3

عباسی بایستی وعده‌های قابل تحقق را مطرح می‌کرد

  • کد خبر : 79690
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵

علی مطهری نماینده تهران، اسدالله عباسی را یک حامی بی‌منطق دولت دانست و این نگاه را به عنوان ضعف وی مطرح کرد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (یکشنبه) خانه ملت در مخالفت با اسدالله عباسی وزیر پیشنهادی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل مخالفت خود با وزارت عباسی را عدم هم‌خوانی، سابقه عباسی با وزارتخانه یاد شده عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور عباسی در مجالس هفتم و هشتم تصریح کرد: آقای عباسی از همکاران و دوستان ما بوده‌اند اما مصالح کشور بالاتر از این حرف‌هاست.

وی اضافه کرد: در مسئولیت‌های آقای عباسی نایب‌رئیسی کمیسیون آموزش، عضو ناظر شورای مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش، ریاست فراکسیون فرهنگیان مجلس و … آمده است، اما این سمت‌ها مربوط به حوزه آموزش و پرورش هستند و سمت‌های آموزش و پرورشی به سایر سوابق آقای عباسی غلبه دارد، به همین دلیل اگر وی را برای سمتی به آموزش و پرورش معرفی می‌کردند، مناسب‌تر بود.

این نماینده مردم در خانه ملت، با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی، گفت: کسی که می‌خواهد برای ۳ ماه یک وزارتخانه را به دست بگیرد، چگونه می‌گوید تحقق عدالت اجتماعی از برنامه‌هایش است مسئله‌ای که در ۳۰ سال پس از انقلاب ما به دنبال آن هستیم.

مطهری با بیان اینکه برنامه‌های اعلام شده از سوی عباسی نشان می‌دهد که این برنامه‌ها قابل اجرا نیست، خاطرنشان کرد: وی بایستی به جای این برنامه‌ها چند کار مشخص و قابل اجرا را ارائه می‌کرد و بایستی قول قابل باور می‌داد؛ عباسی بایستی وعده‌های قابل تحقق را مطرح می‌کرد.

وی دلیل بعدی مخالفت خود با وزیر پیشنهادی را حمایت بی‌منطق عباسی از دولت دانست و در همین زمینه گفت: آقای عباسی در طول مجلس هشتم یک حامی بی‌منطق دولت بود، البته حامی دولت بودن هیچ اشکالی ندارد اما باید حامی منطقی دولت باشیم.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اولین معیار احمدی‌نژاد برای معرفی وزیر مدیر بودن است، این نگاه را دارای اشکالاتی توصیف کرد و گفت: این مسئله آسیب‌های زیادی به کشور زده است.

مطهری افزود: مجلس باید در رای خود این مطلب را در نظر بگیرد که وی در حد وزارت هست یا نه؟ مدت وزارت مهم نیست که ۳ ماه یا ۴ سال، زیرا ما اکنون در حال تایید این مطلب هستیم که آیا آقای عباسی شایسته وزارت در جمهوری اسلامی هست یا نه.

وی در همین زمینه گفت: در گذشته برخی افراد رای اعتمادهایی را گرفتند، ضررهایی را متوجه کشور کردند؛ مثلا یکی از وزرای اسبق آموزش با مدرک مهندسی راه و ساختمان در مجلس هفتم رای اعتماد گرفت و تا مدت‌ها مجالس هشتم و نهم در زمینه‌هایی با مشکلاتی مواجه شدند.

مطهری در پایان از نمایندگان خواست که به وزیر پیشنهادی رای اعتماد ندهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر