1

ما تلاش می کنیم مشکلات خبرنگاران برطرف شود

  • کد خبر : 8499
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳

‘محمد جعفر محمدزاده’ ‘گفت:خبرنگاران تلاش می‌کنند با روشن کردن مسیر ترقی و تکامل جامعه شرایطی را فراهم کنند تا مردم به تکامل برسند. ‘محمد جعفر محمدزاده’ روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در جمع مدیران و سردبیران ایرنا افزود: خبرنگاران تلاش می‌کنند با روشن کردن مسیر ترقی و تکامل جامعه شرایطی را فراهم […]

‘محمد جعفر محمدزاده’ ‘گفت:خبرنگاران تلاش می‌کنند با روشن کردن مسیر ترقی و تکامل جامعه شرایطی را فراهم کنند تا مردم به تکامل برسند.

‘محمد جعفر محمدزاده’ روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در جمع مدیران و سردبیران ایرنا افزود: خبرنگاران تلاش می‌کنند با روشن کردن مسیر ترقی و تکامل جامعه شرایطی را فراهم کنند تا مردم به تکامل برسند.
وی تاکید کرد: خبرنگار شغل الهی و انبیایی دارد که دست انسان ها را گرفته و به سمت نقطه تکامل هدایت می‌کند.
محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخت بودن حرفه خبرنگاری گفت: مشکلات عمده ای در مسیر راه خبرنگاران وجود دارد که ما تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا این موانع و مشکلات را از سر راه خبرنگاران برداریم.
معاون وزیر ارشاد یادآور شد: اعتقاد داریم همه روزها روز خبرنگار است چرا که نمی‌توان یک روز را بدون خبرنگاران زندگی کنیم زیرا در این صورت خلای زیادی در جهان به وجود می‌آید. دنیای امروز به خبر و خبررسانی نیاز حیاتی دارد.
محمدزاده، مشکلات خبرنگاران را در دو بخش ذاتی و عرضی دانست و گفت: شغل خبرنگاری در مسیر فعالیت خود، موانع و مشکلات زیادی پیش رو دارد همان مشکلاتی که شهدای عرصه خبر در مسیر خود داشتند و مشکلاتی که حضرت زینب (س) برای انتقال حادثه کربلا متحمل شد.
وی تاکید کرد: یکسری مشکلات دیگر پیش روی خبرنگاران، همان مشکلات عرضی که مربوط به مشکلات معیشتی، بیمه‌ای، درمانی، مالیات، بازنشستگی، حقوق و دستمزد می‌شود. ما در معاونت مطبوعاتی تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که راهی برای حل این مشکلات پیدا کنیم.
محمدزاده گفت: برنامه های ما برای حمایت از خبرنگاران حول محور خبرنگار می‌چرخد و تمام اقداماتی که می‌خواهیم برای حمایت از این قشر انجام دهیم برپایه خبرنگار است.
وی با بیان این که باید تعریف مشخص و معینی از خبرنگار داشته باشیم گفت: امروزه در جامعه وقتی می‌خواهیم آماری از خبرنگاران بگیریم ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر معرفی می‌شوند که این آمار با واقعیت موجود مغایر است بنابراین در تدوین آیین نامه حرفه ای کار خبرنگاران به دنبال تعریف جامع و کاملی از خبرنگار هستیم.
وی گفت: ما تلاش می کنیم مشکلات خبرنگاران برطرف شود و به این خدمت‌گزاری خود به اهالی خبر و رسانه، افتخار می‌کنیم.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز در این جلسه گفت: تلاش های زیادی برای حمایت از خبرنگاران در دولت‌های نهم و دهم انجام شده و خوشبختانه امروز آرامش خوبی بر فضای رسانه‌ای کشور حاکم است.
علی اکبر جوانفکر افزود: خبرنگاری یک شغل سخت و دشوار است و تمام کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند کار سخت و دشواری پیش رو دارند و با مسایل و مشکلات مختلفی برای تولید خبر مواجه هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر