2

سرعت افزایش قیمت پردیس از توان ما جلوتر می‌رود

  • کد خبر : 92173
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴

گزارشی از ارسال پیامک به متقاضیان مسکن مهر پردیس

«سامانه هوشمند پردیس: متقاضی محترم مسکن‌مهر تا تاریخ… مهلت دارید نسبت به تکمیل موجودی حساب تمرکز مسکن‌مهر خود براساس برنامه اقساط پروژه انتخابی اقدام فرمایید، در غیر این‌صورت از سامانه حذف و وجه پرداختی شما مسترد خواهید گردید.»

ایران/ این پیامک به تمام متقاضیان مسکن‌مهر که هنوز آورده اولیه خود را تکمیل نکرده‌اند چند روز پیش ارسال شده، ضمن اشتباه نوشتاری در فعل پایانی آن، با اما واگرهای فراوانی روبه‌رو است.
پیامک غیر قانونی پردیس در حالی برای ثبت‌نام‌کنندگان حائز شرایط مسکن‌مهر ارسال شده که هیچ‌کدام از شهرهای جدید پرند، هشتگرد، اندیشه و… چنین پیامکی را برای متقاضیان خود که آورده اولیه شان تکمیل نشده است ارسال نکردند.
متقاضیان مسکن‌مهر که فرم ج آن‌ها سبز شده و این امر نشان دهنده آن است که فاقد مسکن هستند و از نظر مالی در شرایط خوبی قرار ندارند، از سوی مدیریت پردیس در تنگنا قرار گرفتند تا پول (آورده اولیه) را با سرعت تامین کنند و حتی به هیچکدام از این افراد مهلت داده نشده تا بتوانند برای تامین ‌آورده خود فعالیتی انجام دهند.
نکته جالب توجه آن‌است که این پیامک به‌صورت عمومی ارسال شده و زمان ثبت مدنظر قرار نگرفته است. افرادی که بهمن‌ماه، اسفند‌ماه و اردیبهشت ماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند و هنوز پول اولیه خود را تکمیل نکرده‌اند تنها تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند تا موجودی خود را تکمیل کنند.
چنین امری نشان می‌دهد که در انتخاب متقاضیان و ارسال پیامک کار کارشناسی صورت نگرفته و پیامک یاد شده برای همه و در هر تاریخ ثبت‌نام ارسال شده است. حال این سؤال وجود دارد که چرا برای ثبت‌نام کنندگان مسکن‌مهر پردیس قبل از آن‌که پیامک خروج از لیست مسکن‌مهر ارسال شود، تذکری داده نشده است. آیا چنین رویکردی را وزارت راه و شهرسازی می‌تواند قبول کند؟
اگر قانونی است چرا در سایر شهرهای جدید چنین رویکردی اتخاذ نمی‌شود؟ برخی‌ها می‌گویند متقاضیان مسکن‌مهر پردیس زیاد هستند و به همین دلیل چنین پیامکی ارسال شده است. حالا این سؤال وجود دارد در شهر جدید پرند که
۹۵ هزار متقاضی و پردیس ۸۰ هزار متقاضی وجود دارد چرا باید چنین پیامک‌هایی فقط به متقاضیان مسکن‌مهر پردیس که با خوشحالی و امید به صاحب‌خانه شدن، ثبت‌نام کردند، فرستاده شود.
در شهر جدید پرند و سایر شهرهای جدید حتی یک نفر هم به دلیل دیرکرد پرداخت پول از مسکن‌مهر حذف نمی‌شود، اما در پردیس، چنین رویکردی وجود دارد و با فوریت و بدون هیچ تذکر افراد از لیست پاک می‌شوند.
نکته دیگر استرداد پول است. به متقاضیان گفته شده پول پرداخت شده اولیه مسترد خواهد شد. [برخی از ثبت‌نام کنندگان بخشی از مبلغ اولیه خود را واریز کردند]، حال این سؤال وجود دارد که مبلغ پرداخت چگونه، تحت چه شرایطی و چه فاصله زمانی عودت داده خواهد شد.
به هر ترتیب این گزارش به دلیل تماس‌های مکرر مردم به روزنامه ایران و گلایه‌های متعدد آن‌ها به روند کاری شهر جدید پردیس و همچنین بازتاب گفت‌وگو با نماینده وزیر راه و شهرسازی در پردیس که روز سه‌شنبه ۱۱ تیر ماه با عنوان جزئیات افزایش قیمت مسکن مهر پردیس اعلام شده به رشته تحریر درآمد. یکی از عمده گلایه‌ها نسبت به شهر جدید پردیس افزایش قیمت آن است. در ابتدا قرار بود با پول جزئی، متقاضیان صاحب مسکن شوند اما در میانه‌های راه پیمانکاران قیمت‌های خود را بالا بردند و عملاً در این بخش تخطی صورت گرفت. البته بخشی از رشد قیمت به دلیل گران شدن مصالح ساختمانی و تحریم قابل قبول است اما بخش دیگر و نحوه دریافت آن از متقاضیان قابل پذیرش نیست به عنوان مثال افرادی که در پرند ثبت‌نام کردند، می‌توانند زمان تحویل تمامی پول مازاد را پرداخت کنند اما در پردیس پیمانکار از همان ابتدا مابه‌التفاوت پول را دریافت می‌کند و این امر متقاضیان را تحت فشار قرار داده است در شهر جدید پرند میزان افزایش قیمت ۵/۳ تا ۵/۵ میلیون تومان است اما در پردیس به ۵ تا ۸ میلیون تومان هم رسیده است. در این خصوص برخی از متقاضیان مسکن مهر پردیس با روزنامه گفت‌وگو داشتند و از آنجا که این افراد واهمه حذف شدن از لیست مسکن مهر را داشتند از چاپ کردن اسم آن‌ها پرهیز کردیم.

تاوان اختلاف پردیس با سازندگان را چه کسی باید بدهد
اوایل سال پس از چندین ماه انتظار برای انتخاب واحد به کارگزاری مسکن مهر مراجعه کردیم. پیش قرارداد یک واحد در فاز ۳ را امضا کردیم گفتند ظرف یک هفته دو طرف دیگر این قرارداد سه جانبه که یکی شرکت پردیس و دیگری شرکت سرمایه‌گذاری مسکن آن را امضا می‌کنند ۲ ماه از آن زمان می‌گذرد، به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن مراجعه کردیم می‌گویند تا شرکت پردیس به خواسته‌های ما تن درندهد نه تنها از امضای قرارداد بلکه تحویل واحد خبری نیست آیا درست است مردم تاوان اختلاف این دو شرکت را بدهند.

افزایش قیمت را چگونه تامین کنیم
از متقاضیان واحدهای مسکونی مهر پردیس هستم که از سال ۸۹ برای فاز ۳ ثبت‌نام کرده‌ام تا سال گذشته برای واحدی که ۷۱ متر است ۵/۲۲ میلیون تومان از ما گرفتند و حتی قرارداد سه‌جانبه به امضای شرکت پردیس و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن وابسته به بانک مسکن در دستمان است یعنی واحد ما ساخته شده و افزایش قیمت مصالح یا مصوبه سال گذشته وزیر در آن تاثیری نداشته اما حالا می‌گویند باید ۶ میلیون تومان دیگر بدهید. علت را که جویا شدیم یکی از کارمندان شرکت پردیس گفت: این پول زوری است که به‌واسطه اختلاف‌نظر میان شرکت عمران پردیس و سرمایه‌گذاری مسکن باید بدهید. آقای وزیر مگر بانک مسکن دولتی نیست چرا اجازه می‌دهید شرکت وابسته به بانک مسکن چنین جفایی کند؟

سرعت افزایش قیمت پردیس از توان ما جلوتر می‌رود
من یکی از متقاضیانی هستم که در سال ۹۱ برای پروژه «کوزو» ثبت‌نام کردم، آن موقع آورده اولیه ۲۰ میلیون تومان بود. متعاقب آن در سال گذشته به ۲۸‌میلیون تومان رسید و حال می‌گویند باید ۳۶‌میلیون تومان بدهید. از وقتی که وزیر مسکن دستور اجازه افزایش قیمت را داده، قیمت‌ها را دو‌مرتبه بالا برده‌اند، من یک کارمند ساده هستم چه کسی باید جواب بدهد؟
من چگونه توان پایین خود را به سرعت افزایش قیمت مسکن مهر پردیس برسانم.

انصافتان کجاست
دانشجویی هستم که با هزار قرض و قوله توانستم برای کوزو ثبت‌نام کنم در خبرتان نوشته بودید کوزو ۸ میلیون تومان و دره بهشت ۴ میلیون تومان گران شده، آیا انصاف است که شخصی برای دریافت یک واحد دو خوابه در یک مجتمع ۴ واحدی ۳۶ میلیون بدهد و شخص دیگر در یک مجتمع ۵ طبقه ویلایی دره بهشت که در هر طبقه دو واحد است و ۳ خوابه است ۴۶ میلیون تومان بدهد.

چرا مردم را سرکار می‌گذارید
زن سرپرست خانواری هستم که ۴ فرزند و ۲ نوه دارم، تا توانستم پول آورده اولیه را جور کنم گفتند سایت بسته شده پس از ملاقات با مدیرعامل شرکت و شنیدن مشکلات من، ایشان دستور کتبی برای ثبت‌نام دادند ولی هر بار مراجعه می‌کنم می‌گویند فقط باید دستور وزیر را داشته باشی، آیا وقتی شرکتی امضای رئیس خود را قبول ندارد، می‌توان به آن اعتماد کرد. من دستم به وزیر نمی‌رسد حال سوالم این است چون پارتی ندارم نباید مراحل ثبت‌نامم تکمیل شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=92173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر