3

میزان سکته در میان زنان حین بارداری و پس از زایمان ۵۴ درصد رشد داشته باشد.

  • کد خبر : 7528
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷

دانشمندان آمریکایی اعلام کردند که آمار بیمارستان‌های آمریکا، نشانگر افزایش خطر وقوع سکته در میان زنان باردار و دوران بعد از زایمان زنان است. به گزارش آسوشیتدپرس، آمارها نشان می‎دهد میزان وقوع سکته در بین زنان باردار،  در فاصله سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵ نسبت به سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ میلادی، ۵۴ درصد رشد داشته است. بر اساس این آمار، […]

دانشمندان آمریکایی اعلام کردند که آمار بیمارستان‌های آمریکا، نشانگر افزایش خطر وقوع سکته در میان زنان باردار و دوران بعد از زایمان زنان است.

به گزارش آسوشیتدپرس، آمارها نشان می‎دهد میزان وقوع سکته در بین زنان باردار،  در فاصله سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵ نسبت به سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ میلادی، ۵۴ درصد رشد داشته است.

بر اساس این آمار، میزان سکته مربوط به بارداری بین سال‌های ۱۹۹۵-۱۹۹۴ با ۵۴ درصد رشد، از ۴۰۸۵ نفر به ۶۲۹۳ نفر طی سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۶ رسیده است.

به گفته محققان، این ارقام آماری هشدار دهنده است که باید به دلیل وضعیت ناتوان کننده‌ای که سکته در افراد به وجود می آورد، پیش از بارداری از آن پیشگیری شود.

زنانی که حین بارداری یا مدت کمی پس از آن دچار سکته می‌شوند به دلیل وجود فاکتورهای خطرناکی همانند؛ چاقی، سابقه فشارخون، دیابت و یا بیماری قلبی در آن‌هاست.

بر اساس این گزارش؛ بارداری به دلیل تغییبرات هورمونی، خود یک فاکتور خطر برای بروز سکته به شمار می‌رود که در صورت همراهی با بیماری‌های فوق درصد خطر سکته در زنان باردار ۲ برابر می‌شود.

فشارخون شایع‌ترین عامل خطر سکته در زنان باردار است. این عامل خطر در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ نیز بالاترین عامل بوده به طوری که در میان زنان بارداری که دچار سکته شده بودند ۱۷ درصد در حین حاملگی، ۲۸٫۵ درصد در اواخر بارداری و ۵۰ درصد در زمان پس از وضع حمل، بر اثر فشارخون دچار سکته شده بودند.

بر اساس آمار موجود در بیمارستان‌های آمریکایی، میزان سکته در میان جوانان و میانسالان به طور هشدار دهنده‌ای در حال رشد است و این در حالی است که این آمار در میان افراد پیر رو به کاهش است.برنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر