2

هر لحظه ترافیک عبوری به سمت مازندران شدیدتر می ‏شود

  • کد خبر : 71440
  • ۰۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲

فرمانده پلیس راه فیروزکوه – دماوند گفت: ترافیک محور تهران به سمت مازندران هر لحظه شدیدتر می‏شود و رانندگان باید بیشتر مراقب جاده باشند.

حمید رنجبر دقایقی پیش برای اطلاع از چگونگی وضع ترافیکی راه‏های شرق استان تهران در گفت‏وگو با فارس در فیروزکوه اظهار داشت: فرا رسیدن تعطیلات ایام پایانی هفته بر حجم سفرهای نوروزی در این محورها افزوده است.

فرمانده پلیس راه فیروزکوه- دماوند خاطرنشان کرد: تردد در هر دو لاین محور تهران – مازندران در حال حاضر روان است. رانندگان و مسافران نوروزی باید مراقب جاده باشند؛ چراکه هر لحظه ترافیک عبوری به سمت مازندران شدیدتر می‏شود.

شهرستان فیروزکوه در منتهی‏الیه شمال‏شرقی استان تهران واقع شده ‌است؛ این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود.

فیروزکوه در مسیر شاهراه‏های ایران قرار گرفته و جزو شهرهای بین راه‏های ترانزیتی محسوب می‏شود و از مسائل قابل توجه در این منطقه، صعب‏العبور بودن آن است.

فیروزکوه در بین سه گردنه معروف و برف‏گیر کشور قرار دارد؛ از طرف تهران، گردنه امین‏آباد و از طرف سمنان به گردنه بشم منتهی می‏شود؛ اما خطرناک‏ترین و پرحادثه‏ترین گردنه منطقه، گردنه گدوک است که به ناحیه شمال کشور ختم می‏شود.

از شرق استان تهران، در مجموع ۱۰۰ هکتار از زمین‏های منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه به منظور تعریض راه‏های مواصلاتی، ایجاد فضای سبز در مسیر جاده‏ها و احداث کولاک‏گیر منطقه گدوک امسال در اختیار وزارت و شهرسازی قرار گرفته است.

به منظور احداث واحدهای راهدارخانه جدید در گردنه‏های برف‏گیر بشم و گدوک و راهدارخانه ارجمند نیز در مجموع ۳۰۰ متر مربع از زمین‏های منابع ملی به راه و شهرسازی واگذار شده است؛ حتی ایل‌راه‌های راه‏های شهرستان فیروزکوه نیز در دفتر روزنامه رسمی قوه قضائیه به ثبت رسیده است و با این اقدام، از هرگونه تعرض به ایل‏راه‏ها جلوگیری می‏شود.

دام‏هایی که از کویر استان سمنان به مناطق ییلاقی طالقان، کرج، دماوند، قزوین، لار، نور، بلده، پلور و حاشیه هراز کوچ می‏کنند، باید از ایل‏راه‏های شهرستان فیروزکوه عبور کنند.

وجود حدود ۴۰۰ کیلومتر راه عشایری در سطح شهرستان فیروزکوه نشان‏دهنده گستردگی و وسعت زیاد شهرستان فیروزکوه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=71440

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر