2

دستگیری اعضای باند خرید و فروش خوردوهای گذر موقت

  • کد خبر : 10487
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۶:۵۶

سردار رحمت اللهی، در این باره گفت: ماموران پلیس راه‌آهن تهران از طریق منابع اطلاعاتی از انبار کردن خودرو «فورد موستانگ» سفید رنگ با پلاک گذر موقت در انبار توشه راه‌آهن مطلع شدند. وی گفت: در تحقیقات اولیه از سوی پلیس مشخص شد که بیش از یک ماه از مهلت تمدید اعتبار این خودرو گذشته […]

سردار رحمت اللهی، در این باره گفت: ماموران پلیس راه‌آهن تهران از طریق منابع اطلاعاتی از انبار کردن خودرو «فورد موستانگ» سفید رنگ با پلاک گذر موقت در انبار توشه راه‌آهن مطلع شدند.

وی گفت: در تحقیقات اولیه از سوی پلیس مشخص شد که بیش از یک ماه از مهلت تمدید اعتبار این خودرو گذشته و فرد دیگری به غیر از مالک خودرو که آن را به صورت قولنامه‌ای خریداری کرده قصد توشه کردن خودرو و انتقال آن به مقصد بندرعباس را دارد که پلیس راه‌آهن با پی بردن این موضوع و بررسی‌های لازم، وی را دستگیر کرد.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با بیان اینکه «ح – م» در تحقیقات پلیسی مدعی شد که این خودرو را از دفتر یک شرکت بازرگانی واقع در سعادت‌آباد تهران خریداری کرده است، گفت: پرونده متشکله به همراه شکواییه گمرک که هرگونه خرید و فروش چنین خودروهایی را خلاف قانون معرفی کرده بود طی تنظیم گزارشی جامع به بازپرسی شعبه ۱۵ دادسرای انقلاب ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: با دستور مقام‌قضایی مبنی بر شناسایی و دستگیری اعضای شرکت، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس راه‌آهن تهران به محل شرکت در سعادت‌آباد مراجعه و رییس هیات مدیره شرکت به نام « الف – ر» را دستگیر کردند.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور در ادامه اظهارداشت: «الف – ر» در بازجویی‌های پلیسی با بیان اینکه برادرش «ع – ر» مسئول شرکت است، اعتراف کرد که این شرکت در زمینه واردات خودروهای اسپرت و مدل بالای خارجی و اخذ گذر موقت فعالیت می‌کند.

وی با استناد به اعترافات متهم درباره نحوه فعالیت این شرکت اظهارکرد که از طریق آگهی با ارائه آدرس اینترنتی اقدام به جذب مشتری کرده و سپس به صورت شبکه‌ای خودروهای خارجی مدل بالا با گذر موقت را از طریق قشم، چابهار و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس وارد کشور کرده و سپس به صورت غیرقانونی به جوانان و متقاضیان که به دنبال این گونه خودروها بودند با قیمت بالا می‌فروختند این در حالی است که پس از فروش خودرو دیگر هیچ مسئولیتی در قبال آن نداشتند.

رحمت‌اللهی افزود: «الف – ر» در ادامه اعترافات خود با بیان اینکه خریداران بی‌اطلاع از اینکه این خودروها شماره نمی‌شوند، تنها فریب زرق و برق خودرو را که بابت آن هزینه سنگینی پرداخت کرده بودند‏، خورده، در حالی که این کار عملاً غیرقانونی بوده و از نظر گمرک نیز جرم محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: پس از اعترافات متهم، ماموران پلیس راه‌آهن تهران با اجرای دستور مقام‌قضایی با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از بانک‌های اطلاعاتی پلیس آگاهی، موفق شدند محل سکونت فروشنده اصلی خودروی قاچاق مکشوفه «فورد موستانگ» به نام «ج- د» را شناسایی و وی را دستگیر کنند.

به گفته فرمانده پلیس راه‌آهن کشور، متهم در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کرد که مدت یکسال برای این شرکت کار می‌کند و خودروهایی که شرکت سفارش می‌دهد را در قشم از شخصی خریداری و سپس از طریق جاده و گاهی اوقات از طریق راه آهن به تهران منتقل و به شرکت تحویل می‌داد.

رحمت‌اللهی خاطرنشان کرد: دربازرسی از پارکینگ شرکت، یک دستگاه خودروی «دوج»سفید رنگ دارای گذر موقت و فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف و برای بررسی به گمرک تحویل داده شد.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته از سوی پلیس، خریدار خودرو شناسایی و به مقر پلیس راه‌آهن تهران احضار شد و در تحقیقات به عمل آمده عنوان کرد که خودرو را در قشم با هزینه تعمیر و حمل و نقل جمعاً به مبلغ ۲۱۰ میلیون ریال خریداری کرده است.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به پلمپ شرکت بر طبق دستور قضایی اظهارداشت:‌مطابق نظر مقام‌قضایی «ج- د» فروشنده خودرو اصلی فورد با قرار وثیقه ۶۸۰ میلیون ریالی روانه زندان شد.

رحمت‌اللهی در خاتمه گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه از سوی پلیس ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، پیش از این سرهنگ جهانگیری، معاون فنی – مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به خرید و فروش خودروهای پلاک گذر موقت با بیان اینکه پلاک موقت فقط برای یک خودرو صادر می‌شود و امکان نقل و انتقال آن وجود ندارد، تاکید کرد: در صورت مشاهده تردد خودروهای با پلاک گذر موقت، خودرو از سوی مأموران پلیس متوقف شده و فرد خاطی به اداره گمرک معرفی شده و در زمره افراد قاچاقچی کالا به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10487

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر