1

سازمان ملل از حل مسالمت آمیز بحران سوریه حمایت کند

  • کد خبر : 67327
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۹:۲۱

وزیر امور خارجه کشورمان در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد:هرگونه تاخیر درحل بحران سوریه، باعث فراگیر شدن آن در منطقه خواهد شد لذا سازمان ملل باید بطور جدی از حل مسالمت آمیز بحران سوریه حمایت کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، علی اکبر صالحی با اشاره به انفجارهای سوم اسفند دمشق و کشته و مجروح شدن مردم بی گناه ، مسئولیت قانونی کشورها و نهادهای بین المللی بویژه سازمان ملل را برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان مخالفت آمریکا با محکوم کردن این قبیل جنایات از سوی شورای امنیت را نشانه برخورد دوگانه و گزینشی این کشور در مبارزه با تروریسم  دانست و محکومیت این عملیات تروریستی از سوی ارکان سازمان ملل را خواستار شد.

صالحی خطاب به بان کی مون نوشت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است ادامه اقدامات خشونت آمیز و انفجارهای کور، موجب تاخیر در دستیابی به راه حل سیاسی و نیز نشانه درماندگی طرف هایی است که منافع خود را در بی ثباتی سوریه می بینند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاخیر در روند حل و فصل بحران سوریه را به هیچ وجه به مصلحت مردم بی گناه این کشور، همسایگان آن در منطقه و جهان ندانست و تاکید کرد: این تاخیر می تواند بحران را در سطح منطقه فراگیر و زمینه منازعات میان طوایف و گروهها را بیش از پیش فراهم کند.

صالحی با اشاره به اینکه مخاطرات این تاخیر نه تنها بر وضع منطقه و جهان اسلام بلکه بر نظام بین المللی نیز اثرات مخرب و جبران ناپذیری خواهد داشت، افزود: معتقدیم علاوه بر وظیفه انسانی و نوع دوستی، مسئولیت قانونی کشورها و نهادهای بین المللی بویژه سازمان ملل حکم می کند که از تعاملی همسو و مشترک برای حل و فصل مسالمت آمیز  بحران سوریه حمایت شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز نگرانی از اقدامات تروریستی و خشونت آمیز گروههای افراطی و قانون گریز که مورد حمایت برخی کشورها بوده اند و با اقدامات خود، به تشدید بحران و بی ثباتی در سوریه و منطقه دامن می زنند، تصریح کرد: این شرایط ایجاب می کند با رایزنی و مشورت فراگیر، از تکرار فجایع گذشته که اثار مخرب و جبران ناپذیری بر وضع منطقه و سوریه دارد، جلوگیری شود.

صالحی در پایان باردیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به حل مسالمت آمیز بحران سوریه در قالب های منطقه ای و بین المللی اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=67327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر