1

قانونی که هیچ باشگاهی از آن خبر نداشت

  • کد خبر : 80043
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱

سرپرست کمیته حقوقی و تدوین آیین نامه و مقررات فدراسیون فوتبال گفت: شک ندارم هیچ باشگاهی نمی‌دانست که می‌تواند هم زمان از ۴ بازیکن خارجی استفاده کند.

هوشنگ نصیر زاده در گفت‌وگو با فارس در مورد استفاده سپاهان از ۴ بازیکن خارجی به طور همزمان در دیدار با پرسپولیس اظهار داشت: به صراحت می‌توانم بگویم هیچ باشگاهی در این فصل نمی‌دانست که می‌تواند همزمان از ۴ بازیکن خارجی خود در میدان استفاده کند، این در حالی است که طبق آیین نامه نقل و انتقالات که در اول فصل پیش و در تاریخ ۲۱ خرداد ماه ۹۱ به شماره ۲۶۱/۳۸۴۴/۱۱ به تمام باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ دسته اول اعلام شد که طبق ماده ۴-۱-۹ در بند ه آمده است هر ۴ بازیکن خارجی را می‌توانند به طور همزمان در میدان استفاده کنند.
وی ادامه داد: اکثر باشگاه‌ها براساس دانسته های قبلی خود از این مسئله اجتناب می‌کردند و فقط سه بازیکن خارجی را در ترکیب اصلی تیم خود قرار می‌دادند، حتی یک بار جنجالی بر سر حضور جواد نکونام در ترکیب استقلال مطرح شد و گفتند در ترکیب این تیم ۴ بازیکن خارجی همزمان بازی کردند و خواستار تغییر نتیجه شدند.

نصیر زاده تصریح کرد: براساس همین تلقی بود که کادر فنی سپاهان بلافاصله یکی از بازیکنان خارجی خود را از میدان بیرون کشید، زیرا تصور می‌کردند مرتکب تخلف شده اند، قبل از هر چیز این مسئله جای تاسف دارد که چرا تیم‌ها به مقررات کلان فوتبال آشنایی ندارند و از حقوق خود آگاه نیستند. در مورد جنجال جواد نکونام نیز هیچ کس از فدارسیون و سازمان لیگ به این مسئله پاسخ نگفت.

نصیر زاده تاکید کرد: در فصل گذشته بسیاری از تیم ها اعتراض داشتند که چرا وقتی ۴ بازیکن خارجی به خدمت می‌گیرند فقط می‌‌توانند از سه بازیکن استفاده کنند و یک خارجی همیشه باید روی نیمکت بنشیند و به همین دلیل در خرداد سال ۹۱ هئیت رئیسه تصمیم گرفت اجازه استفاده از ۴ بازیکن خارجی را به طور همزمان بدهد.

این کارشناس حقوق با اشاره به برخی از اظهار نظرها در مورد استفاده سپاهان از ۴ بازیکن خارجی گفت: برخی از همکاران کارشناس داوری ما در این مورد که به هیچ عنوان موضوع داوری نیست و یک مسئله مدیریتی است صحبت کرده اند، حتی یکی از همکاران ما بحث قانون ۱+۳ را مطرح کرده است که اصلا چنین چیزی در آیین نامه وجود ندارد، پس نتیجه می‌گیریم استفاده همزمان از ۴ بازیکن خارجی در لیگ برتر امسال مجاز بوده اما تیم‌ها از این قانون اطلاعی نداشتند و از این حق خود استفاده نکردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=80043

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر