6

افشاگری کریمی قدوسی درباره اطلاعات امنیتی: بمب‌گذاری در مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز خنثی شد

  • کد خبر : 384560
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

کریمی قدوسی اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی کشور جزئیات خنثی سازی بمب گذاری‌ها در کشور را برای نمایندگان مجلس توضیح داده‌اند.

افشاگری کریمی قدوسی درباره اطلاعات امنیتی: بمب‌گذاری در مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز خنثی شد

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در جلسه‌ای که کمیسیون امنیت ملی با مسوولان وزارت اطلاعات یک ماه قبل داشتیم آقایان وزارت گفتند امسال ‌و در روز اربعین ۳۰ عدد بمب حد فاصل میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم حسنی در تهران خنثی کردند. گویا قرار بوده این سی بمب همزمان منفجر شوند که همه بمب ها توسط سیستم های اطلاعاتی شناسایی و خنثی شده بودند. ما در جلسه این بمب ها را رویت و فیلم های خنثی سازی آنها را نیز مشاهده کردیم.

وی افزود: در سالگرد حاج قاسم نیز مشابه همان چیزی که برای اربعین تدارک دیده بودند برنامه ریزی کردند. بمب گذاری در مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز در برنامه هایشان بوده است که ما مستندات کشف و خنثی سازی این بمب ها را دیدیم که بسیار هم وسیع بودند.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه چه اقداماتی باید برای جلوگیری از حوادث مشابه انفجارهای کرمان انجام شود گفت: اشراف کامل و نفوذ در فضای مجازی باید با دقت ‌سرعت انجام شود. بخشی از اینها در بستر فضای مجازی اتفاق افتاده است که متاسفانه ما هنوز عقب هستیم و باید این عقب افتادگی را جبران کنیم.

او تاکید کرد: اگر دولت برای ارتقا امنیت کشور قانون لازم دارند لایحه ای به مجلس ارائه دهد که امنیت کشور را ارتقا دهد. دولت و وزیر کشور مسئول شوند و لایحه ای تحت عنوان «لایحه امنیت ملی» به مجلس ارائه دهند. ما پیش نویس این لایحه را در دو مجلس قبل به دولت دادیم که می توانند برای تدوین این لایحه از آن استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید امنیت ملی را جامع ببینیم نه اینکه اتفاقی بیافتد بعد برویم در حادثه ببینیم چه خبر است. قوانینی داریم که جزء جزء امنیت ملی را می بینند ولی ما معتقدیم باید قانونی باشد که یکجا و جامع، امنیت ملی را ببیند و همه دستگاه ها در این زمینه موظف شوند.

وی اظهار کرد: واقعیت این است سیستم های اطلاعاتی ما ضربه‌های مهلکی به آنها زده اند. خیلی از عوامل اصلی اینها را از خارج کشور به داخل آورده اند و کارشان با عظمت است. این اخباری که می آید که برنامه های اینگونه ای چون بمب گذاری در فلان جا بوده است کاملا واقعی است. اگر توان منسجم دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما نبود قطعا اینها خواب‌های شومی برای تمامی نقاط کشور دیده بودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر