2

تحلیلگرترک: رفتارهای اردوغان مستبدانه است

  • کد خبر : 86987
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۹:۵۴

درگیری پلیس با تظاهرات کنندگان در ترکیه استانبول، العالم – تحلیلگرمسائل سیاسی ترکیه گفت: مردم ترکیه، رفتارهای مستبدانه رجب طیب اردوغان، نخست وزیر کشورشان را تحمل نمی کنند.

 “حسین محلی” یکشنبه شب درمصاحبه با شبکه خبری العالم، تصریح کرد: حتی بسیاری از افرادی که به حزب عدالت و توسعه رای داده اند و کسانی که در آینده قصد رای دادن به این حزب را داشتند نیز به این نتیجه رسیده اند که در سیاست های اردوغان، اشتباهی بزرگ وجود دارد که منافع کشور و ملت ترکیه را نه فقط در سطح داخل، بلکه درخارج تهدید می کند.

وی تاکید کرد: اردوغان تهدید کرده است که سیاست های فعلی خود را ادامه خواهد داد و هرچه را بخواهد در میدان تقسیم استانبول خواهد ساخت.

محلی اظهار داشت: این موضع شخصی و تحریک آمیز اردوغان، عامل اصلی بحران در ترکیه است و قضیه فقط قطع درختان و ساختن یک ساختمان تجاری یا مسکونی در میدان تقسیم نیست.

وی این سوال را طرح کرد که چرا نیروهای امنیتی ترکیه با جمعی از جوانان که تظاهراتی خودجوش و مسالمت آمیز در اعتراض به قطع درختان در میدان تقسیم و به دور از شائبه سیاسی برگزار کردند ، حمله ور شدند.

این تحلیلگر و نویسنده ترک افزود: اردوغان گمان می کند حاکم مطلق است. وقتی اردوغان می گوید که مردم را خواهد کشت یا زمانی که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را به علت شیعه بودن و ایران را به علت شیعه بودن مورد حمله قرار می دهد و حزب الله لبنان را جنایتکار یا حزب شیطان قلمداد می کند، بی شک مردم ترکیه این رفتارهای وی را نخواهند پذیرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: ملت ترکیه از این رفتارها و نیز اوضاع داخلی کشورشان به ستوه آمده اند.

محلی تصریح کرد: در صورتی که اردوغان با این گونه رفتارها و مواضع به تحریک مردم ادامه دهد ، این تظاهرات ادامه خواهد یافت.

وی گفت: اقدامات تحریک آمیز اردوغان ضد مردم و احزاب ترکیه و احزاب مخالف ولائیک ها و ضد مخالفان و موسسه های جامعه مدنی ادامه خواهد یافت و درنتیجه تظاهرات و اعتراض های مردمی نیز ادامه خواهد داشت.

این تحلیلگر مسائل ترکیه افزود: سیاست های داخلی اردوغان با سیاست های منطقه ای وی در ارتباط است و اقدامات او بی ارتباط با ” بهار عربی ” نیست و به قدرت رسیدن اخوان المسلمین در مصر و لیبی و تونس به آرزوهای اردوغان در رهبری این کشورها و جهان عربی و اسلامی مرتبط است.

اعتراضات ترکیه به رغم تدابیر شدید و استفاده نیروهای امنیتی از گاز اشک آور، بمب های صوتی و آب پاش امروز هم در سومین روز متوالی ادامه یافت.

درگیری های اخیر در استانبول و شهرهای دیگر تا کنون به زخمی شدن ۷۹ نفر و دستگیری ۱۷۰۰ نفر انجامیده است. همچنین دیده بان حقوق بشر اعلام کرد دست کم دو نفر در اعتراضات مردمی ترکیه به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=86987

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر