1

دولت به هیچ وجه به دنبال اعمال فشار بر دارندگان مسکن نیست

  • کد خبر : 63993
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عرضه خانه‌های خالی در کنار مسکن‌سازی دولت می‌تواند بازار مسکن را متعادل کند، گفت: در زمستان امسال با کمک شرکت گاز و بر اساس مصرف ساختمان‌ها مشخص شد که حدود ۴۰۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با اقتصادپرس در پاسخ به این سوال که مساله خانه‌های خالی به چه نتیجه‌ای رسید و آیا ابزار مالیات برای این بخش فعال خواهد شد؟ اظهار داشت: دولت به هیچ وجه به دنبال اعمال فشار بر دارندگان مسکن نیست.

وی با اشاره به این که ما مجرای قانونی را برای حل این مشکل طی می‌کنیم، تصریح کرد: در همه دنیا اگر فردی بخواهد زمین یا ملک احتکار کند، به شکلی بر آن مالیات وضع می‌شود که سه سال کل پول زمین را از خریدار دریافت می‌کنند، به همین جهت بازار آنها به هیچ وجه به سمت احتکار حرکت نمی کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم خرید و فروش مسکن برای هر فرد بیش از چند بار صورت گیرد، افزود: کسی که به این شکل اقدام به خرید و فروش می‌کند، به‌طور قطع به منظور دلالی وارد این بازار شده و با روش‌های مالیاتی می‌توان در برابر آن ایستاد.

به گفته نیکزاد، در کمیسیون‌های تخصصی این مساله بررسی شده و اگر مجلس نیز در قانون ابزارهای لازم برای مقابله با این افراد را فراهم کند، شرایط برای عرضه خانه‌های خالی به بازار فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: سرشماری سال ۱۳۹۰ نشان داد که در کل کشور بیش از یک میلیون و ۶۶۳ هزار مسکن خالی در کل کشور وجود دارد و در تهران، با کمک شرکت ملی گاز و بر اساس مصرف خانه‌ها مشخص شد که در زمستان امسال بیش از ۴۰۰ هزار واحد خالی است. البته باید اعلام کنم که در تهران و شهرهای اطراف آن ۴۱۰ هزار مسکن در حال ساخت است که در کنار عرضه خانه‌های خالی می‌تواند کل نیاز شهر تهران را فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مسکن‌سازی به گونه‌ای طراحی شده که تا پایان دولت دهم به اتمام برسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر