2

توضیحات مدیرمسئول سابق روزنامه خورشید درباره تحقیق و تفحص مجلس

  • کد خبر : 109350
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶

مدیر مسئول سابق روزنامه خورشید درباره تحقیق و تحفحص اخیر مجلس از سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فارس :تقوی‌فرد مدیرمسئول روزنامه خورشید جوابیه‌ای در پاسخ به تحقیق و تفحص از روزنامه خورشید به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد .

متن جوابیه به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر لاریجانی

سلام‌علیکم؛

با احترام نظر به اینکه در گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تأمین اجتماعی که در تاریخ ۱۳/۰۹/۱۳۹۲ در صحن علنی مجلس قرائت شد، از اینجانب محمدرضا تقوی فرد به عنوان مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه و مدیر‌مسئول روزنامه خورشید نام برده و مطالبی کذب و خلاف واقع و عناوین مجرمانه به اینجانب نسبت داده شد که به هیچ وجه واقعیت ندارد، خواهشمند است در اجرای ماده ۷۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دستور فرمایید جوابیه اینجانب نیز به شرح ذیل در صحن علنی مجلس قرائت شود.

«متن جوابیه»

وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ. با درود به روح بلند و ملکوتی امام راحل بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهدای عزیز و با سلام و درود به محضر مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران اسلامی و نمایندگان محترم و معزز مجلس شورای اسلامی به استحضار می‌رساند جناب آقای علیرضا محجوب نماینده مردم شریف تهران و عضو هیات رئیسه خانه کارگر با استفاده از نیروهای یک حزب سیاسی که خود عضو اصلی آن است بابی را در تحقیق و تفحص از یک رسانه گشود که در آن امکان تسویه حساب‌های سیاسی  و استفاده ابزاری از قانون تحقیق و تفحص فراهم شد و این اقدام جز در زمان مشروطه و آنچه بر سر استاد علی اکبر دهخدا سردبیر روزنامه صور اسرافیل آمد در تاریخ مجالس ایران بی‌سابقه است. لذا شنیدن شرح ما‌وقع مراجعه کمیته تحقیق و تفحص به روزنامه خورشید که مستند می باشد جهت جلوگیری از تکرار سوء استفاده های بعدی ضروری است.

با عنایت به حکم نمایندگی هیئت تحقیق و تفحص که از سوی آقای علیرضا محجوب برای آقای اسرافیل عبادتی مدیرعامل خبرگزاری ایلنا و مدیرمسئول روزنامه کاروکارگر وابسته به خانه کارگر صادر شده بود در چندبار مراجعه حضوری وی و دو تن از همکارانشان در همان خبرگزاری، کمال همکاری با ایشان در جمع همکاران و بصورت اختصاصی و در جلسات طولانی صورت گرفت و مستندات و گزارشات مالی، اداری و اجرایی به صورت کامل به سمع و نظر ایشان رسید و هیچ نکته مبهمی باقی نماند. لیکن در یکی از جلسات همکاران آقای عبادتی با طرح این موضوع که آقای مرتضوی در زمان مسئولیت دادستانی تهران حکم به تعطیلی خبرگزاری ایلنا داده و دستور پلمپ و بازرسی از ساختمان خبرگزاری را صادر کرد و ما مجبور شدیم هنگام ورود مامورین کتانی‌هایمان را به دست بگیریم و از دیوار فرار کنیم، حالا شرایط عوض شده است و در روی پاشنه دیگری می چرخد و شما باید پاسخگوی ما باشید.

با طرح این سوال که چرا آقای مرتضوی بنده را به عنوان مدیر مسئول روزنامه خورشید انتخاب کردند به دنبال مستنداتی بودند که در آن آقای مرتضوی دستوری برای انتشار مطالب یا مقالات و یا جذب نیرو در روزنامه خورشید داده باشد. من به عرض ایشان رساندم که بنده با حکم آقای سید مجید موسویان  سرپرست وقت تامین اجتماعی  و قبل از آقای مرتضوی به آتیه و خورشید آمدم . ضمن اینکه آقای مرتضوی در جلسه ای با حضور اعضای هیئت مدیره موسسه آهنگ آتیه که یکی از معاونین وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشت تصریح کرد: «من نه نیرویی به شما تحمیل می کنم  و نه از شما می خواهم تا مطلب خاصی را در روزنامه منتشر کنید و نه هیچ مسئولیتی در رابطه با مطالبی که در روزنامه چاپ می شود قبول می کنم.» آقای مرتضوی در آن جلسه تاکید کرد که به موجب تبصره ۷ماده ۹ قانون مطبوعات مسئولیت یکایک مطالبی که در روزنامه به چاپ می رسد به عهده مدیر مسئول است و به همین دلیل هم مدیر مسئول روزنامه حکم خود را هیئت نظارت بر مطبوعات دریافت می کند.در ادامه به آنها گفتم، با این حساب سندی که شما می‌خواهید چه بصورت کتبی یا شفاهی وجود خارجی ندارد. ولی گزارش عملکرد روزنامه و مستندات آن موجود است که تقدیم می کنم.بنده در آن جلسه عرض کردم تحقیق و تفحص رسانه داران یک حزب خاص از روزنامه ای دیگر را قبول ندارم و منطقی نمی دانم.که متاسفانه در گزارش تحقیق و تفحص از آن به تعبیر دیگری یاد شده است.پس بدین ترتیب مستندات مربوط به امور اداری ، مالی و اجرایی در اختیار آقای عبادتی قرار گرفت ولی متاسفانه ایشان به دنبال مدارک مطلوب خودشان پیرامون دستورات آقای مرتضوی بودند که اساساً در روزنامه وجود خارجی نداشت.

من به عنوان یک ایثارگر دوران دفاع مقدس که سلامتی خود را در طبق اخلاص نهاده‌ام از شما نمایندگان محترم و هیأت رئیسه عزیز مجلس شورای اسلامی مصرانه تقاضا دارم کمیته ای بی طرف برای رسیدگی و تحقیق از شهود حاضر در جلسه با اتیان سوگند ، مامور بررسی این جریان نمایند تا ابزار نظارتی مجلس شورای اسلامی در قالب هیات تحقیق و تفحص وسیله انتقام گیری و سوء استفاده یک حزب سیاسی (خانه کارگر) که دارای گرایشات خاصی است نگردد.

جناب آقای لاریجانی چون جنابعالی اهل حکمت و خود ادا کننده جملات نغز و پرمغز هستید. بد نیست بنویسم تا به دوستان یادآور شوید:

«به کسی گفتند امامزاده یعقوب را در کوه، پلنگ خورد! آنکه می دانست تصحیح کرد که اولاً: امامزاده نبود و پیغمبر بود، ثانیاً: یعقوب نبود و یونس بود، ثالثاً: کوه نبود و دریا بود، رابعاً: پلنگ نبود و نهنگ بود و خامساً: او را نخورد و در شکمش نگه داشته و به ساحل رساند.»

(حکایت مطالب قرائت شده در گزارش تحقیق و تفحص در رابطه با روزنامه خورشید مشابه همین مطلب است.)

اولاً: اینجانب با هیئت تحقیق و تفحص همکاری کامل داشته و دلیل آن تشکیل بیش از پنج جلسه کاری با این هیئت در روزنامه خورشید می باشد.اگر بنده تحقیق و تفحص را قبول نداشتم پس پنج جلسه کاری مفصل برای چه بوده است؟

ثانیاً: گروه مذکور سند و مدرکی را از من می خواستند که در روزنامه وجود خارجی نداشت و طبیعتاً بنده نیز قادر به سند سازی مطلوب آنها نبودم نه اینکه همکاری نکرده باشم.

ثالثاً: این گروه مدعی شده‌اند که هزینه چاپ و آگهی جبهه متحد کارگران ایران اسلامی پرداخت نشده در حالی که مطابق فیش واریزی بانک سرمایه  شعبه سامان هزینه مذکور پرداخت (سند پیوست) و این ادعا دروغ است. ضمن اینکه هزینه آگهی مربوط به یک تشکل کارگری در روزنامه خورشید که متعلق به کارگران است چقدر اهمیت داشته است که یک بند از گزارش تحقیق و تفحص مجلس را به خود اختصاص داده و اعلام عمومی شود!

رابعاً: اینجانب و همکارانم چند بار با آقای محجوب بعنوان رئیس هیئت تحقیق و تفحص تماس گرفته و از ایشان خواستیم تا در روزنامه حضور پیدا کرده و از نزدیک به بررسی عملکرد روزنامه خورشید بپردازند  و ایشان نپذیرفتند بنابراین بحث عدم همکاری متوجه نمایندگان مسئول است نه اینجانب به عنوان مدیر مسئول روزنامه.

خامساً: افزایش نسبی تیراژ روزنامه خورشید در ایام انتخابات در راستای خلق حماسه سیاسی  و تحقیق منویات مقام معظم رهبری بوده است و همه روزنامه های کشور در این ایام افزایش تیراژ دارند ، این چه ایرادی بوده که در گزارش مجلس اعلام عمومی شده است؟

در پایان تایید و توفیق روز افزون نمایندگان محترم مجلس و همه خدمتگذاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف میهنمان را در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) از پروردگار بی همتا خواهانم.

والسلام علی من اتبع الهدی

محمد رضا تقوی فرد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=109350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر