1

اعتراف مشرف به همدستی با آمریکا برای حمله پهپادها به خاک کشورش!

  • کد خبر : 74575
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰

پرویز مشرف که حدود دو هفته پیش در میان تهدیدهای طالبان وارد پاکستان شده است به همدستی با واشنگتن برای صدور مجوز حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به خاک کشورش اعتراف کرد. ژنرال پرویز مشرف در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت دولت تحت امر او با امضای قراردادی مخفیانه با آمریکا توافق کرده است […]

پرویز مشرف که حدود دو هفته پیش در میان تهدیدهای طالبان وارد پاکستان شده است به همدستی با واشنگتن برای صدور مجوز حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به خاک کشورش اعتراف کرد.

ژنرال پرویز مشرف در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت دولت تحت امر او با امضای قراردادی مخفیانه با آمریکا توافق کرده است هواپیماهای بدون سرنشین آن کشور خاک پاکستان را هدف حمله قرار دهند.

علی‌رغم این، آقای مشرف افزوده وی مجوز این حملات را تنها در «برخی موارد خاص» صادر کرده و انجام آنها را به دور افتاده بودن مواضع مورد حمله و عدم آسیب‌رسانی به نواحی مجاور منوط دانسته است.

دادگاه عالی پاکستان چند روز پیش دستور داد تا ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق به اتهام خیانت به کشور در دادگاه حضور یابد.

اتهامات وارده به آقای مشرف به قضایای سال ۲۰۰۷ میلادی مربوط می شود که در کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد و همچنین تعدادی از قضات را برکنار و دستگیر کرد. اگر او در این اتهامات مجرم شناخته شود با حکم اعدام و یا حبس ابد روبرو خواهد شد.

او که از سال ۱۹۹۹ و به دنبال کودتایی زمام امور را در پاکستان بدست گرفت در سال ۲۰۰۸ مجبور به کناره گیری از قدرت شد.

آقای مشرف سپس در تبعیدی خود خواسته مدتی در دوبی و لندن زندگی کرد تا این که دو هفته پیش، پس از گذشت ۴ سال به کشور بازگشت.

آمریکا از سال ۲۰۰۴ با هواپیماهای بدون سرنشین به مواضعی در پاکستان حمله کرده تا کسانی را که به زعم دولت این کشور مظنون به تروریست هستند، بکشد. با این حال، این حملات در موارد زیادی مرگ شهروندان غیرنظامی و انتقادهای مقامات پاکستان را در پی داشته است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74575

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر