1

سعی کرده‌ایم از سیاست بازی دور باشیم

  • کد خبر : 92990
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶

زاهدی گفت: کارهای اساسی در یک سال گذشته در مجمع نمایندگان استان انجام شده و بنا را بر این گذاشتیم که محور اصلی کارها توسعه و پیشرفت استان کرمان باشد.

محمدمهدی زاهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ماه باید زمان را به تسخیر خود در آورده و نهایت استفاده را از این ماه پربرکت ببریم.

وی افزود: امیدواریم امت اسلام با درک صحیح زمان و با وحدت مسائل دست به گریبان را رفع کرده و ضمن ارتقای جایگاه دین اسلام به مبارزه با کفر و استکبار بپردازند.

زاهدی تصریح کرد: نقش علمای دینی در رفع مشکلات کشورهای مسلمان بسیار برجسته است زیرا می توانند با بصیرت بیشتر دلهای مسلمانان را به هم نزدیک کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط مجمع نمایندگان استان کرمان در یک سال گذشته بیان کرد: وفاق و همدلی خوبی در بین نمایندگان استان کرمان وجود دارد و با وجود اختلاف نظر در برخی موارد، جایی که منافع استان مطرح باشد، همراهی کامل وجود دارد.

زاهدی اظهار کرد:‌ کارهای اساسی در یک سال گذشته در مجمع نمایندگان استان انجام شده و بنا را بر این گذاشتیم که محور اصلی کارها توسعه و پیشرفت استان کرمان باشد.

وی افزود: کرمان بالاترین و بزرگ ترین معادن مس و سنگ آهن کشور و خاورمیانه را دارد و با داشتن بیشترین سطح باغات کشور ظرفیت های زیادی برای توسعه دارا می باشد.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاهی و نیروی انسانی استان کرمان ادامه داد: کرمان جزو استان های پیشتاز در تامین نیروی انسانی ماهر است.

سعی کرده‌ایم از سیاست بازی دور باشیم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل مزیت ها و ظرفیت های بسیار استان در زمینه های مختلف، تصمیم گرفتیم برای توسعه استان تلاش کنیم و سعی بر این بوده از سیاست بازی دور باشیم.

وی ادامه داد: استان کرمان به دلیل برخی سیاست بازی ها نتوانسته به جایگاه شایسته خود برسد.

زاهدی گفت: کرمان به دلیل مزیت های زیاد جای وسیع برای کار کردن دارد و قابلیت توسعه یافتن در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و تربیت نیروی انسانی دارد.

 

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی استان کرمان مطلوب و شایسته استان نیست و باید از هر گروه و با همه ظرفیت ها برای پیشرفت استان گام برداریم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دولت نهم توجه خوبی به مناطق محروم کشور شد که در این راستا ستاد راهبردی توسعه جنوب استان کرمان تشکیل و اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد که در مدت ۶ سال وضعیت جنوب بهبود پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا تشکیل ستاد راهبردی توسعه استان کرمان را دنبال کرده و برای نخستین بار این ستاد شکل گرفت که مصوبات آن به منزله مصوبات دولت بوده و طی دو جلسه توانستیم برخی نیازهای توسعه ای جدی استان کرمن را مطرح و مصوباتی از دولت برای بعضی از آنها بگیریم.

زاهدی اظهار کرد:‌ اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری نوین کشاورزی استان به نسبت ۸۵ درصد سهم دولت و ۱۵ درصد آورده متقاضی، تسریع در اجرای سنددار کردن اراضی کشاورزی استان با همکاری ثبت اسناد و تدوین برنامه جامع آب استان در زمینه های کشاورزی، شرب و صنعت از جمله مصوبات ستاد راهبردی استان کرمان است.

وی افزود: تخصیص اعتبار لازم برای بیمارستان بانوان کرمان، اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان های شهرستان های جدیدالتاسیس استان و تصویب ایجاد نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان از دیگر مصوبات این ستاد می باشد.

 

 

زاهدی گفت: تلاش کرده‌ایم به زیرساخت‌های توسعه استان بپردازیم و برنامه های اساسی زیربنایی مورد نیاز را دنبال کرده ایم.

زاهدی اظهار کرد: سه پروژه بزرگ ملی در زمینه انتقال آب به استان را دنبال کردیم و همچنین راه اندازی صنایع پایین دستی مس در شهرستان های شهربابک راور و ماهان را دنبال کرده ایم.

وی افزود: توسعه صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد زیرساخت های معادن به ویژه مس و سنگ آهن و راه اندازی پروازهای عتبات از کرمان از جمله اقدامات انجام شده توسط مجمع نمایندگان استان کرمان طی یک سال گذشته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به منظور گسترش صنعت و بحث صادرات محصولات استان جلسات زیادی با همه بانک های کشور داشته ایم که به توافقات خوبی نیز رسیده و در این راستا سرمایه گذاری های خوبی در فولاد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ‌بحث فاضلاب شهری استان کرمان را پیگیری کردیم که مقرر شد ظرف مدت چهار سال فاضلاب شهری استان و فاضلاب شهر کرمان تا سال ۹۳ به تمام برسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=92990

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر