2

غیبت موسیقی پاپ در جشنواره موسیقی همیشگی نیست

  • کد خبر : 64042
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۲

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غیبت موسیقی پاپ را برای همیشه در جشنواره موسیقی فجر منتفی نمی‌دانیم.

حمید شاه‌آبادی عصر امروز در نشست با هنرمندان موسیقی و اهالی رسانه اظهار داشت: موسیقی پاپ باید با معیارهایی برای فضای کشور مناسب‌سازی شود.

وی افزود: در جشنواره امسال بنا‌بر‌ این بود که با انتخاب قطعات مناسب پاپ و خوانندگان گزیده این سبک به عنوان یک واحد نمونه معرفی شده در جشن‌های انقلاب، فضای شادی را در کشور ایجاد کند.

شاه آبادی ادامه داد: در حوزه موسیقی پاپ مسائلی وجود دارد به این معنا که اگر قرار باشد موسیقی پاپ تقلید محض باشد که این حضور تقلیدی ثمری ندارد چراکه گونه‌های مختلف این نوع موسیقی را بدون تقلید می‌توان دید بنابراین باید نوعی از موسیقی پاپ که مربوط به ویژگی‌های زندگی ایرانی و کشور خودمان باشد را اجرا کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آنچه از موسیقی پاپ وجود دارد اغلب قطعاتی فرسوده، خموده و بدون تحرک و نشاط است از همین رو در حوزه این نوع موسیقی باید یک طرح نو درانداخت و البته نمی‌توان سریع به نتیجه مشخص رسید.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: امسال حدود ۲۰ درصد از اعتبارات جشنواره فجر بیش از سال گذشته بود که با همت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌طور کامل تامین شد.

وی بیان کرد: هزینه‌های جشنواره بیست و نهم در بخش بین‌الملل چند برابر سال‌های قبل بود و بنابراین بر تعداد اجراها تاثیر گذاشت اما به اعتقاد کارشناسان از کیفیت جشنواره کاسته نشده است.

شاه آبادی ابراز داشت: توجه به موسیقی ایرانی، برگزاری جشنواره و صدور مجوز کنسرت‌های موسیقی مقامی و ایرانی، اصلاح اشعار و ملودی‌ها و ایرانی‌سازی موسیقی پاپ وارداتی از جمله اقدامات معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه موسیقی است.

شاه آبادی با اشاره به اینکه موسیقی نیاز کشور و حجم مصرفی آن در جامعه بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: به همین علت موسیقی‌های وارداتی جای خود را در این عرصه پیدا می‌کند که تلاش کردیم در جشنواره‌ها بخشی را که به شادی و شادکامی مردم و جنبه جشن و سرور ایام دهه فجر انقلاب اسلامی می‌پردازد از بخش شناخت استعدادها، تفکیک کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش رقابتی نیز در حوزه شناخت استعدادهای جوان که به‌دنبال موسیقی اصیل هستند و می‌توانند ما را به تولید موسیقی فاخر برسانند سرمایه‌گذاری شده که البته روند کار در تمام این بخش‌ها به سمت بهبود کیفیت محتوای موسیقی‌ها حرکت کرده است.

این مسئول هنری در مورد اجرای برخی کنسرت‌ها در تهران و لغو مجوز آن در شهرهای دیگر نیز گفت: در این زمینه معیار ویژه‌ای وجود ندارد و بنابر فضا و بافت هر شهر شورای فرهنگی استان در مورد برگزاری هر کنسرت تصمیم می‌گیرد.

وی موسیقی را تیغی دو دوم توصیف کرد که در عین حال آن که می‌‌تواند مخاطب را به اعتلای روحی برساند قادر است وی را به سوی انحطاط و گناه سوق دهد.

به گفته شاه آبادی، فعالیت ۱۵۰ آموزشگاه موسیقی در شیراز و وجود حداقل سه مرکز آموزش آکادمیک موسیقی در این این شهر، ظرفیتی است که باعث رشد موسیقی در این دیار می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ فرد تحصیل‌کرده موسیقی قادر نیست کاری سخیف و مبتذل ارائه دهد چراکه برای اثر خود شان قائل بوده، بنابراین سیاست رسمی وزارت ارشاد حمایت از موسیقی اصیل، تخصصی و اصیل است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=64042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر