3

جلوگیری از تشکیل شرکت سهامی و سهم خواهی جریان‌های مختلف در فرآیند وحدت اصولگرایان

  • کد خبر : 4440
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی راه برقراری عملی وحدت بین اصولگرایان را اعتقاد واقعی و عمل به توصیه‌های ولی فقیه خواند و گفت: گروهی از بزرگان جریان باید با توجه به میزان اعتقاد عملی اشخاص به ولایت فقیه موضوع وحدت را مدیریت کنند. مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با […]

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی راه برقراری عملی وحدت بین اصولگرایان را اعتقاد واقعی و عمل به توصیه‌های ولی فقیه خواند و گفت: گروهی از بزرگان جریان باید با توجه به میزان اعتقاد عملی اشخاص به ولایت فقیه موضوع وحدت را مدیریت کنند.

مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تبعیت از ولایت فقیه گفت: تبعیت از ولایت فقیه در عمل لزوماً موجب به دست آوردن منافع مادی و دنیایی نیست، بلکه تبعیت از ولایت فقیه یعنی گردن نهادن به احکام اسلامی که حتی در بعضی موارد شاید به نظر انسان خوشایند نباشد.

عضو کمیسیون سیاست داخلی و شوراها خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تشکیل شرکت سهامی و سهم خواهی جریان‌های مختلف در فرآیند وحدت اصولگرایان باید گروهی از بزرگان جریان با توجه به میزان اعتقاد عملی اشخاص به ولایت فقیه موضوع وحدت را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه ادعای در حرف در همه اشخاص وجود دارد، گفت: کسانی که در مجموعه اصولگرا حضور دارند مدعی تبعیت از ولایت فقیه هستند اما تشخیص این وظیفه در نظر و آنچه که در عمل اتفاق می‌افتد مطلوب مهمی است که باید به آن توجه شود.

وحدت اصولگرایان تبدیل به شرکت سهامی نشود

کوچک زاده وجه تمایز جریان اصولگرایی را با سایر جریان‌های سیاسی داخل کشور ولایت پذیری این جریان برشمرد و تصریح کرد: این که کدام جریان و یا گروه سیاسی اصولگرا عملاً موفق می‌شود تا منافع شخصی و گروهی خود را کنار بگذارد و از ولایت فقیه تبعیت کند به عنوان شاخص باید در نظر گرفته شود و گروهی که به اصول اصولگرایی پایبند هستند در میان سایر جریان‌ها موفق‌ترند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین مدل وحدت اصولگرایان گفت: در این خصوص اطلاعات زیادی ندارم اما اجمالاً می‌دانم که اصرار بر تشکیل شرکت سهامی است که در آن میزان پایبندی افراد به ولایت فقیه متفاوت بوده و از افرادی که در عمل تابع ولایت فقیه هستند تا افرادی که در شعار خود را تابع ولی فقیه نشان می‌دهند حضور خواهند داشت.

کوچک زاده با اشاره به اینکه اگر بخواهد به این شکل وحدت صورت بگیرد کسانی که خلاف نظرات صریح رهبری مقاومت کردند نیز در لیست حضور خواهند داشت، افزود: در طرح نظارت بر نمایندگان برخی اشخاص گفتند “این سند رقیت ماست و ما حاضر به امضای این طرح نیستیم” پس اگر قرار باشد این افراد هم در لیست اصولگرایان باشند می‌توانیم از اصلاح طلبان هم استفاده کنیم! چرا که اصلاح طلبان هم در حرف جرات نکردند بگویند ما ولایت فقیه را قبول نداریم و حداقل در چارچوب قانون اساسی ولایت فقیه را قبول داشتند.

وی در ادامه افزود: برخی به دنبال تشکیل شرکت سهامی هستند و افراد با میزان پایبندی‌های مختلف به ولایت در این وحدت سهم داشته باشند که به نظرم با این کار اگر وحدتی هم باشد صوری و در زمان انتخابات شکل می‌گیرد و در آینده بسیار نزدیک بعد از انتخابات شاهد از هم پاشیدن آن خواهیم بود. و کار مجلس در این صورت خدشه دار می‌شود.

اصولگرایان در مجلس هفتم و هشتم وحدت مقطعی داشتند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با مقطعی خواندن وحدت اصولگرایان در مجلس هفتم و هشتم تصریح کرد: تا آنجا که بنده اطلاع دارم هیچگاه در تهران یک مجموعه۳۰ نفره نتوانستند در موضوعات مختلف به نظر مشترک برسند و به طور پیگیر آن را به نتیجه برسانند.

کوچک زاده در پاسخ به سئوالی مبنی بر حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم گفت: اصلاح طلبان گروهی هستند که دستشان برای مردم رو شده و مردم هم در انتخابات ریاست جمهوری نشان داند اقبالی به این جریان سیاسی ندارند.

وی افزود: این مجموعه اصلاح طلب با وجود افراد متدین در خود به قول فرمایش رهبری تقوای جمعی نداشتند و افراد متدین وابسته به این گروه اگر بخواهند بدون تابلوی اصلاح طلبی حضور پیدا کنند و از راهبردهایی که مجموعه اصلاح طلبان به آنها می دهند دست بردارند در معرض رای مردم قرار می‌گیرند و اگر مردم پسندیدند به آنها رای می‌دهند که بعید می دانم چنین اتفاقی بیافتد چرا که عملکرد این جریان به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ باعث شد تا مردم از این جریان روی برگردانند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر