3

شهرداری فعلا اجازه ساخت و ساز در کنار برج میلاد را ندارد

  • کد خبر : 77239
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۵۲

رئیس شورای شهر تهران گفت: وزیر کشور درگیر انتخابات است و درباره افزایش نرخ کرایه های تاکسی پاسخی به ما نداده است.

افق(ofoghnews.ir) مهدی چمران در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگارن با اشاره به بلاتکلیفی نرخ کرایه های تاکسی گفت : وزارت کشور درگیر مسایل انتخابات است و به نظر می رسد به این مساله توجهی ندارد.

وی ادامه داد : رانندگان تاکسی مرتباً با شورای شهر تماس می گیرند و خواستار تعیین تکلیف نرخ های جدید کرایه های تاکسی هستند که البته حق هم با آنهاست.

چمران گفت : منتظر جواب وزارت کشور هستیم زیرا آنها باید پاسخ فرمانداری را بدهند اما هنوز ابلاغ زمان نرخ جدید کرایه های تاکسی مشخص نیست.

وی افزود : با توجه به اینکه از ابلاغ مصوبه شورای شهر در خصوص افزایش کرایه‌ها به فرمانداری بیش از ۱۵ روز می‌گذرد، بر اساس قانون شهرداری اجازه افزایش کرایه ها را دارد.

شهرداری فعلا اجازه ساخت و ساز در کنار برج میلاد را ندارد

سخنگوی شورای شهر تهران هم  با بیان اینکه ساخت و سازهای اطراف برج میلاد باید به گونه ای باشد که برج میلاد را تحت ‌الشعاع قرار ندهد. افزود: متأسفانه خبردار شدیم شهرداری در حال پیگیری اجرای طرحی در جوار برج میلاد است.

خسرو دانشجو  گفت: در این طرح باید چند موضوع مد نظر قرار گیرد یکی اینکه ارتفاع ساختمان‌ های مجاور زیاد نباشد ضمن اینکه سهم سرمایه‌گذار نیز از ۴ درصد بیشتر نباشد.

وی افزود: به مسئولان شهرداری توصیه می‌کنم سری به سایت‌ها بزنند و ببینند در صورت اجرای طرح یادشده و احداث این دو ساختمان ، برج میلاد چه شکل و شمایلی پیدا می کند.

دانشجو تاکید کرد: با توجه به ملاحظات معماری باید در این ساخت و سازها دقت شود و به گونه ای عمل شود که ارتفاع ساختمان‌های اطراف  برج میلاد ، این برج را تحت ‌الشعاع خود قرار ندهد.

وی گفت: چندی پیش از برخی مسئولان شهرداری برای پاسخگویی به کمیسیون عمران دعوت شد که متأسفانه این سؤالات بی ‌پاسخ ماند.

سخنگوی شورای شهر افزود: یکی از سؤالات این بود که چرا شهرداری تمایل دارد برای اجرای هر طرحی از مشاوره و معمار خارجی استفاده کند در حالی که کشورمان معمار متعهد بسیار دارد که دارای تجربیات زیادی هم هستند .

وی از شهرداری خواست شورای شهر و پیشنهادهای آن را به رسمیت بشناسد .

در ادامه جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره حفظ نمای بصری برج میلاد و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم آن گفت: برنامه‌ ای از گذشته در دستور کار قرار داشت و قرار بود در کنار برج میلاد ، هتل و ساختمان‌های اداری ساخته شود.

مهدی چمران افزود: بنا بود اصل برج حفظ شود و ساختمان‌هایی ساخته نشود که آن را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

وی با اشاره به این که در طرح مورد نظر شهرداری قرار است دو ساختمان حدود ۵۰ طبقه ‌ای در کنار برج میلاد ساخته شود گفت:  اعضای شورا تصمیم گرفته‌ اند در این خصوص جلسه ‌ای با حضورشهردار تهران و برخی مدیرانش در شورا داشته باشند و موضوع ساخت و سازها در کنار برج میلاد را بررسی کنند تا مشخص شود احداث چنین ساختمان‌ هایی صحت دارد یا خیر .

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: فعلا باید کارهای اجرایی این طرح متوقف شود تا درباره طرح در دستور کار شهرداری بررسی ‌های نهایی صورت گیرد.

وی گفت: ما حتی تأکید داشتیم که سازمان انتقال خون نیز از کنار برج میلاد منتقل شود و سازمان انتقال خون هم موافقت کرده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد نباید ساختمان ‌های با ارتفاع زیاد در کنار برج میلاد ساخته و نمای بصری برج خراب شود بنابراین شهرداری فعلا اجازه ساخت و ساز و ساخت هتل در کنار این برج را ندارد.

محمد تقوی معاون حقوقی شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت:

با توجه به اهمیت موضوع و مستندات تهیه شده درخواست می‌کنیم موضوع ساخت و سازها و لزوم حفظ نمای بصری برج میلاد و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم آن” در جلسه بعدی و با حضور شهردار بررسی شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر