3

امیدی به گفت‌وگو نیست /دولت باید استعفا کند

  • کد خبر : 65385
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴

عضو کمیته مرکزی جمعیت وعد بحرین با تاکید بر تلاش رژیم برای سنگ اندازی در روند گفت‌وگوها، تصریح کرد که در شرایط کنونی چندان امیدی به روند گفت‌وگو نیست.

«ابراهیم کمال الدین» عضو کمیته مرکزی جمعیت وعد بحرین در مصاحبه با شبکه العالم، اظهار داشت: هدف مردم بحرین از اعتراضات مسالمت آمیز آن است که با ایجاد تغییر در نظام حاکمیتی کشور، مردم را تبدیل به منشا قدرت کنند و زمینه مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری سیاسی کشور را فراهم آورند.

عضو کمیته مرکزی جمعیت وعد درباره گفت‌وگوی فراگیر با رژیم آل خلیفه با اشاره به اینکه مسائل اساسی هنوز مطرح نشده و رژیم در تلاش برای سنگ اندازی در روند مذاکرات است، خاطر نشان کرد: رژیم آل خلیفه سعی می‌کند از همه تعهدات بین‌المللی شانه خالی کند.

کمال الدین، تاکید کرد: جمعیت‌های سیاسی تلاش می‌کنند گفت‌وگوها به نتیجه برسد و بتوانند در حد جانفشانی‌های مردم بحرین ظاهر شوند.

وی با بیان این که رویکرد جمعیت‌های سیاسی در بحرین مسالمت جویانه بوده و بر حفظ روند مسالمت آمیز آن اصرار دارند، بیان داشت: رژیم بر سیاست پلیسی خود در برخورد با مردم و مخالفان پافشاری می‌کند و نتیجه این سیاست شهید و زخمی شدن روزانه ده‌ها شهروند بحرینی است.

عضو کمیته مرکزی جمعیت وعد، مطالبات اساسی مردم را تغییر قانون اساسی و مشارکت در حاکمیت از طریق برگزیدن دولتی منتخب از طریق صندوق‌های رای و انتخاباتی عادلانه و منصفانه برشمرد و گفت: مساله اعطای تابعیت بحرینی به بیگانگان، زمین‌های غصب شده و فساد رایج در کشور همگی مسائلی جدی هستند که باید حل شوند تا مصیبت‌های مردم بحرین پایان یابد.

ابراهیم کمال الدین در پایان استعفای فوری دولت، واگذاری اداره کشور به کابینه انتقالی سالم، زمینه سازی اجرای توصیه‌های کمیته حقیقت‌یاب شریف بسیونی، برگزاری گفت‌وگوهای جدی را خواستار شد و گفت: در شرایط کنونی چندان امیدی به روند گفت‌وگو نیست.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله  اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر