1

منتجب‌نیا: کابینه روحانی از باندگرایی به دور باشد

  • کد خبر : 94090
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در تشریح شاخص‌های اعتدال با بیان اینکه اعتدال در فرهنگ اسلامی به معنای دوری از افراط و تفریط و حرکت کردن در راه میانه است، گفت: بهترین راهی که انسان را به مقصد می‌رساند، صراط مستقیم است. یعنی آن راهی که در آن نه تندروی است و نه کندروی و نه به چپ انحراف دارد و نه به راست.

تسنیم نوشت:

منتجب‌نیا اضافه کرد: انقلاب ما اساسا بر پایه اعتدال بوده، همه آموزه‌های انقلابی و آموزه‌های دینی ما بر پایه اعتدال بوده واین مشی‌ایست که اصلاح‌طلب‌ها از امام(ع) آموختند و اساس تعریفی که ما برای اصلاحات می‌توانیم داشته باشیم، اصلاحات منطبق با فرهنگ دینی و بومی ماست. یعنی پرهیز از تندروی‌ها و پرهیز از ساختارشکنی و حرکت در مرز اعتدال و میانه‌روی.

اهم اظهارات قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه می آید:
* اعتدال در انتخاب اعضای کابینه به معنای این است که اولا گروه‌گرایی و باندگرایی در آن نباشد و تنها تکیه بر شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها باشد. شایسته‌سالاری به معنای واقعی کلمه باشد و افراد خوش‌سابقه، متدین، دلسوز، کارآمد، مجرب و هماهنگ با یکدیگر، در کابینه جمع شوند.
* در انتخاب اعضای کابینه نباید به یک جناح یا جمع خاص اکتفا کرد، در انتخاب وزرا و همراهان و همکاران رئیس‌جمهور باید شعار اعتدال هم پیاده شود.
* در کشور نیروهای کارآمد فراوانی داریم که متاسفانه ظرف ۸ سال بسیاری از آنها به حاشیه رفتند و خانه‌نشین شدند، عقلانیت ایجاب می‌کند که این افراد شناسایی و دعوت به کار شوند و هر کدام در جایگاهشان مورد استفاده قرار گیرد تا مشکلات عظیم که در کشور وجود دارد به حداقل برسد.
* افراط و تفریط در هر گروهی است و در گذشته آن را شاهد بودیم. ما دربین اصولگرایان افراطیون زیادی داشتیم. گروه‌هایی که خودشان را اصولگرا می‌دانستند حرکت‌های خودسری در سنوات گذشته انجام دادند یا افراطیونی که خود را وابسته به احمدی‌نژاد و دولت وی می‌دانستند، حرکت‌های تندی را انجام دادند. نظیر آنچه که در ۲۲ بهمن در قم رخ داد و شاهد بودیم چه حرکت زشت و زننده‌ای را ایجاد کردند و امیدواریم ریشه‌های آنها شناسایی شوند.
* در خود اصلاح طلبان افراط کم نداشتیم، افراطیونی که حرکت‌های تندی انجام دادند. حتی روزنامه‌ای که منتسب به تشکیلات ما بوده، گاهی حرکت‌هایی افراطی داشته و من به عنوان قائم مقام حزب آن حرکت را محکوم کردم یا در مجمع روحانیون مبارز گاهی مشاهده کردیم که حرکت‌های تند خارج از مجمع صورت می‌گرفت. مجمع روحانیون مبارزی که سرمایه و میراثی از امام (ره) بود.
*در مجلس ششم ظرف ۴ سال بارها و بارها با حرکت‌‌های افراطی روبرو بودیم و شاهد بودیم که رئیس‌مجلس با آنها مخالفت و از منافع نظام و رهبری دفاع می‌کرد.
* هیئت منصفه باید نسبت به انتخاب افراد در برخورد با تخلفات رسانه‌ها منصف باشد و مصالح را خوب درک کنند و البته دستگاه قضایی هم از این قاعده مستثنی نیست، قاضی کسی نباشد که به یک باره چندین روزنامه کثیرالانتشار را تعطیل کند. من روزنامه‌‌ای داشتم که رونق پیدا کرده بود آقای قاضی تلفنی به من گفت که مطلب شما اشکالی دارد. من هم گفتم چشم، برطرف می‌کنیم. اما او بعد از آن تلفن دستور توقیف را صادر کرد و نامه‌نگاری ما در این زمینه فایده‌ای نداشت و بیکار شده عده‌ای از جوانان ظاهرا مهم نبود.
*کارهای زشتی در برخورد با مطبوعات در همه دولت‌ها صورت گرفته‌ است، در همه دولت‌ها باید اعتدال باشد تا حق کسی در جامعه ضایع نشود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=94090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر