2

شهروندان فقیر عربستانی +تصاویر

  • کد خبر : 85781
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴

با وجودی‌که عربستان از جمله کشورهای ثروتمند جهان به شمار می‌آید، اما پدیده فقر در آن امری غیر قابل انکار و جدایی ناپذیر از این جامعه است.

با وجودی‌که عربستان از جمله کشورهای ثروتمند جهان به شمار می‌آید، اما پدیده فقر در آن امری غیر قابل انکار و جدایی ناپذیر از این جامعه است.

مرآه الجزیره، با وجودی‌که کشور عربستان سعودی از جمله کشورهای ثروتمند جهان به شمار می‌آید و ثروتمندترین خاندان‌ها و افراد جهان را در خود جای داده است، اما حدود ۲۰ درصد از جمعیت آن زیر خط فقر به سر می‌برند.

متکدیان تنها چند قدم آن طرف‌تر از مراکز تجاری و تفریحی باشکوه ریاض درپی یافتن لقمه‌ای نان هستند و چند کیلومتر آن طرف‌تر از این مراکز در شهرک‌های فقیرنشین جنوب پایتخت سعودی خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که برای تدبیر امور معیشتی خود با شرایط بسیار سختی دست و پنجه نرم می‌کنند.

با وجودی‌که حکومت سعودی در این اواخر اعتراف کرده است که فقر از جمله مهمترین چالش‌ها و مشکلاتی است که عربستان سعودی با آن دست به گریبان است، اما بسیاری هنوز از واقعیت‌های جاری در این کشور و مشکلاتی که فقرای عربستانی با آن دست به گریبان هستند، بی‌اطلاع هستند.

کشف این دنیا برای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران خارجی بسیار سخت و مشکل است و این امر جز با کمک افراد با نفوذ و فعال در عرصه اجتماعی عربستانی ممکن نیست که خطرات چنین اقداماتی را به جان می‌خرند.

با وجود اطلاع حکومت سعودی از این شرایط بسیار سختی که شهروندان کشورش در آن به سرمی‌برند، اما تاکنون هیچ گامی در این راه برنداشته و کمک‌هایی که به این افراد تاکنون شده، کمک‌های شخصی و از سوی افراد خاص صورت گرفته است.

این درحالی است که فردی همچون شاهزاده «الولید بن طلال» ثروتمندترین و بزرگترین سرمایه‌گذار سعودی و یکی از بزرگترین و ثروتمندترین سرمایه‌گذاران در جهان است.

«اطمه الهزازی» یکی از این شهروندان سعودی است که مجبور است برای تامین داروهای مورد نیاز خود و هزینه معیشت و زندگی‌اش در صف دریافت کمک‌ از موسسات و مراکز خیریه باشد.

در واقع با وجودی‌که کشور عربستان سعودی از جمله کشورهای ثروتمند جهان به شمار می‌آید، اما پدیده فقر در آن امری غیر قابل انکار و جدایی ناپذیر از این جامعه است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر