1

برای پیوستن به ائتلاف خاصی، به من پیشنهادی نشده است

  • کد خبر : 73367
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷

“محمد سعیدی‌کیا” کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌ها و مواضع انتخاباتی خود پرداختند. وی در ابتدا با طرح این سوال که شاید اولین پرسش شما خبرنگاران درباره انگیزه حضور در انتخابات باشد؟ اظهار داشت: بنده بعد از سی و چند سال حضور در همه […]

“محمد سعیدی‌کیا” کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌ها و مواضع انتخاباتی خود پرداختند.

وی در ابتدا با طرح این سوال که شاید اولین پرسش شما خبرنگاران درباره انگیزه حضور در انتخابات باشد؟ اظهار داشت: بنده بعد از سی و چند سال حضور در همه دولت‌ها و با تجربه‌ای که کسب کرده‌ام به این جمع بندی رسیدم که می‌توانم رئیس جمهور مناسبی در خدمت نظام، پیرو ولی فقیه و خدمتگذار مردم باشم.

این کاندیدای انتخابات آینده ادامه داد: معتقدم که با حفظ اصول و ارزشها می‌شود با دنیای معاصر رابطه حکیمانه، عادلانه برقرار کرد.

وزیر مسکن دولت نهم گفت: باید با حکم وجدان به یاری مسئولین در همه رده‌ها و برای اداره کشور قدم به میدان گذاشت.

وی با بیان اینکه شعار دولتش آرامش و انسجام ملی، همکاری جهانی در دولت انقلاب اسلامی است گفت: دولت من معتقد است که باید اساس و اداره کشور برهمان اساسی باشد که انقلاب و جمهوری اسلامی تعریف کرده است.

وی اظهار داشت: دولت بنده پیرو ولایت مطلقه فقیه و خدمتگذار مردم است و برای خدمت به کشور از همه ظرفیت‌های آن استفاده خواهد کرد.

سعیدی کیا تصریح کرد: همه کسانی که وفادار به انقلاب اسلامی و خواستار خدمت صادقانه به مردم هستند، عضو دولت بنده خواهند بود.

سعیدی کیا منطق دولتش را حضور موثر در عرصه‌های بین المللی براساس عزت ملی، حکمت و مصلحت عنوان کرد و استفاده از همه ظرفیت‌های علمی و کارشناسی کشور سرلوحه برنامه‌ریزی‌های بنده خواهد بود و براین باور هستم که اقتصاد آرام و برخورداری از زندگی با رفاه برای مردم تحقق یافتنی است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه احترام به مردم را وظیفه خود می‌دانیم ادامه داد: توجه به کارآفرینی و بخش خصوصی را ضرورتی قطعی می‌دانم، کاهش وابستگی به نفت را از برنامه های اصلی خود می‌دانم.

وی تأکید کرد: معتقدم که باید از تجربه های کسب شده در دولت‌های گذشته با رفع نقاط ضعف و برجسته کردن نقاط قوت استفاده کرد.

*برای پیوستن به ائتلاف خاصی، به من پیشنهادی نشده است

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال پیوستن سایر ائتلاف‌ها در اینباره به بنده پیشنهادی نشده است و معتقدم که درحال حاضر ائتلاف مفهوم صحیحی ندارد، هنگامی که شورای نگهبان اسامی کاندیداهای مورد تأییدش را اعلام کرد در آن زمان می توان درباره ائتلاف بحث و گفتگو کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره گفتمان حاکم بر سیاست خارجی در دولتش و اینکه بحث مذاکرات را چگونه مدیریت خواهیم کرد گفت: جمهوری اسلامی در بحث هسته‌ای در چارچوب قانون عمل می‌کند و همواره نیز رهبر انقلاب اسلامی گفته اند که ما در بحث هسته‌ای صلح آمیز عمل می‌کنیم.

سعیدی کیا تأکید کرد: با توجه به فتوای مقام معظم رهبری در بحث هسته‌ای و عملکرد قانونی کشورمان منطق حکم می‌کند که آنان حرف ما را بپذیرند چرا که تاکنون هیچ تخلفی نداشته ایم.

وی اساس گفتمان سیاست خارجی در دولت را براساس عزت، حکمت و مصلحت عنوان کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی شناسد.

وزیر مسکن دولت نهم گفت: باید بدانیم که رابطه سیاسی خوب را می توان با رابطه اقتصادی، محکم کرد.

این کاندیدای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری درپاسخ به سوالی درباره سیاست های اقتصادی دولت خود گفت: درحال حاضر وضعیت اقتصادی ما خوب نیست و سرمایه گذاری‌ها به خوبی انجام نمی‌شود و در واقع رکود بر اقتصاد حاکم است.

سعیدی کیا به دلایل رکود اقتصادی حاکم بر کشور اشاره کرد و افزود: قیمت‌ها رشد پیدا کرده و قسمتی از یارانه‌ها نیز که باید صرف تولید می‌شد، به اندازه قانونی پرداخت نشده و تورم نیز بالا رفته است و اصلاح آن جز از طریق پرداختن به تولید چاره دیگری ندارد.

وی افزود: هنگامی که نقدینگی بالا می‌رود و به تولید هم توجه نمی‌شود نتیجه آن تورم خواهد بود.

سعیدی کیا به وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی اشاره کرد و ادامه داد: قسمتی از درآمدهای نفتی صرف امور زیربنایی و قسمتی دیگر صرف امور جاری می‌شود و باید پول نفت به کار و تولید تبدیل شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقاط قوت و ضعف دولت فعلی گفت: بنده در دولت‌های مختلف حضور داشتم و تا حدودی نقاط قوت و ضعف آنان را می‌دانم.

سعیدی کیا نقطه قوت دولت فعلی را شناخت کشور دانست و اظهار داشت: سفرهای استانی دولت‌های نهم و دهم به شناخت بیشتر در ارتباط با مردم کمک کرد.

وی به نقاط ضعف دولت فعلی اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط ضعف دولت فعلی بی توجهی به برنامه است چراکه این دولت به برنامه ریزی دراز مدت اعتقاد زیادی ندارد و از جمله یکی از دلایل آن سازمان مدیریت است که آن را تغییر شکل و محتوا دادند اما معتقدم که باید این سازمان احیاء و نقاط ضعف آن برطرف شود.

سعیدی کیا در ادامه نشست خبری درباره علت کناره‌گیری از دولت نهم اظهار داشت: من کاملا سالم هستم و آن موقع که از وزارت مسکن نیز کناره‌گیری کردم از سلامت کامل جسمانی برخوردار بودم، اکنون که می‌خواهم مسئولیت بزرگتری را بپذیرم نیز از سلامت برخوردارم و می توانم از عهده آن برآیم.

وی درباره وجود تعدد کاندیداها در جریان اصولگرایان تصریح کرد: هرکس که بتواند افراد بیشتری را برای حضور در انتخابات جذب کند را مفید می دانم.

سعیدی کیا درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با دوستان خود برای حضور در انتخابات مشورت کرده‌اید یا نه گفت: بله با دوستانم مشورت کرده ام.

وی همچنین درباره مشورت با دولت برای اعلام کاندیداتوری خود ادامه داد: با دولت مشورتی نداشته‌ام.

سعیدی کیا در خصوص حمایت طیف‌های سیاسی از وی تصریح کرد: همه وفاداران انقلاب از کسی که به انقلاب پایبند است حمایت می‌کنند. من از همه سلیقه‌ها در دوران‌های مختلف مسئولیت‌های کاری‌ام استفاده کرده‌ام از این رو بسیاری از طیف‌های سیاسی از بنده حمایت خواهند کرد.

این نامزده انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری درباره اینکه از برخی از دوستان دولتی خود حمایت خواهد کرد یا نه گفت: قبلا از من پرسیده شده بود که آیا ممکن است از دولت از کسی حمایت کنید که من پاسخ دادم احتمالش وجود دارد.

*تضمین آینده با توجه به عملکرد گذشته افراد به وجود می‌آید

سعیدی کیا درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد که حلقه هایی نظیر انحرافی به وی نزدیک نشود پاسخ داد: تاکنون هیچ کس کابینه‌اش را معرفی نکرده است. من نیز با توجه به سوابق کاری‌ام در چهار دولت گذشته تقریبا بیش از ۴۰۰ حکم برای افراد صادر کرده‌ام که هیچ شائبه ای درمورد آنها وجود ندارد. تضمین آینده با توجه به عملکرد گذشته افراد به وجود می‌آید.

سعیدی کیا در پاسخ به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی براینکه اگر اصولگرایان به یک کاندیدای واحد برسند شما نیز به این تصمیم تمکین خواهید کرد یا نه اظهار داشت: من مستقل آمده‌ام و تا آخر مستقل می‌مانم اگر بخواهند یک کاندیدای واحد را معرفی کنند من نیز هستم.

وی درباره منابع مالی که از آن استفاده خواهد کرد گفت: این ساختمانی که اکنون در آن حضور دارید یک خیریه است که از حدود ۷ سال پیش راه اندازی شده من با حقوقم زندگی می‌کنم و یک شماره حساب را اعلام خواهیم کرد که هر کس تفکر ما را می پسندد به این حساب پول واریز کند.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران کاندیداها می‌توانند از طریق رسانه ملی و سفرهای استانی خود را معرفی کنند و نیازی به هزینه آنچنانی ندارد.

سعیدی کیا همچنین تصریح کرد: اصلا نمی‌خواهم بدانم چه کسی به آن حساب معرفی شده پول واریز می‌کند چرا که نمی‌خواهم مدیون کسی باشم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شخصی وجود دارد که در صورت حضور در انتخابات کناره گیری کنید ادامه داد: حتما کناره گیری نمی کنم و تا آخر هستم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره گفتگو و جلب نظر جامعتین اذعان داشت: با خیلی از مراجع، علما و نمایندگان مجلس خبرگان دیدار داشته ام ولی دیداری تحت عنوان ملاقات با جامعتین صورت نگرفته است.

سعیدی کیا همچنین درباره روند اجرای پروژه مسکن مهر گفت: هرکاری که دولتهای قبلی قول آن را به مردم داده باشند و عملیاتی شده باشد باید اجرایی شود پروژه مسکن مهر نیز که عملیاتی شده باید ادامه یابد و اگر نواقصی دارد برطرف شود.

وی درباره ویژگی‌های رئیس جمهور آینده و همچنین نقاط ضعف و قوت رئیس جمهور فعلی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری گفت: خیلی از خصلت‌هایی که مقام معظم رهبری در آخرین سخنرانی خود مطرح کردند در دولت فعلی ادامه پیدا نکرد درحال حاضر کشور به کار و تلاش نیاز دارد و وقتی که مدیریت بر مبنای صداقت و توجه به ارزشها صورت گیرد نتایج مثبتی را به بار می‌آورد.

وی همچنین درباره تضمین وعده‌هایی که می‌دهد گفت: تاکنون در هر وزارت خانه‌ای که فعالیت داشته‌ام برنامه عملی خود را ارائه کرده‌ام با تضمین اجرایی وعده‌ها عملکرد گذشته افراد است. اگر با مردم صادقانه رفتار شود در صورت بروز مشکل نیز مردم دلایل را می‌پذیرند.

وی افزود: برای برنامه‌های گفته شده طرح‌های عملیاتی در نظر گرفته شده است که در هرکاری با جامعه مخاطب مشورت خواهیم کرد چرا که استفاده از افکار عمومی برای تصمیم سازی نتایج مطلوبی را به بار می آورد.

سعیدی کیا همچنین با بیان اینکه معرفی کابینه در موقعیت زمانی فعلی به مصلحت نیست تصریح کرد: در موعد قانونی انجام تبلیغات افراد کلیدی کابینه از جمله معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان مدیریت و رئیس بانک مرکزی را معرفی خواهند کرد.

این نامزد انتخاباتی با تأکید بر اینکه اساس حماسه، صداقت و علاقه به مردم است، گفت: اگر کاندیداها نشان دهند که برای خدمت به مردم آمده‌اند بار دیگر حماسه سال ۸۸ با حضور چند ده میلیونی مردم رقم خواهد خورد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=73367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر