1

موافقیم یک فرد شیعه استاندار “الأنبار” شود

  • کد خبر : 70250
  • ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۹:۲۹

تعیین یک استاندار شیعه برای “الأنبار” یک شرط دارد و آن هم این است که وی میان مردم تفرقه بنگذارد و با همه یک جور برخورد کند و بی طرف باشد.

افق نیوز:چند ماه است که بی ثباتی و ناامنی مناطق سنی نشین غرب عراق به ویژه استان “الأنبار” را فرا گرفته است.اما رصد و بررسی دقیق اخبار اعتراضات مردمی این مناطق نشان می دهد که دستگاه های امنیتی برخی کشورهای منطقه به ویژه رژیم عربستان و قطر در این حوادث نقش دارند و تلاش می کنند که مردم عراق را علیه کابینه «نوری مالکی» نخست وزیر عراق برانگیزند.

سعودی و قطر با هدف پیشرد اهداف و سیاست های خود در عراق، همواره بر طبل طایفه ای و مذهبی زده اند و تلاش می کنند میان شیعیان و اهل سنت و دیگر طوایف عراق تفرقه بیاندازند.

در واکنش به تلاش های صورت گرفته از سوی این کشورها، شیخ “أحمد أبو ریشه” رهبر جنبش “صحوه العراق” (بیداری عراق) که مردان عشایر سنی مذهب آن را تشکیل می دهند، گفت: موافقیم یک فرد شیعه استاندار “الأنبار” شود.

وی در ادامه افزود: ما مخالف نیستیم که یکی از برادران شیعه بیاید و استاندار “الأنبار” شود. حتی با توجه به اینکه آقای نخست وزیر هم از شیعیان است، به نظر می رسد یک استاندار شیعی خواهد توانست بهتر با وی تعامل کند.

این چهره عشایری عراق که از سیاستمداران سرشناس این کشور نیز به شمار می رود، افزود: تعیین یک استاندار شیعه برای “الأنبار” یک شرط دارد و آن هم این است که وی میان مردم تفرقه بنگذارد و با همه یک جور برخورد کند و بی طرف باشد. چنین فردی باید انسانی با انصاف باشد.

شیخ “أحمد أبو ریشه” همچنین گفت: ما حتی مانعی نداریم که علاوه بر نخست وزیر، دیگر پست ها مانند ریاست جمهوری و ریاست مجلس و غیره نیز توسط افرادی شیعی اداره شود اما باز هم به شرط اینکه میان همه مردم و نژادهای عراق چه شیعه و چه سنی، چه کرد و چه ترکمن، چه مسیحی و چه مسلمان و غیره هیچ گونه تفرقه ای نگذارد.

گفتنی است شیخ “أحمد أبو ریشه” چندی پیش از تظاهر کنندگان مخالف کابینه «نوری مالکی» حمایت کرده بود و بر همین اساس مالکی دستور داد نیروهای دولتی دیگر مسئولیت حفظ جان وی را ندارند و محافظان شخصی او که دولت عراق هزینه های آنان را تأمین می کرد نیز دیگر از او حفاظت نمی کنند. ۳۵ نیروی امنیتی و پلیس از جان أبو ریشه حفاظت می کردند.

شیعه آنلاین
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=70250

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر