2

کشف هزاران هزار پا در سراسر زندان تاریخی و مخوف آلکاتراز+تصاویر

  • کد خبر : 72223
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

اخیرا هزاران هزار پا در سراسر زندان تاریخی و مخوف آلکاتراز پیدا شده که هنوز دلیل حضور این تعداد جانور معلوم نشده است.

 

 

 

تیمی از دانشگاه کالیفرنیا سرگرم تحقیق در این مورد شده که چگونه هزارپاها به این جزیره و مکان مخوف ورود شده اند.
حدسهایی هم در رابطه با حضور ناگهانی این جانوران زده شده است. در سال ۲۰۱۲ هجوم موش به جزیره و زندان باعث شد تا جوندگان زیادی برای جویدن مواد غذایی مانده رشد کنند.
بعد از اقدامات لازم ، بعدا مسوولان پارک ملی که مدیریت جزیره را بر عهده دارند امیدوار شدند که موشها رفته باشند اما آنچه انها می دیدند، باور کردنی نبود!
الکساندر نگوین از دانشجویان دانشگاه گفت هنگام بازدید از زندان، متوجه شدند هزاران هزار پا در محیط تاریک زندان رشد کرده اند و همه جا گسترده شده اند. به کمک رولند شلی مسوول امور بی مهرگان در موزه طبیعی کارولینای شمالی، متوجه شدند گونه های یافت شده هزارپا با گونه های طبیعی خود جزیره تفاوت دارند.
جزیره آلکاتراز در مرکز خلیج سانفرانسیسکو در کالیفرنیا واقع شده است.
آلکاتراز در سال ۱۸۵۰ به عنوان تاسیسات نظامی بنا شد و پس از آن تا سال ۱۹۳۳ بعنوان یک زندان نظامی کاربری داشت. در ماه اوت سال ۱۹۳۴ به زندان فدرال تبدیل شد و ۲۹ سال مقر جنایتکاران حرفه‌ای – از جمله آل کاپون، رابرت فرانکلین استرود (که به پرنده باز آلکاتراز معروف بود) و آلوین کارپیس که با سابقه‌ترین زندانی آلکاتراز به شمار می‌رفت – بود.
 این جزیره به علاوه، محل سکونت کارکنان زندان و خانواده‌هایشان نیز به شمار می‌رفت و امروزه همه ساله با حضور ساکنان جزیره در دومین هفته ماه اوت جشن سالگرد افتتاح زندان آلکاتراز برگزار می‌شود.
 در ۲۱ ماه مارس سال ۱۹۶۳، به دستور رابرت اف کندی، این تبعیدگاه که حدود ۲۵۰ زندانی در آن اقامت داشتند برای همیشه تعطیل شد. این اقدام علت‌های مختلفی داشت، از جمله سنگین بودن هزینه اداره آن نسبت به دیگر زندان‌ها و آلوده کردن آب خلیج سانفرانسیسکو بر اثر فاضلاب آن؛ علاوه بر این مسلم بود که ساختن یک زندان معمولی جدید که در خشکی قرار داشته باشد، آسان‌تر از پرداخت هزینه‌های سرسام آور آلکاتراز بود.
 در سال ۱۹۶۹ بومیان آمریکایی از قبایل مختلف در حالیکه خود را “بومیان قبایل آمریکا” نامیدند، این جزیره را اشغال کردند. هدف آنها از تحصن در جزیره درخواست تاسیس یک مرکز آموزشی – فرهنگی در آنجا بود و برای رسیدن به منظور خود به تخریب ساختمان‌های جزیره پرداختند. سرانجام پس از ۱۸ ماه دولت آمریکا آنها را مجبور به ترک این ناحیه کرد، نتیجه این تحصن تاسیس یک حکومت جدید خودگردان بود.
 از سال ۱۹۳۷ تا کنون آلکاتراز موضوع بسیاری از فیلم‌های سینمایی بوده؛ این جزیره به “صخره” نیز معروف است و در سال ۱۹۹۶ فیلمی به همین نام در رابطه با آکاتراز ساخته شد.
دیلی میل
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72223

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر