1

کدخدایی:آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی ریاست جمهوری

  • کد خبر : 81634
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷

در قانون انتخابات ریاست جمهوری راهکاری برای اعتراض پیش بینی نشده زیرا اصالتا برای داوطلبان ریاست جمهوری، شرایط احراز برای افراد واجد شرایط درنظرگرفته شده است.

عباسعلی کدخدایی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: طبق ماده ۵۷ قانون انتخابات، صلاحیت داوطلبان باید در مدت ۵ روز از زمان دریافت مدارکشان بررسی شود که براین اساس بررسی صلاحیت داوطلبان از صبح امروز در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات آغاز شده است.

وی افزود: اگر این فرصت برای بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری کم باشد احتمال دارد طبق تبصره ماده ۵۷ از ۵ روز اضافه ای که قانون مقرر کرده است استفاده و نتایج بررسی صلاحیت نهایی داوطلبان را در مهلت های پیش بینی شده به وزارت کشور ارسال کنیم.

کدخدایی درباره رسیدگی به اعتراض احتمالی داوطلبان احراز صلاحیت نشده نیز گفت: در قانون انتخابات ریاست جمهوری راهکاری برای اعتراض پیش بینی نشده زیرا اصالتا برای داوطلبان ریاست جمهوری، شرایط احراز برای افراد واجد شرایط درنظرگرفته شده است.

وی افزود: البته به استناد مصوبات دیگری که پس از این قانون تصویب شده است اگر اعتراضی وجود داشته باشد دریافت و بررسی می کنیم اما این موضوع در انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس متفاوت است و فرصت هایی که قانون برای اعتراض داوطلبان در انتخابات مجلس درنظرگرفته برای انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی نکرده است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری حداکثر در مدت ۱۰ روز به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه نیز اسامی نهایی را از طریق رسانه ها اعلام خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=81634

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر