2

رسانه‌ها نباید وضعیت خواب نمایندگان در مجلس را منعکس کنند+تصاویر

  • کد خبر : 65390
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۴

مجلس این هفته طرحی را بررسی می‌کند که در صورت تصویب شدن، حضور خبرنگاران و عکاسان در جلسات علنی با محدودیت مواجه می‌شود.

البته این طرح تازگی ندارد؛ خرداد ماه سال ۹۰ مهدی کوچک‌زاده طرحی دو فوریتی برای محدود کردن حضور عکاسان در مجلس ارائه کرد و در دفاع از دو فوریت طرح خود گفت: «عکاسی که از لحظه‌های نامناسب در مجلس عکس می‌گیرد به دنبال وهن نماینده و مجلس است و هرگز به دنبال اطلاع‌رسانی نیست.» هر چند نمایندگان به فوریت این طرح در آن زمان رای ندادند و به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

حالا این طرح در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تحت عنوان الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب شده است.

بر اساس این تبصره، تصویربرداری اعم از فیلم و عکس از جلسات مجلس فقط در یک ساعت شروع جلسات علنی مجاز است و در موارد خاص با تشخیص رئیس جلسه این مدت افزایش می‌یابد.

برخی از موافقان این طرح، به جلسات هیأت دولت اشاره می‌کنند که در آن عکاسان و خبرنگاران اجازه حضور ندارند؛ علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این استدلال گفته است: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی جمعیتی بالغ بر ۲۹۰ نماینده و چند صد نفر مهمان، عکاس و خبرنگار حضور دارند و نمی‌توان آن را با جلسات هیات دولت و قوه قضاییه مقایسه کرد. مطهری محدود کردن حضور خبرنگاران را مغایر با قانون اساسی می‌داند.

جالب است که عده‌ای از نمایندگان به صراحت اعلام می‌‌کنند ممکن است نماینده‌ای خسته باشد و کمی در مجلس بخوابد، رسانه‌ها نباید این وضعیت را منعکس کنند.

ایجاد محدودیت برای حضور خبرنگاران در صحن علنی مجلس شائبه‌هایی را ایجاد می‌کند که تصویب چنین قوانینی، پیش‌درآمدی برای اِعمال محدودیت‌های بیشتر در کار اطلاع‌رسانی خبرنگاران باشد.

تابناک

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خود سانسوری یعنی همین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر