1

ردصلاحیت شده‌ها نمی‌توانند شهردار شوند

  • کد خبر : 91950
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲

کسانی که صلاحیت آنها از سوی مراجع چهارگانه برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر رد شده است قطعا نمی توانند به عنوان شهردار انتخاب شوند.

بلدیه نوشت:
در حالیکه هر روز گزینه های جدید و متنوعی از سوی رسانه ها و جریان های سیاسی برای شهردار آینده تهران معرفی می شوند، با توجه به ترکیب سیاسی اعضای شورای شهر چهارم کماکان اغلب گمانه زنی ها بر روی چند چهره مطرح اتفاق نظر دارند، اصولگرایان تقریبا بر روی نام محمدباقر قالیباف شهردار  کنونی تهران به اتفاق نظر رسیده اند و حتی برخی اصلاح طلبان میانه رو را نیز با خود همراه می بینند و در سوی دیگر محسن هاشمی گزینه ای است که نامش بیش از سایرین در رسانه ها و محافل مختلف اصلاح طلبان برای شهرداری تهران مطرح می شود.
محسن هاشمی مدیر سابق متروی تهران و فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی با سابقه چندین سال فعالیت عمرانی و اجرایی جدی ترین نامی است که در کنار شهردار کنونی تهران مطرح شده و باید دیددر شرایطی که صلاحیت وی در انتخابات شورای شهر تهران رد شد آیا می تواند در رقابت با سایر گزینه ها و البته تأیید صلاحیت پنجاه و هشتمین کلید دار پایتخت شود یا نه.
این در شرایطی است که عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با روزنامه جوان می گوید: شهردار منتخب تهران و دیگر کلانشهرها باید ضمن داشتن صلاحیت لازم از سوی مراجع چهارگانه معیار های مورد نیاز برای شهردار شدن و همچنین صلاحیت فنی، اجرایی و مدیریتی را دارا باشند.
وی می افزاید محل تشخیص صلاحیت برای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر تهران بایکدیگر و معیارهای این دو انتخاب نیز با یکدیگر بسیار متفاوت هستند، کسانی که صلاحیت آنها از سوی مراجع چهارگانه برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر رد شده است قطعا نمی توانند به عنوان شهردار انتخاب شوند.
مصری خاطرنشان کرد: ممکن است فردی صد در صد شرایط ریاست جمهوری را داشته باشداما به هیچ عنوان شرایط حضور در شهرداری را نداشته باشدیا برعکس، به طور مثال یک فوروارد فوتبال به درد کشتی نمی خورد. پس باید ابتدا معیارهای مورد نظر را دیدو آن را تعریف کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان می کند: متأسفانه در ایران فرد را تنها می سنجندو به معیارهای مورد نظرکوچکترین توجهی ندارند. کسانی که امانتدار خوبی نبوده و به نظام خیانت کرده اند نباید محک بخورند آنهم در جایگاه مهمی مثل شهرداری که یک اشتباه کوچک در زندگی بسیاری از افراد تأثیر منفی می گذارد.
مصری ادامه می دهد ک شهردار اصولگرا طی چند سال اخیر کارهای بسیار خوبی انجام داده و بی تردید تا کنون شهرداری به موفقی او نداشته ایم و نگرش های وی بسیار خاص بوده است. اعضای شورا نیز بدانند شهردار تهران را نباید از روی سیاسی کاری انتخاب کرد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91950

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر