2

حسین سعیدی: مهرورزی متعلق به همه جامعه بشری است.

  • کد خبر : 96704
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸

دبیر کل جنبش عدالت و مهرورزی در همایش انسان دوستی درمنظر قرآن و عترت گفت:مهرورزی متعلق به همه جامعه بشری است.

به گزارش خبرنگار مهرورزی (Mehrvarzi.ir) حیدری بوشهری دبیرکل مجمع جهانی قرآن و عترت با بیان اینکه اهداف قرآن غیر از خداشناسی ومعرفت به اوارزش قائل شدن برای کسانی است که به فکر خلق خدا و خدمت به آنها هستند گفت:در طول تاریخ انبیائ الهی با نیروهای اندکی که داشتندخدمات ارزشمندی به بشریت عرضه کردند که اثرات آن بعد از گذشت سالیان سال هنوز هم جریان دارد.

IMAGE635118693470602614

وی افزود:دی

ن اسلام تنها با سه نفر حضرت محمد(ص)حضرت علی (ع) و حضرت خدیجه (س) آغاز شدوالان شاهد هستیم که میلیاردها مسلمان در جهان وجود دارد و این بیانگر اینستکه نیروی کم و کمبود امکانات مادی مانع پیشرفت نیست و ما می توانیمبا همین توانایی های محدود زمینه ساز گسترش عدالت در جهان شویم که نهایتا با ظهور امام زمان (عج) تکمیل خواهدشد.

وی افزود: اگر ما صفات غیر انسانی مانند تکروی ها، غرورهای بیجا و … را از خود دور کنیم می توانیم بهترین انسانها و پاسدار حریم الهی باشیم به شرط آنکه خدا و ائمه معصومین را حاظر و ناظر براعمالمان بدانیم و یقین کنیم که امام زمان(عج) عین الله اذن الله و حجه الله استو تنها با تبعیت از ایشان می توانیم عبدصالح خداشویم.

وی با اشاره به تاریخ ائمه معصومین آنها را مظهر مبارزه باظلم و کجروی ها دانست و گفت:به شهادت تاریخ ائمه معصومین(ع) ما  علاوه بر مبارزه با ظالم به یاد مظلومین نیز بوده اند گفت: از این بزرگواران حکایات زیادی نقل شده از جمله در حکایتی از حمید بن مسلم که از راویان سپاه یزید بود امده است که خدمت امام سجاد رسید و عرض کرد در بدن پدربزرگوارتا

ن زخمی بر روی شانه ها هستکه تازگی ندارد و مربوط به جنگ نیست آیا از آن اطلاعی دارید حضرت در جواب فرمودنداری ان زخمها جای بندهای کیسه های ارد و گندمی است که پدرم شبانهبرای فقرا و ایتام می بردند.

وی افزود: انسانها فارغ از هرنوع گرایش مذهبی که دارند باید باهم متحد شوند و نه تنها شیعه و سنی بلکه تمام ادیان  وجوه مشترک زیادی دارند که اگر با هم متحد شوند و با شیوه اعتدال گرایانه که مد نظر انبیاء الهی بوده است حرکت کنند می توانند دنیا را از ظلم و شرک نجات دهند.

دکتر بازیاردبیرکل ایساوو : با اشاره به فعالیت های سازمان ایساوو گفت: این سازمان را با سه واژه هویت،ماهیت و هدف معرفی می نمایم.

IMAGE635118686975500979

وی گفت :جرقه تشکیل این سازمان بر می گرددبه زمان اسارتی که داشتم که تحت شرایط خاصی قرار داشتیم و در ان شرایط حاج اقا ترابی پیامی را صادر کردند که در سال ۶۸ از طریق صلیب سرخ جهانی به اردوگاهها ارسال کردند و بین اسراء خوانده شد که درآن پیام فرومده بودند: شما باید بدانید بزرگترین وظیفه شما مهربانی با همنوعان و برادرانتان است، اسلام مکتب نوع دوستی است و ما حق نداریم بگوییم توجه مان فقط به شیعیان یا حتی مسلمانان باشد بلکه بایدبه یاد تمام انسانها باشیم و در گوشه دیگر این پیام گفتند: نباید توجه ما فقط به مومنین و نمازخوان ها باشد بلکه باید اساس کار و خدمت ما متج تمام بشریت باشد.

وی افزود: این پیام حاج آقا ترابی همه اردوگاه و از جمله بنده را متحول ساخت که بیشتر به یاد همنوعانمان باشیم و باعث شد بعد از اسارت به فکر ایجاد گروهی بیافتم که سرلوحه کارشان کمک به همنوعان است بیافتم.

وی افزود:ما می خواهیم از منظر قران و عترتبه انسانها کمک کنیم که چنین کمکی بدون منت است برخلاف کمک هایی است که بعضا کشورهای اروپایی و حتی اسلامی دارند.

وی گفت: در اروپا ایرانی را تنها با نام تروریست می شناسند و این به این دلیل است که شناختی نسبت به ایران و ایرانی ندارند، اما باید متوجه شوند ایرانی با قران و عترتی که دارندانسان دوست هستند و همان قرانی که کتاب اسمانی آنهاست دستور به انسان دوستی داده است.

سعیدی دبیر کل جنبش عدالت و مهرورزی گفت:مهرورزی متعلق به همه جامعه بشری است.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل جنبش عدالت و مهرورزی گفت: از سال ۷۷ با تشکیل گروههای کوچک در کشورکه کارهای عام المنفعه انجام می دادند آغاز به کار نمودیم ودر غالبی به نام صندوق خیریه حضرت سیدالشهدا تشکیل دادیم که برای سهولت در امر ازدواج جوانان در زمینه های خرید جهیزیه و تهیه مسکن فعالیت داشته است.IMAGE635118688490894693

وی افزود: این فعالیت ها را ادامه دادیم تا چند تشکیلات مهم ا جمله کانون ازدواج آسان بوجود امد که تا به امروز بیش از ۱۴۰ هزار زوج جوان را این کانون مراسم ازدواجشان را برگزار نموده است.

 

هدف از این همایش اینستکه بدانیم قران و عترت بیشترین توجه را به انسان دارندdr.saeedi

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=96704

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر