1

همه ملت ها در طول تاریخ تشنه عدالت و مهر حاکمانشان بوده اند.

  • کد خبر : 80940
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹

ملت ایران قبلا هم ثابت کرده اند که در روز حساس هیچ وقت نظام و کشور خود را فراموش نمیکنند و قطعا برای خنثی کردن توطئه ها و نا خشنودی دشمنان یک حضور حماسی در پای صندوق های رأی خواهند داشت.

شیخ محمدعلی امینی استاد حوزه مدیریت مجتمع علوم اسلامی اهل سنت و عضو هیأت فتوای اهل سنت جنوب ایران، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شوکنا، بیداری اسلامی را یک پدیده بسیار خجسته و مبارکی دانست و ما اکنون شاهد گسترش این پدیده مبارک در جهان اسلام و در کل جهان هستیم که در حقیقت ریشه در تعالیم قرآن و پیامبر(ص) دارد.

این عالم برجسته اهل سنت در مورد اتفاقات اخیر با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه موج  بیداری اسلامی وبه دنبال آن اتفاق اسف بار تجاوز به آرامگاه صحابه پیامبرتوضیح داد: مسلمانان باید همیشه آگاه ، هوشیار و بیدار باشد. هم چنین مسلمان باید از توطئه ها و برنامه های دشمنان هرگز غافل نشود وبحمدلله مسلمانان به این نتیجه رسیده اند که ما دشمنان قسم خورده ای داریم که با تمام وجود در برابر پیشرفت و وحدت اسلامی ایستاده اند، برای مسلمانان هر روز برنامه های دد منشانه ای دارند و به یاری خدا مسلمین هم به این واقف شده اند که باید در برابر آنها جواب کوبنده بدهند.
SHOK_News_2013-5-9_13-14-16
این جواب ها به نوعی ریشه در بحث بیداری اسلامی دارد که جمهوری اسلامی با بصیرت، اتحاد و هم بستگی ملت توانست آن اسطوره ای که در ایران شکل گرفته بود را بهم بریزد و نظام اسلامی را به پیروزی برساند و این پیروزی یک روح امیدواری به حقیقت در کالبد امت اسلامی دمید. این پدیده مبارک به لطف خدا در حال رشد و گسترش است و طبیعی است که وقتی یک پدیده مبارکی در حال گسترش است دست های پنهانی زیادی برای عقیم نمودن این حرکت و این نهضت از آستین های افراد مزدور بیرون بیاید، در جهت ایجاد اختلاف در میان مسلمانان و اگر چنانچه این حادثه واقعا صحت داشته باشد که بنده بعید می دانم و کسانی به قبر صحابه پیامبر اهانت و جسارت کرده اند این بر خلاف اعتقاد همه فرق اسلامی است یعنی هیچ گروه و فرقه اسلامی به خود اجازه توهین کردن به قبور مسلمین به خصوص قبور اصحاب پیامبر و اصحاب حضرت امیر را نمی دهد.

وی در ادامه افزود: قطعا کسانی که این کار را انجام می دهند از دو حالت خارج نیستند یا افراد نا آگاهی در بین مسلمانان است که در بین افراطیون خدمت می کنند و در واقع خوشان نمی دانند ویا صهیونیستها به صورت مستقیم نقش دارند که در بعضی جا ها دست نشانده ای دارند که به منظور تشدید و توسعه این اختلافات برنامه ریزی ها داشته اند.
اولا باید این عوامل شناسایی بشوند ، گروه های تکفیری که خودشان را در بین مسلمانان جا زده اند و خطرات بسیار زیادی برای امت اسلامی و وحدت امت اسلامی دارند و شر آنها دامنگیر همه فرق و مذاهب اسلامی است، می بایست این گروه ها را در صفوف جدا از خودمان بدانیم.
دوما باید در عکس العمل هایمان دقت کنیم که اگر بخواهیم برنامه ای در پاسخ به آنها انجام دهیم باید حساب شده باشد تا خدای ناکرده اگر حادثه ای برای دشمنان ایجاد می شود به نام مسلمانان نباشد و باعث تشدید اختلاف نشود . ما باید در رسانه ها  روی این قضیه تمرکز داشته باشیم و باید متوجه باشیم که چرا مسلمین نسبت به هم بدبین شده اند. اگر ما روی قضیه ای که نبوده و جعل شده مانور بدهیم و موجب دلخوری و کدورت مسلمان ها باشیم بعد ها حل وفصل ضایعاتش بسیار مشکل خواهد بود و باید هوشیار باشیم.

این استاد حوزه با توجه به این نکته که دغدغه جنبش عدالت و مهرورزی گسترش آرمانها و تفکرات مقام معظم رهبری در این حوزه است، ضمن تشکر از رهنمود های رهبر فرزانه و رییس جمهور محترم در زمینه عدالت و مهرورزی توصیه ای برای اثربخشی بهتر این جنبش در انتخابات پیش رو عنوان کردند: این خواست همه ملت است . همه ملت ها در طول تاریخ تشنه ایجاد عدالت و بهره مندی از مهر بزرگان و حاکمانشان بوده اند .کتب آسمانی هم برای اجرای قسط وعدل نازل شده اند. پیامبران خدا مبعوث شدند برای عدالت و مهر ومحبت . پیامبر ما نیز عادل، امین و مهربان است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این شعاری که رئیس جمهور در ابتدا دادند امید ها را بسیار مضاعف کردند و این نکته بسیار مهم و حساس را که دغدغه فکری همه انسانها و شهروندان است، شعار خود قرار دادند. منتها بنده به عنوان یکی از خادمین اهل سنت این توقع را داشتم که دولت با این شعار قدم به عرصه خدمت گذارده و جفاها و بی مهری هایی که در طول این چند سال اتفاق افتاده و نتیجه سیاست نظام نبوده بلکه نتیجه بد عمل کردن بعضیها بوده را به نحو بزرگوارانه ای جبران کنند.این مسئله دلیل بر این نمی شود که به آنها سوء ظن داشته باشیم و بگوییم تعمدا این کار را نکرده اند یا برنامه ای اساسی اجرا نکرده اند، ما می گوییم خواهان اجرا بوده اند اما مشغله های زیادی بوجود آمد که شاید نتوانستند آنطور که مطلوب و مورد نظر همگان است عمل کنند.

ایشان در ادامه تأکید کردند: یک اقدام شجاعانه در همین مدت باقی مانده از دولت لازم است. چون بنده  معتقدم اجرای حق و عدالت یعنی آب را در مسیر طبیعی خودش قرار دادن و این هزینه ای ندارد اما انحراف از مسیر حق و عدالت هزینه دارد . برای اینکه این خواست بر آورده شود و اهل سنت رضایت و انگیزه بیشتری پیدا کنند و اعتمادشان به نظام بیشتر شود این جبران مافات لازم است. آن هم با توجه به اینکه رهبر فرزانه بارها در نشست ها تأکید و توصیه فراوان دارند، دیگر حجت بر همه تمام است و عذر وبهانه ای برای کسی باقی نمی ماند که نسبت به این امر اساسی خدای نکرده کوتاهی و تعلل صورت بگیرد. ما انتظار داریم مسئولین ما در این راستا قدم بردارند  ما هم برایشان دعای خیر می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال نیز افزود: همانطور که مستحضر هستید رهبر معظم مدبرانه امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیدند، شما از علمای اهل سنت هستید و قطعا به اخلاق اسلامی و سیره اخلاق نبوی اشراف دارید با در نظر گرفتن بد اخلاقی های انتخاباتی سال ۸۸ توصیه شما به کاندیداهای ریاست جمهوری چیست؟

این مسئله خیلی مهمی است به خصوص که ما در انتظار به وجود آمدن حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی هستیم. برای تحقق یافتن خواست رهبر معظم و خواست ملت و همانطور که اشاره شد مسیر طبیعی چیزی جز رعایت اخلاق اسلامی نیست و عنصر و مؤلفه اصلی اخلاق اسلامی و اجرای قسط و عدالت است که اگر رعایت بشود وحدت خود بخود اتفاق می افتد. وحدت نتیجه اخلاق و سیرت خوب است و اگر ما در این زمینه موفق باشیم وحدت و همدلی به وجود می آید. بد اخلاقی ها اگر نباشد حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی هم خود بخود طرح و نتیجه آن خواهد بود و تحقق پیدا می کند. ملت وقتی انگیزه داسته باشد برای تولید، حفظ وتعادل قیمت ها و دیگر عرصه ها از خود ایثار نشان می دهد. چون اخلاق برای ما محور شده است ما می توانیم کاری کنیم که همگان در این کشور احساس ارامش داشته باشد و احساس رضایت برای همه به وجود بیاید. حماسه سیاسی و اقتصادی بوجود بیاید.  قطعا کسی که واجد شرایط است به خود اجازه نمی دهد در پای صندوق های رأی تخلف بکند، در خلاف جهت حفظ عزت و اقتدار امت و کشور حضور پیدا کند. ما باید کاری بکنیم که ملت انگیزه بدست بیاورند. این بستگی به میزان بصیرت و آگاهی ما در اداره کشور دارد.

شیخ امینی در پایان اعلام داشت: ملت ایران قبلا هم ثابت کرده اند که در روز حساس هیچ وقت نظام و کشور خود را فراموش نمیکنند و قطعا برای خنثی کردن توطئه ها و نا خشنودی دشمنان یک حضور حماسی در پای صندوق های رأی خواهند داشت. امیدواریم که مسئولین امر هم زمینه این حضور حماسی را بیش از پیش فرآهم بیاورند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=80940

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر