3

ترویج جدایی طلبی قومی و سکوت صدا و سیما!

  • کد خبر : 78605
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶

متاسفانه درکنار فعالیت این شبکه ها و سرمایه گذاری عظیم مالی بر روی پروژه های جدای طلبی قومی دشمن، صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران هیچ برنامه اعم از سریال و فیلم داستانی جامعی برای نزدیک کردن قومیت ها در ایران انجام نداده است و حتی در برخی مواقع به این اختلافات هم دامن زده است.

 

یکی از اعضای کنگره آمریکا و از حامیان پروپاقرص منافقین، طرحی را برای ترویج جدایی‌طلبی قومی در ایران پیشنهاد کرد. دانا روراباکر طرحی را پیشنهاد کرد که شورای دولتی پخش، برنامه‌های رادیو و تلویزیون آمری(BBC) را مجاب می‌کند که برنامه‌های خبری به زبان‌های آذری و بلوچ در ایران و مناطق مرزی با پاکستان پخش کنند.
دانا روراباکر که یکی از حامیان سرسخت سازمان تروریستی منافقین است هیچ‌گاه از ترویج جدایی‌طلبی قومی و حمایت از گروه‌های خشن به منظور فشار آوردن به ایران دست بر نمی دارد.
در حالی که علاوه بر این، حامیِ منافقین و گروه های ضدانقلاب هم با شبکه های ماهواره ای، فیس بوک و  گروه های فعال  در منطقه که به دنبال حرکات جدایی طلبانه قومیت های ایران هستند، قرابت زیادی دارد. در بیان عملکرد این گروه ها از به سخره گرفتن لهجه و گویش های محلی تا زیر سوال بردن رسوم و آداب این قومیت ها که در بیشتر مواقع با مقایسه و برتر نشان دادن یک قوم باعث تحریک احساسات درونی و قومی می شود که در برخی مواقع هم نمود آن  در جامعه بروز پیدا می کند، فروگذار نمی کنند.

متاسفانه درکنار فعالیت این شبکه ها و سرمایه گذاری عظیم مالی بر روی پروژه های جدایی طلبی قومیِ دشمن، صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران  هیچ برنامه اعم از سریال و فیلم داستانی جامع برای نزدیک کردن قومیت ها در ایران انجام نداده است و حتی در برخی مواقع  به این اختلافات دامن زده است.

علاوه بر این با به وجود آمدن شبکه های استانی برنامه های که مربوط به آداب و رسوم هر استان بود به این شبکه های استانی واگذار شد و عملا قومیت ها از شناخت آداب  و رسوم یکدیگر محروم شدند.

این در حالی است که صدا و سیما می توانست با بهره گیری از این شبکه های استانی به عنوان  منابع عظیم  اطلاعاتی، برای ترویج و معرفی قومیت ها در شبکه های  سراسری صدا و سیما  بهره ببرد.

دشمن نتوانست با جنگ نظامی با ایرانم مقابله کند، زیرا جمهوری اسلامی ایران دارای سرمایه عظیم انسانی قومیت ها است و با کمک همین قومیت ها توانست هشت سال در مقابل جنگ نابرابر مقاومت کند و در نهایت به پیروزی برسد.
زمانی که خوزستان مورد هجوم دشمن بعثی قرار گرفت، ترک، لر، عرب، بلوچ و بقیه قومیت ها به توجه به مسلمان و ایرانی بودن به کمک هم وطنان مرز نشین رفتند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند و زمانی که جنگ زدگان به شهرهای مختلف ایران آمدند با آغوش باز و استقبال مردم استان های مختلف روبرو شدند، مردمانی که تا قبل از آن هم دیگر را یکبار هم ندیده بودند اما حس ایمان ، مسلمانی و ایرانی بودن در آنها نهادینه شده بود، می توان با بهره گیری از دوران جنگ تحمیلی، برنامه ها و سریال هایی ساخت که نشان دهنده این باشد که در شرایط سخت و جنگی چگونه تمام مردم و قومیت ها در داخل شهر ها و استان های خود به کمک یکدیگر شتافتند.

یکی از ویژگی های مثبت ایران دارا بودن قومیت های مختلف است زیرا تنوع در گویش و لهجه ها باعث یادگیری های و جذابیت های جدید است زیرا اگر قرار بود همه به یک گویش و لهجه صحبت کنیم و آداب و رسوم مشترک داشته باشیم از شیرینی و لذت زیبایی های نو بی بهره بودیم .

این زنگ خطری که به گوش می رسد که نشان از تلاش ها و نقشه های شوم دشمن  در آینده ای نه چندان دارد و قبل از اینکه دشمن بتواند در این عرصه بتازد، صدا و سیما و شبکه های فعال در فضای اینترنتی باید مروج صلح و دوستی بین قومیت ها باشند.

بی باک

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر