2

وزیر نفت پاکستان: برای واردات گاز از ایران با هر چالشی مقابله می‌کنیم

  • کد خبر : 68404
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷

“عاصم حسین”وزیر نفت پاکستان تصریح کرد کشورش مصمم به واردات گاز از ایران است و با تمام چالش‌هایی که مانع اجرای این پروژه شود، مبارزه می‌کند.

به گزارش افق وزیر نفت پاکستان گفت: اسلام‌آباد باید به دور از فشارهای خارجی درباره واردات گاز از ایران تصمیم‌گیری کند و این در حالی است که با توجه به بحران انرژی موجود در این کشور نمی‌توان اهمیت خط لوله صلح را منکر شد.

وزیر نفت پاکستان که با خبرنگاران در اسلام‌آباد گفت‌وگو می‌کرد، ابراز داشت: پروژه واردات گاز از ایران در ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) به طور رسمی افتتاح می‌شود و این در حالی است که توافقنامه پروژه مشترک افتتاح پالایشگاه نفت ایران در بندر «گوادر» نیز طی همین مراسم به امضا خواهد رسید.

عاصم حسین تأکید کرد: دولت با توجه به منافع ملی تصمیم به واردات گاز از ایران گرفت و اجرای این پروژه سبب پیشرفت منطقه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های دنیا به دقت خبرهای مربوط به اجرای پروژه خط لوله واردات گاز از ایران را دنبال می‌کنند، گفت: رسانه‌های آمریکایی و غربی فشار خود را برای انصراف پاکستان از پروژه خط لوله صلح افزایش داده‌اند.

در همین حال، سفیر آمریکا در پاکستان نیز در کنفرانس خبری هفته گذشته خود اعلام کرد: آمریکا به خوبی از نیاز پاکستان به منابع انرژی با خبر است اما این امر سبب نمی‌شود از پروژه خط لوله صلح حمایت کند این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا بارها هشدار داده که پاکستان در صورت واردات گاز از ایران تحریم می‌شود.

در شرایطی که برخی سازمان‌های بین المللی به‌علت فشارهای موجود  اعلام کردند که حاضر نیستند مبلغ مورد نیاز اجرای پروژه خط لوله صلح را فراهم کنند، ایران حاضر شد بخشی از هزینه اجرای این پروژه به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را به‌صورت وام در اختیار پاکستان قرار دهد.

همچنین اجرای بخش پاکستانی خط لوله صلح نیز به عهده یک شرکت ایرانی است.

اجرای پروژه مورد نظر در خاک پاکستان ۱۵ ماه به طول می‌انجامد این در حالی است که مراسم افتتاح پروژه ۲۱ اسفند (فردا) انجام می‌شود.

واردات گاز از ایران از ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=68404

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر