2

کاهش غیرمنتظره هزینه مصرف‌کننده در آمریکا

  • کد خبر : 87441
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸

با توجه به رکود در درآمدها، این مساله نشان می دهد بخش ۷۰ درصدی بزرگترین نظام اقتصادی جهان تحت تاثیر قرار گرفته است.

شاخص هزینه مصرف کننده آمریکا به طور غیر منتظره در ماه آوریل و برای نخستین بار طی تقریبا یک سال گذشته افت کرده است. با توجه به رکود در درآمدها، این مساله نشان می دهد بخش اعظم بزرگترین نظام اقتصادی جهان تحت تاثیر قرار گرفته است. هزینه مصرف کننده حدود ۷۰ درصد از نظام اقتصادی آمریکا را تشکیل می دهد.

 

بنابراعلام وزارت بازرگانی آمریکا، شاخص هزینه مصرف کننده این کشور پس از افزایش ۰٫۱ درصدی در ماه مارس، کاهش ۰٫۲ درصدی در ماه آوریل را شاهد بوده است.

 

این آمار و ارقام می توانند نشان دهنده کاهش رشد آمریکا طی فصل جاری بوده و این در شرایطی است که مالیات‌های بالاتر بر درآمد و کاهش بودجه، اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده‌اند. در نتیجه، سیاستگذاران “فدرال ریزرو” (بانک مرکزی آمریکا) همچنان از دلایلی قانع کننده برای تداوم تسهیل سیاست‌های این بانک و تزریق نقدینگی به بازارهای مالی برخوردار خواهند بود.

 

همزمان، تورم پایین به همراه بهبود شرایط در بازار مسکن و قیمت‌های سهام موجب افزایش شاخص اعتماد شده که می تواند به جلوگیری از کاهش هرچه بیشتر تقاضا در آینده کمک کند. شاخص تمایل خرید آمریکا از ۷۶٫۴ واحد در ماه آوریل به ۸۴٫۵ واحد در ماه مه رسیده که بیشترین میزان از ژوییه ۲۰۰۷ تاکنون، محسوب می شود.

 

بنابر پیش بینی صورت گرفته توسط بلومبرگ، میانگین رشد اقتصادی آمریکا در فصل جاری ۲۰۱۳ به ۱٫۶ درصد کاهش خواهد یافت. این در شرایطی است که انتظار می رود نرخ رشد بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در نیمه دوم امسال رشد ۲٫۴ درصدی را تجربه کند.

 

پول نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=87441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر