه ۸۸ نیت خیری از طرح یک امر بدیهی به نام انتخابات آزاد دارند؟ آیا می‌شود رد پای درشت منافع شخصی افراد در این طرح را ندید؟

 

* رفتار برخی چنگ انداختن بر چهره انقلاب است

نماینده مجلس اضافه کرد: موضوع کاملا مشخص است، رفتاری که برخی آقایان برای منافع سیاسی‌شان دنبال می‌کنند عینا چنگ انداختن بر چهره انقلاب است.چرا برخی انقلابیون بریده، انقلاب را ارثیه پدری خود می‌دانند و تصور می‌کنند انقلاب نردبان قدرت طلبی آنهاست؟ منافع شخصی چرا باید بر منافع ملی اولویت یابد؟ چرا توجهی به وجهه و آبروی انقلاب نمی‌شود و میزان برای آنها قدرت است؟ آقای هاشمی رفسنجانی که از منادیان اسم رمز “انتخابات آزاد” است، چرا سال ۶۸ از بابت انتخابات آزاد دلمشغولی نداشت؟ چرا سال ۷۲ که دولتمردان آقای هاشمی انتخابات ریاست جمهوری ششم را برگزار کردند، ایشان نگران “انتخابات آزاد” نبودند؟ اگر کسی در ان زمان از انتخابات آزاد می‌گفت، با چه برخوردی از سوی آقای هاشمی مواجه می‌شد؟ سال ۷۶ آیا رقیب بازنده کاندیدای مورد حمایت آقای هاشمی باید ادعای تقلب در انتخابات می‌کرد؟ آیا رقبای رئیس جمهور سابق در انتخابات دوره هشتم در سال ۱۳۸۰ از انتخابات آزاد حرف زدند؟

وی افزود:  اکنون عده‌ای بذر تردید در دل مردم می‌افکنند تا بستر فتنه آینده را فراهم کنند. رواج ساختار شکنی و بی قاعدگی با طرح شعارهای شائبه دار نشان آشکاری است که ما را از یک طراحی جدید برای آینده خبردار می‌کند. جالب اینجاست برخی به اشتباه دانسته یا ندانسته در روزی که جشن ملی و دینی ملت ایران برقرار بود، واژه “انتخاب آزاد” را به زبان راندند که این اقدامشان ملالی بود بر دل دوستداران انقلاب که چرا باید از تریبون افتخار مردم استوار ایران اسلامی یک چنین صحبت‌هایی شنیده شود. مگر آن پیر جماران و یار سفر کرده نفرمود که طوری سخن نگویید که دشمنان این مرز و بوم شاد شوند، حال آیا اینگونه رفتار می‌کنیم؟

 

* اجرای سناریوی پیچیده با نقش‌آفرینی یک جریان سیاسی داخلی و با پشتیبانی بیرونی

 

نماینده مردم تهران گزاره توطئه‌ آمیز آشکار دوم در فضای سیاسی کشور را “تحریم” عنوان کرد و گفت: البته درست تر این است که بگوییم خیانت و تحریم. بر پایه این بستر ساختار شکن پیش گفته قرار است چه بنایی بالا برود؟ متاسفانه باز هم گزاره‌های مشهودی هست که نشان می‌دهد یک سناریوی پیچیده با نقش آفرینی یک جریان سیاسی داخلی و با پشتیبانی بیرونی در حال اجراست. انتخابات ۸۵ درصدی سال ۸۸ به جای آنکه باعث خیر بلند کشور برای عبور از موانع و رسیدن به اهداف شود، با فتنه انگیزی جریان سیاسی دوم خرداد موجب طمع انگیزی دشمنان شد. اکنون با گذشت بیش از ۳ سال از فتنه ۸۸ آیا کسی تردید دارد که بخش عمده‌ای از تحریم‌های اخیر ناشی از فتنه ۸۸ است؟

 

* چه رازی در اتحاد سه‌جانبه است؟

وی گفت: چه رازی در اتحاد مثلثی فتنه گران داخلی، سلطنت طلبان فراری و وزرای خارجه آمریکا و انگلیس می‌توان یافت که همگی متفق‌القول برای ادامه فشار تحریم بر ملت ایران اذعان می‌کنند و می‌گویند راه برای پیروزی بر ایران همین است.

بذرپاش با بیان اینکه اکنون سران جریان فتنه انگیز داخلی علنا نظام اسلامی را با تحریم‌ها تهدید می‌کنند، ادامه داد: اظهارات اخیر آقای موسوی خوئینی‌ها و تهدید صریح نظام به تحریم‌های تشدید شده آیا معنایی غیر از حمایت خارجی از جریان فتنه برای نقش آفرینی در انتخابات آینده دارد؟

وی ادامه داد: بیایید درباره مذاکره هسته‌ای اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم چرا روند مذاکرات بعد از انتخابات ۸۸ با مسیر آن در قبل از انتخابات کاملا متفاوت بود؟ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز چرا طرف غربی ناگهان میز مذاکره را ترک می‌کند؟ آیا قرار است باز هم اتفاقی بیفتد؟ به عنوان نمونه آیا قرار است فشار طرف خارجی بر نظام و مردم اهرمی برای سوء‌استفاده سیاسی- انتخاباتی گروهی در درون کشور شود؟

 

* بخش قابل توجهی از این فتنه بر معیشت و قدرت مردم متمرکز است

بذرپاش گفت: بیاییم واقع بینانه به امور نگاه کنیم جریان دوم خرداد اکنون با کارت دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی به بازیگری سیاسی در کشور مشغول است تاریخ این مملکت از جریانی که پیشرفت و معیشت مردم را با قدرت اجنبی به گروگان گرفته تا اهداف سیاسی خود را محقق کند، چه قضاوتی خواهد داشت؟ از همه مهم‌تر چه توافقی میان جریان داخلی و طرف خارجی برای انتخابات ۹۲ صورت گرفته است؟ به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از این فتنه بر معیشت و قدرت مردم متمرکز است تا هدف بر زمین مانده سال ۸۸ دنبال شود.

وی تاکید کرد: تحریم‌های فزاینده به عنوان مکمل فتنه ۸۸ و تسری فتنه به سایر لایه‌های اجتماعی و اقتصادی عمل می‌کند با در نظر گرفتن این شرایط اکنون این سؤال مطرح است که جریان داخلی و عامل تحریم‌های بیرونی بر سر چه چیزی توافق کرده‌اند؟

وی با بیان اینکه وجه بسیار مهمی از فتنه آینده که اخیرا با فرمایشات انقلابی رهبر انقلاب نقش بر آب شد قابل تامل است، ادامه داد:  تلاش برای ایجاد فضای طرح موضوع مذاکره با آمریکا به صورت ویژه از سوی هاشمی رفسنجانی مطرح شده و دنبال می‌شود. او حتی تلاش کرد ماجرای پرسؤال تابستان ۶۷ را با احوال امروز کشور مقایسه کند، قیاسی که از فرط بی‌ربطی خنده آمد خلق را. بنابراین سناریو تاحدود زیادی مشخص است. یک فشار همه جانبه بیرونی به سود یک جریان سیاسی داخلی برای تحقق اهداف مشترک طرفین.

بذرپاش اضافه کرد: قرار است با تقویت مواضع جریان فتنه در داخل ایران چه تغییری ایجاد شود؟ کدام سیاست‌ها در جمهوری سالامی ایران باید تغییر یابد؟ آمریکا و انگلیس در ایران به چه چیزی دلخوش کرده‌اند؟ نسخه آنها برای رسیدن به شرایط مطلوب در ایران چیست؟ و در نهایت اینکه چرا رهبر معظم انقلاب به برخی در داخل و خارج یادآوری می‌کنند که انقلابی هستند؟

این نماینده مجلس تاکید کرد: همه اینها یک پاسخ واضح و معین دارد، رهبر انقلاب اکنون مقابل یک طراحی بسیار خطرناک ایستاده‌اند. در این طراحی نظام و رهبر انقلاب مقابل یک هجمه وسیع سیاسی- اقتصادی قرار می‌گیرد تا هدف نهایی این افراد یعنی جام زهر محقق شود. جام زهری که برای آمریکا بازگشت به ایران و تامین منافع و رفع دغدغه‌هایش در منطقه را دنبال دارد و برای جریان سیاسی داخلی بازگشت به قدرت این حاصل یک میزگرد است که یک سوی آن آمریکا و سوی دیگر نیز یک جریان مشخص سیاسی در ایران است.

 

* اصولگرایان در معرض یک تصمیم بزرگ

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه اکنون اصولگرایان در مقام انتخابات یک تصمیم بزرگ ایستاده‌اند ادامه داد: جریان اصولگرایی بر منافع نظام استوار است. پیشینه عقیدتی ما راه را نشانمان می‌دهد. مهربانی نیاز امروز گروه‌ها و افراد دلداده به انقلاب است و بدون شک وحدت و همدلی یک راهبرد جهت دستیابی به اهداف کلان انقلاب در مقطع کنونی است. شهدا ما را نظاره می‌کنند. بهشتی، مطهری، علم‌الهدی و احمدی روشن ما را می‌نگرند که در برابر کسانی که مقابل انقلاب ایستاده‌اند چه می‌‌کنیم و چه رفتاری با یکدیگر داریم. باید بدانیم انتخابات آینده رقابت میان عزت و ذلت است.

وی گفت: ما نمایندگان مردم، دغدغه ویژه‌مان در این شرایط بهبودی وضع معیشت مردم است. در این زمینه باید جهادی باموالهم و انفسهم صورت گیرد. مردم این سرزمین مردمانی با شرف و بزرگ‌منش هستند. نظام و به ویژه مجلس شورای اسلامی باید رفع دغدغه‌های اقتصادی را وجهه همت قرار دهد. با این حال آنهایی که اهداف شوم سیاسی خود را در جامعه با بیانی چون بهبود وضعیت اقتصادی در قبال مذاکره با آمریکا عرضه می‌کنند باید بدانند مردم حسینی ایران عزت و شرف‌شان را نمی‌فروشند. رابطه با آمریکا هیچگاه موجب بهبود وضعیت اقتصادی نخواهد شد به قول ظریفی بزرگترین قربانی رابطه با آمریکا خود آمریکاست که اکنون در وضعیت بغرنج پرتگاه اقتصادی دست و پا می زند و بدهی ۲۶ تریلیون دلاری به بازار آورد. اکنون این آمریکاست که نیازمند ایران است.

 

* آدرس غلط آمریکا

وی یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری، آمریکا اکنون به واسطه انقلاب‌های منطقه به شدت تضعیف شده است و با طرح موضوع مذاکره به دنبال رهایی از این وضعیت با دادن آدرس غلط به افکار عمومی منطقه است. با در نظر گرفتن این وضعیت اکنون سؤال ملت از شرکای داخلی آمریکا این است که نجات آمریکا از وضعیت بغرنج فعلی برای شما چقدر تمامی می‌شود؟ آیا حسابش را کرده‌اید؟ این بار دیگر مانند سال ۸۸ نیست که مصلحت مانع برخورد انقلابی شود و این بار مرکز ثقل یا کانون تحولات کاملا مشخص است و مردم تحولات را دقیق رصد می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: در جایی که رهبر حکیم انقلاب همه را توصیه به حفظ وحدت و آرامش می‌کنند و از حرکت‌های احساسی معارض با آرامش کشور با عنوان خیانت یاد می‌کنند فقط روی این سخن با مسئولان نیست بلکه شامل همه است بویژه برخی جوانان که ممکن است برخوردهای احساسی آنان صحنه‌های غیر اخلاقی و زشتی را به وجود آورد که نمونه‌ای از آن را در مراسم ۲۲ بهمن قم و در حرم حضرت معصومه (س) و اخلال در جشن بزرگ انقلاب شاهد بودیم. اگر بنا بر برخی اقوال این حرکت سازماندهی شده باشد گناه خطاکاران سنگین‌تر و خیانت، بزرگ‌تر است و مسئولان امر با جدیت بیشتر باید این مسئله را پیگیری کنند.

وی در پایان تاکید کرد: همه باید بدانیم که کشور نیاز مبرم به آرامش دارد هیچ بهانه‌ای برای سلب آرامش عمومی در کشور از هیچ کسی پذیرفته نیست. این نظام بهترین سیستم برای احقاق حقوق مردم و عدالت ورزی است. اختلافات و بر هم زدن آرامش کشور بسیار آسیب‌زاست و اولین تاثیرش را در معیشت مردم می‌گذارد چون سوای از هرز دادن و تلف کردن پتانسیل‌های کشور، دشمن را در دشمنی بیشتر مصمم‌تر و در فشار بیشتر امیدوارتر می‌کند. دشمن برنامه‌های بسیار خطرناکی تدارک دیده است بنابر این باید مراقب شیطنت‌ها و سوء استفاده از احساسات بود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63230

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر