1

جدال بازیگر معروف بریتانیایی با یک بیماری نادر +تصاویر

  • کد خبر : 78719
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵

مایکل یورک بازیگر فیلم‌هایی چون «کاباره»، «فرار لوگان» و «جزیره دکتر مورو» با یک بیماری خونی نادر دست و پنجه نرم می‌کند.

طرفداران این بازیگر ۷۱ ساله بریتانیایی اوایل سال ۲۰۱۲ با دیدن چهره ورم‌کرده و سر تقریبا بی‌مو او در مراسم تجدید دیدار بازیگران فیلم «کاباره» (باب فاسی، ۱۹۷۲) در نیویورک – در کنار لیزا مینه‌لی و جوئل گری – شگفت‌زده شدند.

مایکل یورک طی حدود پنج دهه فعالیت هنری در ۱۵۸ فیلم سینمایی، تلویزیونی و سریال بازی کرده، اما در سال‌های اخیر بیشتر برای بازی در نقش بازیل اکسپوزیشن در سری فیلم‌های «آستین پاورز» شهرت دارد.
اکنون او می‌گوید آنچه پزشکان در ابتدا سرطان استخوان تشخیص داده‌اند، در واقع یک بیماری خونی نادر به نام «amyloidosis» است.


یورک به مجله «لیدی» گفت: «دو سال پیش شروع شد، زمانی که در یک مجموعه تلویزیونی با تام کانتی کار می‌کردم متوجه شدم دور چشمانم سیاه شده است. ابتدا سعی می‌کردم با آرایش آن را بپوشانم، اما به تدریج این قدر اوضاعم بد شد که ناچار شدم عینک آفتابی بزنم.»
او ادامه داد: «صدایم را به کلی از دست دادم که برای یک بازیگر نگران‌کننده است. اکنون صدایم برگشته، اما متاسفانه پس از شیمی‌درمانی تمام موهایم ریخت. صورتم کمی ورم کرده که شاید به خاطر داروها باشد، اما به خاطر خود بیماری هم هست.»
با این حال، یورک نسبت به آینده خود امیدوار است. او گفت: «می‌دانم ممکن است مرگبار باشد، اما هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شوم. از اینکه حالم کمی بهتر شده‌ خوشحالم و می‌خواهم تا آنجا که می‌شود بهتر شوم.»
یورک بجز سری فیلم‌های «آستین پاورز» و فیلم «کاباره»، برای بازی در فیلم‌هایی چون «فرار لوگان»، «چهار تفنگدار» و چند اقتباس از شکسپیر به کارگردانی فرانکو زفیرلی از جمله «رام کردن زن سرکش» و «رومئو و ژولیت» هم شهرت دارد.

یاهو مووی نیوز  ۳۰ آوریل / ترجمه: علی افتخاری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78719

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر