1

التماس وارونه واشنگتن برای مذاکره با تهران

  • کد خبر : 94872
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰

یک روزنامه آمریکایی مدعی شد ایران از طریق نخست‌وزیر عراق، خواهان مذاکره مستقیم با واشنگتن شده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در تلاش برای مشتاق نشان دادن ایران به مذاکره با ایالات متحده، ادعا کرده است که ایران از طریق «نوری مالکی»، نخست‌وزیر عراق به آمریکایی‌ها پیام داده است که آماده است بحث‌هایی جدی با ایالات متحده آمریکا داشته باشد.

این روزنامه آمریکایی مدعی است که مطلب فوق در دیداری که در اوایل ماه ژوئیه در بغداد بین سفیر آمریکا و نخست‌وزیر عراق انجام شده، بیان گردیده است.

به‌ادعای نیویورک‌تایمز، مالکی در این دیدار مدعی شده است که با برخی مقامات مورد اطمینان ایرانی در ارتباط است اما روشن نکرده است که با کدام مقام ایرانی؟ برخی مقامات غربی نیز مطمئن نیستند که ایران از عراق به‌عنوان مسیر برقراری ارتباط با غرب استفاده کرده باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در خصوص وقوع چنین دیداری و یا پاسخ احتمالی آمریکا به آن توضیحی نداده است. دولت اوباما از ابتدای روی کار آمدن خود، مستمرا بر این ادعا که آماده مذاکره با ایران است تاکید کرده اما از سوی دیگر، مواضعی خصومت‌آمیز به‌کار بسته است. جمله «همه گزینه‌ها بر روی میز است»، طی سال‌های اخیر مستمرا از مقامات آمریکایی شنیده شده است.

«پاتریک ونترل»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص اظهار داشت: «عراق شریک ایالات متحده است و ما مرتبا با مقامات عراقی در خصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه از‌جمله ایران در تماس هستیم. همان‌طور که مکررا گفته‌ایم، آمادگی گفتگوی مستقیم با ایران با هدف از بین بردن نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور را داریم.» منظور ونترل از جامعه بین‌المللی، آمریکا و متحدان این کشور هستند.

افق نیوز/فارس:گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران اخیرا بدبینی خود را به‌هرگونه مذاکره با ایالات متحده ابراز داشته است. اعتمادناپذیری طرف آمریکایی، بی‌منطق بودن این کشور و بی‌صداقتی این رژیم از جمله علل بدبینی ایرانیان به مذاکره با آمریکا ذکر شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=94872

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر