3

ذاکر اصفهانی:محدودیت‌های ما در حوزه آبی روز به روز بیشتر می‌شود.

  • کد خبر : 8330
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۵:۰۹

استاندار اصفهان گفت: وزارت نیرو آب را به صورت عادلانه تخصیص داده است و با توجه به اینکه همه ما در یک سرزمین زندگی می‌کنیم نگاه منطقه‌ای به آب منطقی نیست.  علیرضا ذاکر اصفهانی عصر روز گذشته ‌در جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان با بیان اینکه اگر در گذشته توجه بیشتری به منابع آبی می‌شد […]

استاندار اصفهان گفت: وزارت نیرو آب را به صورت عادلانه تخصیص داده است و با توجه به اینکه همه ما در یک سرزمین زندگی می‌کنیم نگاه منطقه‌ای به آب منطقی نیست.

 علیرضا ذاکر اصفهانی عصر روز گذشته ‌در جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان با بیان اینکه اگر در گذشته توجه بیشتری به منابع آبی می‌شد اکنون با این مشکلات مواجه نبودیم، اظهار کرد: البته در گذشته اقدامات خوبی هم صورت گرفته است، ولی باید گفت محدودیت‌های ما در حوزه آبی روز به روز بیشتر می‌شود.

وی تدبیر و برنامه ریزی صحیح را راه برون‌رفت از این مشکل عنوان کرد و افزود: اکنون بیشترین تمرکز ما بر روی منابع آبی و مدیریت آب استان است.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در این زمینه بیان کرد: جلسه مدیریت خشکسالی با حضور معاون اول رییس جمهور به تشکیل کمیته تخصصی خشکسالی و بررسی میدانی یک تیم ۱۲ نفره از مناطق مختلف استان منجر شد و در ادامه چهار جلسه نیز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد که مشخص کردن حق آبه کشاورزان، تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌های آبی و حمایت از طرح‌های انتقال آب به فلات مرکزی از جمله نتایج این جلسه بود.

ذاکر اصفهانی از دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان از مجتمع فولاد مبارکه، ذوب آهن و پالایشگاه و همچنین عقد قرار داد با پیمانکار برای طرح تونل بهشت آباد خبر داد و تصریح کرد: برای تامین باقیمانده اعتبار نیز مجوز فروش اوراق مشارکت را از دولت گرفته‌ایم.

وی با گلایه از برخی نمایندگان استان چهار محال و بختیاری اظهارکرد: سیاستگذاری‌ها در وزارت نیرو انجام می‌شود و هر استان نمی‌تواند به تنهایی برای خود تصمیم بگیرد و ما باید نگاه ملی داشته باشیم نه نگاه منطقه‌ای.

استاندار اصفهان از اختصاص هشت میلیارد تومان به تونل گلاب دو خبرداد و گفت: با این اعتبار می‌توانستیم ۲۰ پروژه عمرانی را به ثمر برسانیم.

وی ورود بخش خصوصی به پروژه‌های آبی را ضروری دانست و افزود: یکی از بخش‌های خصوصی حاضر شده است آب را از خلیج فارس به اصفهان منتقل کند که قرار است در این خصوص جلسه‌ای با وزیر نیرو داشته باشیم.

ذاکر اصفهانی با اشاره به ۵۰ میلیارد تومان مصوب برای پرداخت خسارت به کشاورزان گفت: در تلاشیم تا ۷۰ درصد این پول را به تولید اختصاص دهیم و مسلما برای رسیدن به این هدف نیازمند کمک کشاورزان نیز هستیم.

ایسنا- استاندار اصفهان در پایان از شرایط خوب تولید در استان علی رغم کمبود آب خبر داد و تصریح کرد: استان در تولید شیر رتبه اول را در کشور داراست که با صادر کردن بخشی از این تولیدات مشکل دامداران رفع شد.

وی اظهار کرد: روزانه حداقل یک واحد تولیدی به بهره برداری می‌رسد و از طرفی نیز در تلاشیم تا موجودیت ۸هزار واحد تولیدی دیگر را نیز حفظ کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر