1

۳۰۲ هزار و ۱۶۵ نفر برای انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کردند

  • کد خبر : 77148
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳

وزیر کشور گفت:کسانی که صلاحیت آنها تایید نشده است از زمان ابلاغ ۴روز فرصت دارند تا شکایت خود را به هیات نظارت شهر یا روستای خود اعلام کنند.

افق(ofoghnews.ir) مصطفی محمدنجار وزیر کشور در نشست خبری عصر امروز با موضوع انتخابات شوراهای شهر و روستاها همچنین اظهار داشت: کسانی که صلاحیت آنها تایید نشده است از زمان ابلاغ ۴روز فرصت دارند تا شکایت خود را به هیات نظارت شهر یا روستای خود اعلام کنند.

وزیر کشور در این نشست با بیان اینکه مجموعا ۳۲ هزار و ۱۶۵ نفر برای ثبت نام در چهارمین دوره‌ی انتخابات شورای شهر و روستا به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مراجعه کرده‌اند افزود: از این تعداد ۱۸ درصد برای شورای اسلامی شهرها و ۸۲ درصد نیز برای شورای اسلامی روستاها مراجعه کرده‌اند.

نجار، در ادامه با بیان این‌که تعداد نامزدهای خانم ۴ درصد و تعداد نامزدهای آقا نیز ۹۶ درصد بوده است، به ترکیب سنی داوطلبین پرداخت و گفت: از ۲۵ تا ۳۵ سال ۳۹ درصد، از ۳۶ تا ۶۰ سال ۱۸/۵ درصد، از ۴۱ تا ۴۵ سال ۱۴/۸ درصد، از ۴۶ تا ۵۰ سال ۱۰/۵ درصد، از ۵۱ تا ۵۵ سال ۷/۹ درصد، از ۵۶ تا ۶۰ سال ۴/۷ درصد، از ۶۱ تا ۶۵ سال ۲/۲ درصد، از ۶۶ تا ۷۰ سال ۱/۲ درصد و بالاتر از ۷۰ سال ۱/۱ درصد مراجعه داشته‌اند.

وزیر کشور در ادامه گفت: جوان‌ترین داوطلب ۲۵ ساله از سیستان و بلوچستان و مسن‌ترین داوطلب ۱۰۰ ساله از شهرستان مریوان بوده است.

وی در ادامه، ترکیب تحصیلی داوطلبان در شورای شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: داوطلبین دارای مدرک دکترا ۲/۳ درصد، فوق لیسانس ۱۴/۳، لیسانس ۶۰/۶، حوزوی ۱ درصد و سایر ۲۱/۹ درصد بوده است، هم‌ چنین ترکیب سنی در شوراهای روستا بدین شرح می‌باشد: دکترا کمتر از ۱ درصد، فوق لیسانس نیم درصد، لیسانس ۶/۷ درصد حوزوی ۲/۲ درصد، فوق دیپلم ۴ درصد، دیپلم ۱۵/۳ درصد، متوسطه ۳/۳ درصد، راهنمایی نیم درصد، ابتدایی ۳ درصد و سایر ۶۱/۴ درصد بوده است.

نجار گفت: ترکیب شغلی داوطلبان نیز به شرح زیر بوده است: فرهنگیان ۶/۲ درصد، کارمندان ۹/۷ درصد، پزشک۰/۰۲ درصد، استاد دانشگاه ۰/۰۷ درصد، مشاغل قضایی و وکالت ۳ درصد، روحانی ۴ درصد و کارمندان بازنشسته ۴/۵ درصد.

وزیر کشور در ادامه با بیان این‌که روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان آغاز شده است، افزود: مراجع ذی‌ربط ۱۰ روز فرصت دارند تا جواب استعلام‌ها را به ما ارسال کنند، ضمن این‌ که هیات اجرایی نیز از تاریخ ۲/۱۲ ظرف ۷ روز به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و نتیجه را به هیات نظارت ارسال می‌کند.

وی اظهار کرد: هیات‌های نظارت از تاریخ ۲/۲۰ تا ۲/۲۶ برای اعلام نظر مهلت دارند و هم‌چنین آن دسته از داوطلبانی که صلاحیتشان تایید نشده از تاریخ ۲/۲۸ به مدت ۴ روز فرصت دارند تا شکایات خود را اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر