2

مهلت به وزرا برای ارائه گزارش حادثه اتوبان قم

  • کد خبر : 99576
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۸:۴۴

با توجه به ابعاد این حادثه رئیس‌جمهور تاکید کردند که گزارش اولیه از دلایل به وقوع پیوستن این حادثه از سوی وزرای کشور و صنعت اعلام شود که باید به صورت جامع درباره دلایل به وقوع پیوستن این حادثه و راهکارهایی که می‌توان منجر به پیشگیری از وقایع مشابه منجر شود، باشد.

سخنگوی دولت از تصویب قیمت هزار و ۵۰ تومان برای خرید هر کیلو گندم به روش تضمینی از سوی دولت‬ خبر داد.

خبرگزاری فارس: تصویب قیمت هزار و 50 تومان برای خرید هر کیلو گندم/ مهلت به وزرا برای ارائه گزارش حادثه اتوبان قم

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در پایان جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران  با تشریح مصوبات امروز هیئت این جلسه، با اشاره به حادثه آزادراه تهران- قم و کشته شدن تعدادی از هموطنانمان گفت: در جلسه امروز وزرای راه و شهرسازی، صنعت،‌معدن و تجارت و بهداشت و درمان گزارش خود را درباره این حادثه ارائه کردند.

وی افزود: با توجه به ابعاد این حادثه رئیس‌جمهور تاکید کردند که گزارش اولیه از دلایل به وقوع پیوستن این حادثه از سوی وزرای کشور و صنعت اعلام شود که باید به صورت جامع درباره دلایل به وقوع پیوستن این حادثه و راهکارهایی که می‌توان منجر به پیشگیری از وقایع مشابه منجر شود، باشد.

سخنگوی هیئت دولت در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به گزارش وزیر نیرو از وضعیت آب کشور گفت: در این گزارش که در جلسه هیئت دولت مطرح شد، آخرین وضعیت سدها و منابع آبی کشور تشریح شد.

وی افزود: در این راستا مقرر شد تا تمام تلاش دولت صرف تامین منابع آب کشور و همچنین منابع سدها باشد و در این باره نیز ماموریتی به وزارت نیرو محول شد.

سخنگوی دولت با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی دولت در خصوص تعیین قیمت خرید هزینه محصولات کشاورزی گفت: در این گزارش قیمت خرید تضمینی برای بیش از ۲۰ محصول کشاورزی به خصوص گندم تعیین شد.

وی افزود:‌هم اکنون قیمت گندم وارداتی خارج از کشور برای ما در حدود ۸۰۰ تومان تمام می‌شود که با احتساب هزینه حمل به سیلو هزینه تمام شده  به ۸۵۰ تومان می‌رسد، از این رو دولت قیمت ۱۰۵۰ تومان را برای خرید هر کیلو گندم در نظر گرفته است.

نوبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به بررسی نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در جلسه امروز هیئت دولت گفت:‌همانگونه که مستحضر هستید از ۲۸ آذر ماه ۱۳۸۹ قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده و تا الان نزدیک به ۳ سال از اجرای آن می‌گذرد.

وی افزود: بر طبق این مصوبه قرار بود تا حامل های انرژی با قیمت ۹۰ درصد قیمت فوق خلیج فارس عرضه شود و از درآمد آن برای اختصاص منابع پرداخت نقدی استفاده شود.

در ادامه نوبخت با تاکید بر اینکه باید اجرای این قانون به طور دقیق آسیب‌شناسی شود، گفت:‌ما باید ببینیم که آیا پرداخت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۶ میلیون نفر تاکنون در مسیر صحیحی قرار داشته است یا خیر.

وی افزود: امروز دوستان ما در سازمان هدفمندی یارانه‌ها با حضور در جلسه هیئت دولت به ارائه گزارشی از نحوه اجرای این قانون پرداختند تا با استفاده از آن بتوانیم در اجرای مرحله سوم هدفمندی یارانه‌ها، کارایی بیشتری داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=99576

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر