1

جاگذاشتن وسایل اتاق عمل در بدن ۳۲۲ بیمار !

  • کد خبر : 81214
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۵۱

در یکی از این اشتباه ها، انبرک (فورسپس) به طول حدود ۱۸ سانتی متر در مثانه یک بیمار زن جا ماند و وی را دچار دردهای شدید کرد. پس از سه ماه، زمانی که وی برای ام آر آی اعزام شد، به علت بزرگ بودن انبرک، آهن ربای قدرتمند دستگاه ام آر آی تلاش کرد در زمان عکس برداری، این انبرک بزرگ را به بیرون بکشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرد: در چهار سال گذشته، در ۳۲۲ عمل جراحی، وسایل اتاق عمل در داخل بدن بیمار جا مانده، در ۲۱۴ مورد، سمت اشتباهی بدن بیمار عمل شده و در ۵۸ مورد، پیوند به محل نادرست صورت گرفته است. اگرچه برای پیشگیری از این قبیل اشتباهات فاحش، برگه هایی آماده شده است، این قبیل اشتباه ها کماکان ادامه دارد.

وی می گوید: نمی دانستم که چنین اشتباه بزرگی نیز ممکن است اتفاق بیفتد. این بیمار اگرچه پس از شکایت، خسارت دریافت کرد، تا پایان عمر از زخم درون شکم رنج خواهد برد.

دکتر مایک دورکین، مسوولا سلامت بیماران در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس گفت:”بیش از ۷۰۰ اشتباه بزرگ در ۴ سال، خیلی زیاد است اگرچه

حتی یک مورد اشتباه بزرگ در یک هفته یا یک روز یا یک بیمارستان نیز زیاد است. ما این اطلاعات را جمع می کنیم تا بر آموزش هایمان بیفزاییم.”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=81214

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر