3

استارت عبور از موسوی و کروبی در انتخابات ۹۲

  • کد خبر : 69684
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۷:۲۱

عضو حزب اعتماد ملی می گوید جبهه اصلاحات درباره نوع تعامل با حاکمیت در تناقض به سر می برد و حالت رفت و برگشتی دارند.

محمدجواد حق شناس در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای بهار، شامل شدن جبهه اصلاح طلبان از گوگوش تا سروش(!) را موجب از هم گسستگی در این جبهه و فاقد نمره مثبت عنوان کرد و گفت: من با این از هم گسستگی مشکل دارم.
وی درباره تقدیم نامه به دفتر رهبر معظم انقلاب و درخواست وقت ملاقات، تصریح کرد «با چهره های شاخص جریان اصلاح طلب مشورت کردیم. نگاه یکی از اینها (هاشمی یا خاتمی و موسوی خوئینی ها) به شدت مثبت بود و حتی گفتند که می توانید این کار را در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم مطرح کنید. ما نامه را سه هفته عقب انداختیم که با دوستان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کار مشترکی انجام دهیم. اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم گفتند ایده خوب است و مشورت کنیم ولی بعد گفتند از امضای نامه معذورند. سه جلسه با آنان مذاکره کردیم. گفتند این ایده خوب است، ما هم پیگیری می کنیم، اما بعد عذرخواهی کردند.»
مشاور کروبی با انتقاد از تحریم انتخابات مجلس می گوید: آن زمانی که اعلام کردم اصلاح طلبان باید در انتخابات مجلس حاضر شوند، بسیاری به من فحش دادند. چند نفر از دوستانم که از مدیران سابق وزارت کشورند، یقه ام را گرفتند گفتند اگر تو را نمی شناختیم حتماً تو را عامل آن طرف می دانستیم؛ گفتند ادامه نده.حرفشان این بود که شما حرف طرف مقابل را می زنی.
وی درباره رأی مخفیانه خاتمی در یکی از روستاهای اطراف دماوند گفته است: آقای خاتمی باید می گفت من در انتخابات شرکت می کنم، بعد می آمد در حسینیه ارشاد رأی می داد (خبرنگار: از این طرف و آن طرف فحش می خورد) بله، خوب فحش بخورد. خاتمی به محبوبیت راحت الحلقوم عادت کرده است. این محبوبیت به چه دردی می خورد؟
وی در بخش دیگری از مصاحبه ضمن دفاع مجدد از ملاقات چندی پیش ۳ تن از اصلاح طلبان با رهبر معظم انقلاب گفته است: نبود ارتباطی که در این سه سال و نیم اخیر حاکم بوده، یکی از مشکلات جریان اصلاح طلبی است.
حق شناس در پاسخ این سؤال که «چطور یک انتخابات شفاف برگزار می شود در حالی که دو نامزد اصلی انتخابات قبلی همچنان در حصرند؟ این چالش است» می گوید: حتماً هست و واقعیتی است که نمی شود نادیده گرفت. معتقدم برای ورود به انتخابات ۹۲ باید یک خط بکشیم بین ۸۸ تا ۹۲؛ ۸۸ پروژه خودش را دارد که باید به هر حال به سمت حل و فصل آن پیش رفت.
وی می گوید: آقای خاتمی دیر مذاکره را دنبال می کند. بخشی از جریان اصلاح طلب باید تا الان برای کم کردن هزینه فعالیت سیاسی اقدام می کرد؛ اگر کروبی بود حتماً این کار را می کرد، کما این که یادمان می آید آقای کروبی برای آزاد کردن زندانیان ملی-مذهبی چگونه تلاشی موفق را به سرانجام رساند. جنس آقای کروبی جنس چانه زنی و مذاکره است. به نظر من یکی از هزینه های بالایی که اصلاح طلبان دادند حصر آقای کروبی بود.ما باید به سمتی برویم که انتخابات ۹۲ را از وقایع ۸۸ به بعد، منفک ببینیم.
وی همچنین به سخنان چندی پیش عبداله نوری استناد کرده که می شود میان انتخابات و حصر موسوی و کروبی و بازداشت شماری از اصلاح طلبان خط کشی کرد. این در حالی است که مدعیان اصلاح طلبی در انتخابات مجلس برای این موضوع شرط قائل شده بودند.
حق شناس این را هم خبر داده که «شورای هماهنگی اصلاحات فعلاً قائل به گفت وگو نیست. آن سه نفری که به آن دیدار [با رهبری] رفتند با خاتمی مرتبطند اما درباره شورای هماهنگی جبهه اصلاحات این گونه نیست».
یادآور می شود علت عملکرد متناقض مدعیان اصلاح طلبی در آلودگی آنها به طیفی از ضد انقلاب -به اصطلاح از گوگوش تا سروش- است که همین باعث می شود در برابر گروهک های ورشکسته منفعل عمل کنند. در عین حال آلودگی برخی از آنها به خیانت های بزرگ در فتنه، مانع حقیقی بر سر توبه و بازگشت به آغوش جمهوری اسلامی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=69684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر