4

نجات ۱۱ دانشجوی گرفتار در تفتان

  • کد خبر : 83751
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات تیم ۱۱ نفره دانشجویان که در ارتفاعات «تفتان» گرفتار شده بودند خبرداد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات تیم ۱۱ نفره دانشجویان که در ارتفاعات «تفتان» گرفتار شده بودند خبرداد.، با بیان اینکه روزگذشته امدادگران کوهستان از طریق تماس مرکز اورژانس در جریان مفقودشدن تعدادی کوهنورد در ارتفاعات تفتان شدند، گفت: با توجه به نوع گزارش دریافتی، بلافاصله چهار تیم امدادی به منطقه اعزام شد.
وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان داد که اعضای یک تیم کوهنوردی در ارتفاعات ۳۰۰۰ متری تفتان گرفتار شده‌اند، گفت: بررسی اولیه نشان داد که تعدادی از این کوهنوردان در هنگام بازگشت، دچار مصدومیت شدند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه اعضای این تیم کوهنوردی، دانشجو بودند گفت: امدادگران در عملیاتی هفت ساعته توانستند محل دقیق این افراد را در ارتفاعات ۳۷۰۰ متری بیابند.
درخشان با بیان اینکه سه عضو این تیم ۱۱ نفره به علت سقوط از سنگ‌های لغزنده، دچار مصدومیت شدند گفت: نجات و انتقال این مصدومان در دستور کار قرار گرفت و این افراد به دامنه کوه منتقل و به بیمارستان امام علی (ع) زاهدان منتقل شدند.
وی با بیان اینکه مابقی کوهنوردان نیز با راهنمایی امدادگران به پناهگاه «درگل» منتقل شدند، گفت: سرانجام پس از ۱۴ ساعت، عملیات جست‌وجو و نجات تیم دانشجویی در تفتان پایان یافت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=83751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر