1

عزم مشترک آمریکا و بریتانیا برای ادامه فشار بر ایران

  • کد خبر : 82015
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۸:۳۸

در پایان این دیدار کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار شد که اوباما در آن از ادامه حمایت دو کشور از مخالفان میانه‌روی رژیم سوریه سخن گفت. وی افزود: «آمریکا و بریتانیا تلاش خواهند کرد تا در نشست بین‌المللی آینده در باره سوریه، دولت موقتی برای اداره این کشور شکل گیرد.»

سایت دویچه وله(DW) نوشت: «بحران سوریه و بحران اقتصادی، موضوعات محوری گفتگوی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر بریتانیا در واشنگتن بودند. اوباما و کامرون، روز دوشنبه (۱۳ مه/۲۳ اردیبهشت) در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند. آنها در این ملاقات، درباره ایران و مبارزه با تروریسم نیز گفتگو کردند.»

بنابر این گزارش، در پایان این دیدار کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار شد که اوباما در آن از ادامه حمایت دو کشور از مخالفان میانه‌روی رژیم سوریه سخن گفت. وی افزود: «آمریکا و بریتانیا تلاش خواهند کرد تا در نشست بین‌المللی آینده در باره سوریه، دولت موقتی برای اداره این کشور شکل گیرد.»

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز خواهان آن شد که جامعه بین‌المللی برای پایان بخشیدن به کشتار موجود در سوریه، دست به دست دهد. کامرون گفت: «ما نمی‌خواهیم شاهد کشتار بیشتر در سوریه و استفاده از سلاح شیمیایی در آن باشیم. ما مایل نیستیم خشونت‌ها بیش از این گسترده شوند. باید دولت موقتی تشکیل شود که همه‌ سوری‌ها موافق آن باشند.»

آمریکا و روسیه خواستار تشکیل یک نشست بین‌المللی در ژنو شده‌اند تا میان اسد و شورشیان سوری مذاکرات صلح صورت گیرد. دولت سوریه تاکنون به این طرح پاسخی نداده و شرط گروه اصلی مخالفان نیز آن است که اسد به هیچ وجه در قدرت باقی نماند.

به نوشته صدای آمریکا(VOA)، ایران نیز بخشی از مذاکرات میان رهبران آمریکا و بریتانیا بود. اوباما گفت: «ما توافق کردیم که تا زمان عمل کردن حکومت ایران به تعهدات بین المللی خود، به اعمال فشار بر آن دولت ادامه دهیم. اکنون بار مسئولیت بر شانه ایران است تا به طور سازنده با ما و گروه ۵+۱ به گفتگو بنشیند تا نگرانی جامعه بین المللی در مورد فعالیتهای اتمی اش رفع شود.»

البته اوباما نگفت به چه علت مسئولیت ها بر شانه ایران است در حالی که کشورهای غربی که همواره خود را جامعه جهانی می نامند، به هیچیک از تعهدات خود در مورد ایران عمل نکرده اند؟!۱۰۶

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر